2015-08-09, 17:27
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
...men påminner inte BO om varandra i alla fall??

Copycat..Yes! en möjlighet, absolut.

PS Det slår mig att i Lisa fallet, man inte har säkra bevis typ sperma i Lisa och på det sättet får DNA som med 95% sannolikhet räcker för att döma någon. En kallsinnig mördare kan kontaminera kroppshålorna så att det inte går att spåra något DNA. Har en möjlig copycat räknar ut det och använder sig av samma DNA kontaminering.

Och i sin förlängning var innebär det för den här typen av brott. Många fler dödas, för att inte kunna ange gärningsmannens utseende. En skrämmande utveckling i så fall.
Senast redigerad av Gefundenes F 2015-08-09 kl. 17:37.
Citera
2015-08-09, 17:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Eller ett träd föll över henne och polisen tror att mördaren slog henne med trädet.

Konstigt att polisen inte anger dödsorsak. Det har de inte heller sagt något om i Lisa fallet.
Vill man inte att svenska flickor ska akta sig för våldtäktsmän som står med kuken i handen längs motionsspåren. De har högsäsong just nu.
Har bara de senaste dagarna sett många som går eller joggar i skogen ensamma. Kan ju hända att de inte läst om fallet.
Dödsorsaken är högst sannolik inte kuk i något av fallen.

Att två tjejer dött under de omständigheter som kringgärdar fallen borde väl vara varning så det räcker.
Citera
2015-08-09, 17:37
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Jag sticker ut hakan lite och tippar på att det är en brud som ligger bakom mordet efter lite efteforskning kring BO och hennes senare tids förehavanden.

Då är vi två. Jag fick sturebyvibbar av det här.
Citera
2015-08-09, 17:37
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfundering
Vad jag finner mest sannolikt, graderat från 1 till 4, där 1 är mest sannolikt, och 4 är minst sannolikt:
1. Mest sannolikt. Hon har blivit dödad av en människa.
2. Hon har hastigt blivit akut sjuk, eller råkat ut för en olyckshändelse. Sedan har hon avvikit från slingan och sökt sig in i skogen, tex pga magont eller förvirring/panik.
3. Hon har blivit dödad av en hund.
4. Minst sannolikt. Hon har blivit dödad av djur eller insekter, men icke hund.

Fast scenario 2 kan du genast radera, då hon hade tydliga tecken utvärtes på kroppen av våld.
Citera
2015-08-09, 17:38
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godless
Säljas knark i ett motionsspår?
Seriöst?

Det har sålts droger till en anställd på kommunhuset i Märsta utanför entrén till kommunhuset, så visst skulle det kunna ske.
Nu tror jag dock inte att så är fallet här.
Citera
2015-08-09, 17:39
Medlem
Citat:
Copycat..Yes! en möjlighet, absolut.

Copycat? Du tror 100 på han från Litauern du...visst...den troligaste GM i LH-fallet...en GM till 99%, men han verkar faktiskt FÖR TROLIG tycker jag, det KAN kanske vara någon annan...och denne "annan" är där ute och jagar unga långhåriga blondiner...precis som Ted Bundy jagade unga korthåriga brunetter.
Senast redigerad av Trapizo 2015-08-09 kl. 17:41.
Citera
2015-08-09, 17:45
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Kanske är vita skåpbilar med LT på registreringsskylten högintressanta.

Den som mördade Lisa mördade den här tjejen också! Han är bekant med den som sitter som misstänkt för mordet på Lisa men kom undan.

Gärningsmannen vill att det ska se ut som ett samband, en annan seriemördare, så att polisen släpper den som sitter som misstänkt för mordet på Lisa.

Inte mer långsökt än älgar och vildsvin och vilda bin.
Citera
2015-08-09, 17:50
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Copycat? Du tror 100 på han från Litauern du...visst...den troligaste GM i LH-fallet...en GM till 99%, men han verkar faktiskt FÖR TROLIG tycker jag, det KAN kanske vara någon annan...och denne "annan" är där ute och jagar unga långhåriga blondiner...precis som Ted Bundy jagade unga korthåriga brunetter.

En copycat kan vara vad fan som helst i från, annat har jag inte påstått. Men LT har ju levererat tidigare så sannolikheten är en aning högre i det fallet.
Citera
2015-08-09, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippykiller
Så det kan kanske vara en Nationalist/Nazist som gömt en landmina i spåret som dödade flickan?

Är det mycket nationalister/nazister i området? Det var ju även någon nationalist/nazist/rasist misshandel eller mord i närheten också

En svensk wannabe Breivik som skjuter vänsterelement
Citera
2015-08-09, 17:55
Bannlyst
Citat:
Kanske är vita skåpbilar med LT på registreringsskylten högintressanta.

Den som mördade Lisa mördade den här tjejen också! Han är bekant med den som sitter som misstänkt för mordet på Lisa men kom undan.

Gärningsmannen vill att det ska se ut som ett samband, en annan seriemördare, så att polisen släpper den som sitter som misstänkt för mordet på Lisa.

Inte mer långsökt än älgar och vildsvin och vilda bin.
Har det setts skåpbilar eller fantiserar du?
Citera
2015-08-09, 17:58
Medlem
Är nog helt enkelt en våldtäkt som spårat ur.
GM är pilsk, ett motionsspår i skogen bästa stället att överfalla en ensam tjej.
Hon gör mer motstånd än han tänkt sig, han svarar med mer våld än planerat och plötsligt är hon död.
Kanske var det hans första och sista våldtäkt? Övervåldet kanske talar för det. Om han fortsätter våldta kommer han förr eller senare åka dit, och då kan hans DNA matchas mot detta fall.
Om han aldrig mer i sitt liv kommer i klammeri med rättvisan är risken stor att detta blir ett olöst fall (om han inte erkänner självmant)
Citera
2015-08-09, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Jag sticker ut hakan lite och tippar på att det är en brud som ligger bakom mordet efter lite efteforskning kring BO och hennes senare tids förehavanden.
Senare tids förehavanden? Kan du förklara...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in