2015-08-09, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DivJunk
Är nog helt enkelt en våldtäkt som spårat ur.
GM är pilsk, ett motionsspår i skogen bästa stället att överfalla en ensam tjej.
Hon gör mer motstånd än han tänkt sig, han svarar med mer våld än planerat och plötsligt är hon död.
Kanske var det hans första och sista våldtäkt? Övervåldet kanske talar för det. Om han fortsätter våldta kommer han förr eller senare åka dit, och då kan hans DNA matchas mot detta fall.
Om han aldrig mer i sitt liv kommer i klammeri med rättvisan är risken stor att detta blir ett olöst fall (om han inte erkänner självmant)

Kan det varit fler i spåret vid tiden tro? Hon låg inte långt från spåret, han kanske råkade kväva henne så att hon inte skulle skrika och inte hann fullborda
Senast redigerad av radbean 2015-08-09 kl. 18:05.
Citera
2015-08-09, 18:09
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Kan det varit fler i spåret vid tiden tro? Hon låg inte långt från spåret, han kanske råkade kväva henne så att hon inte skulle skrika och inte hann fullborda

Det var andra i spåret. Någon kille känd ifrån tv-spels världen figurerade i tidningen om att han och en till vairt i spåret ungefär samtidigt.
Citera
2015-08-09, 18:12
Medlem
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Syftar du då på att det är en och samma GM?....

Ja!....men jag behöver ju inte ha rätt alls...det kan vara 35-åringen från Litauern som mördade LH och någon annan som mördade IJ....eller någon helt annan än 35-åringen som mördade LH...så det finns två helt okända GM där ute???? ÄR verkligen LH och IJ lika som två bär...eller har jag sett på två foton på LH bara???????
Citera
2015-08-09, 18:15
Medlem
Just nu: "Spring med kärlek"
”Klockan 18.00, nu på söndag den 9 augusti, springer vi för att hedra den springande tjej som mördades under sin löprunda den 5/8. Det spelar ingen roll var du springer eller hur långt du springer, bara spring.
Spring för att hedra hennes minne, spring för livet, spring för att inte behöva vara rädd. Vi bär med oss tanken på henne och hennes familj i varje steg. Bjud gärna in fler och gör detta till en minnesvärd stund.
Det kanske är den viktigaste löprundan du gör i hela ditt liv. För den handlar inte om löpningen. Den handlar om att hedra hennes minne. Den handlar också om rätten att röra sig fritt utan att vara rädd.
Initiativet kommer från Springande tjejer
Sprid gärna evenemanget på sociala media. Nu finns även ett twitterkonto @SpringMedKarlek
Ni som vill, fäst gärna ett pappershjärta på era kläder. Om ni har möjlighet, ta gärna ett foto och tagga med @[null:@[null:@[null:#springmedkärlek]]]
Hashtagg: @[null:@[null:@[null:@[null:@[null:#springmedkärlek]]]]]
Det finns även andra hashtaggs att använda: @[null:@[null:@[null:@[null:@[null:#kmförenminut]]]]] @[null:@[null:@[null:@[null:@[null:#springautanrädsla]]]]]
https://www.facebook.com/events/1591793854415978/
Citera
2015-08-09, 18:15
Medlem
[quote=Trapizo|54286689]
Citat:

Ja!....men jag behöver ju inte ha rätt alls...det kan vara 35-åringen från Litauern som mördade LH och någon annan som mördade IJ....eller någon helt annan än 35-åringen som mördade LH...så det finns två helt okända GM där ute???? ÄR verkligen LH och IJ lika som två bär...eller har jag sett på två foton på LH bara???????

Dom är inte så lika tycker jag.
Citera
2015-08-09, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Dom är inte så lika tycker jag.

Har inte IJ långt blont hår heller??..i så fall var det två LH-foton jag sett...uj!! Då går mina spekulationer om 3 oktober och 1 december bort!!
Senast redigerad av Trapizo 2015-08-09 kl. 18:23.
Citera
2015-08-09, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Det var andra i spåret. Någon kille känd ifrån tv-spels världen figurerade i tidningen om att han och en till vairt i spåret ungefär samtidigt.
Har du någon länk? Eller vilken tidning?
Citera
2015-08-09, 18:22
Medlem
fernebos avatar
Vore kanske läge för polisen att gå ut med bild och namn på BO och berätta lite mer om vad man vet. Det här fallet är på väg att gå förlorat just pga att polisen inte håller det mediala intresset vid liv. Snart är hela händelsen glömd. Det finns absolut ingen anledning att fortfarande efter fyra dagar hålla knäpptyst.

Presskonferens? Bilder på BO? Dödsorsak? Kom igen!

Väntar polisen på att mördaren ska slå till igen eller? Jävla amatörer..
Senast redigerad av fernebo 2015-08-09 kl. 18:27.
Citera
2015-08-09, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Vore kanske läge för polisen att gå ut med bild och namn på BO och berätta lite mer om vad man vet. Det här fallet är på väg att gå förlorat just pga polisen inte håller det mediala intresset vid liv. Snart är hela händelsen glömd. Det finns absolut ingen anledning att fortfarande efter fyra dagar hålla knäpptyst.

Presskonferens? Bilder på BO? Dödsorsak? Kom igen!

Väntar polisen på att mördaren ska slå till igen eller? Jävla amatörer..

Kanske är en björn som gjort det, finns inte så mycket gå ut med då
Citera
2015-08-09, 18:27
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Copycat? Du tror 100 på han från Litauern du...visst...den troligaste GM i LH-fallet...en GM till 99%, men han verkar faktiskt FÖR TROLIG tycker jag, det KAN kanske vara någon annan...och denne "annan" är där ute och jagar unga långhåriga blondiner...precis som Ted Bundy jagade unga korthåriga brunetter.

Fel: TB gillade långt mörkt hår

"He preferred female victims with long, dark hair, parted down the middle."
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2149382/Former-defense-attorney-claims-serial-killer-Ted-Bundy-confessed-murdering-100-people-victim-MAN.htm l
Citera
2015-08-09, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Har du någon länk? Eller vilken tidning?

Tentpole från gamla CS-tiden i alla fall. Har sett länken själv men minns bara att det var i Aftonbladet.

http://static.fragbite.se/images/578/t/34900.jpg

*edit*

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21224583.ab

Bild 6 i bildspelet.
Citera
2015-08-09, 18:28
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Kanske är en björn som gjort det, finns inte så mycket gå ut med då

Nej det är inte helt oväntat att folk spekulerar i djur när polisen inte ens kan berätta hur hon har dött. Vet de ens?
Senast redigerad av fernebo 2015-08-09 kl. 18:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in