2015-08-13, 16:59
Medlem
RettaVisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Bingo!

Det var också då Ida första gången skrev om den jobbiga personen som inte ville ta ett nej.
Det börjar väl bli så många indicier nu så att ni kan börja visa skärmdumpar/länkar så även de vilka inte kan gräva som ni får inblick i det?
Citera
2015-08-13, 17:06
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RettaVisan
Det börjar väl bli så många indicier nu så att ni kan börja visa skärmdumpar/länkar så även de vilka inte kan gräva som ni får inblick i det?
Skulle polisen anhålla en "42-åring" så lovar jag att länka till Olas FB.
Citera
2015-08-13, 17:07
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Har varit lite snack om väktare och jag har lite erfarenhet av att anlita vaktbolag i Upplands Väsby. De som har lokalkännedom m.m. och vet vilket bums som rör sig i Upplands Väsby är SOB http://www.sob.nu/
Övriga större bolag har ingen aning men antar att polisen redan kontaktat SOB.
Citera
2015-08-13, 17:56
Medlem
Det pratades lite om att det skulle vara likt fallet Therese Rojo, men det slogs bort rätt fort för det fanns för få likheter.

Vill dock påpeka att IJ i sin twitter har skrivit att killen hon inte kunde bli av med t.o.m har flickvän..
Hon lär ju ha fått reda på det då hon lade ut det på twitter?

Så, chansen finns ju iallafall att det rör sig om svartsjukedrama.
Även om chansen är mycket större statistiskt sett att det rör sig om något överfall som inte hade med det och göra (tror det hade gått ganska mycket fortare att lösa fallet om det var svartsjukedrama, för "crimes of passion" lämnar ofta fler spår efter sig)
Citera
2015-08-13, 18:07
Medlem
Bomastomans avatar
Min vän pratade med min kollega på jobbet idag, han är tydligen huvudvittne i det här fallet.

Han var ute och joggade med sin fru vid 19.00 samma kväll som det hände, och någon gång mellan 19.10-19.25 så såg han en svartklädd man komma springande ut ur skogen, rakt över spåret precis innan gångtunneln nedanför "slingan". (Där BO hittades). Sprang ut längs med bilvägen (Mot det hållet är polisen hittat cykelspår. )Hans fru sprang ca 100 meter bakom och såg ingenting.

Det ska tydligen röra sig om en äldre man 30+, alltså ingen i samma ålder som BO.
Helt klädd i svart, såg ut att ha mycket varmare kläder på sig än vad vädret krävde.
Citera
2015-08-13, 18:19
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bomastoman
Min vän pratade med min kollega på jobbet idag, han är tydligen huvudvittne i det här fallet.

Han var ute och joggade med sin fru vid 19.00 samma kväll som det hände, och någon gång mellan 19.10-19.25 så såg han en svartklädd man komma springande ut ur skogen, rakt över spåret precis innan gångtunneln nedanför "slingan". (Där BO hittades). Sprang ut längs med bilvägen (Mot det hållet är polisen hittat cykelspår. )Hans fru sprang ca 100 meter bakom och såg ingenting.

Det ska tydligen röra sig om en äldre man 30+, alltså ingen i samma ålder som BO.
Helt klädd i svart, såg ut att ha mycket varmare kläder på sig än vad vädret krävde.

Oj, känns ju riktigt hett! Såg han aldrig ansiktet på denna person?
Citera
2015-08-13, 18:21
Medlem
Satt även en mörkklädd man i 30års åldern på en parkbänk vid utkanten av skogen strax innan. Ensam och såg missplacerad ut
Citera
2015-08-13, 18:24
Medlem
ME077s avatar
Vet man vad det är för slags cykel/däck?
Citera
2015-08-13, 18:33
Medlem
Bomastomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Oj, känns ju riktigt hett! Såg han aldrig ansiktet på denna person?

Jo jag antar det eftersom han kunde avgöra åldern.
Citera
2015-08-13, 18:34
Medlem
Bomastomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Satt även en mörkklädd man i 30års åldern på en parkbänk vid utkanten av skogen strax innan. Ensam och såg missplacerad ut

Såg du ansiktet? Hudfärg? Har du nämnt detta till polisen?
Citera
2015-08-13, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomastoman
Såg du ansiktet? Hudfärg? Har du nämnt detta till polisen?
Ljus i huden, dock inte svensk.
Citera
2015-08-13, 18:56
Medlem
Kanske inte har med saken att göra men sista jag kollade IJ's Facebook för ca 1-2 timmar sedan så hade hon 570 vänner men nu har hon 569. Visst hon är avliden och hennes Facebook kommer så småningom försvinna, hon kan möjligtvis inte varit vän med GM på fb?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in