2015-08-09, 09:21
  #28717
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apollinaire
Fast det fotot var för drygt fyra månader sedan. Hade gärna mött bajen den dagen, fast bajen syntes inte till. Detta betyder inte att bajen har rätt att attackera granar när det passar. Jag och brorsan hade redan åkt hem när bajens attack kom. Nästa gång blir vi - och många andra - tvungna att stanna kvar.

Citat:
Otroligt vilket pack vraken verkar vara.

Man får hoppas att trenden att storma pubar med vanliga supportrar inte eskalerar.

Firman eller DFG får krossa dom där jävla hittebarnen en gång för alla.

Citat:
Vad menar du nu? FB kom innan match då det fanns grabbar på plats. När Bajen kommer lång tid EFTER match helt utan förvarning var det betydligt färre grabbar på plats och KGB ställde upp med en riktigt bra liga. Trög? Var du på plats?



De här måste ju vara bland de sjukaste som skrivits här! Så om vi ska tolka det hela rätt så stämmer inte rapporteringarna från AIKs Sverigecenen

fter matchen vid 20.30-tiden så får DFG med undergrupper påhälsning på nytt. Den här gången av Hammarbys ”KGB” som med ca: 30 man slåss mot uppskattningsvis ett 60-tal Djurgårdare, även nu blandat ligister och ultras. Dif ägde till en början fighten men tappade initiativet och Bajen kunde vända ett hotande nederlag till att istället jaga Dif längs Globenbron enligt uppgift med ett visst mått av övervåld. Flera skadade supportrar, främst Djurgårdare, tog sig sedan in till sjukhus för omplåstring


Eller från ”troublemakingswedes”

thetroublemakingswedesFight number two:
Hooligans from Hammarby was also out this sunny saturday. About two hours after Djurgårdens victorymatch about 30 of them clashed with approximately 60 Dif (lads and ultras). After a couple of minutes hard fight KGB managed to expel the Dif lads who fled the field
.

Så de var då inget box på gatan där 60 djurgårdsgrabbar gick ut för att möta en Bajen liga på 30 man?

Nej utan i ett parallellt babian universum så har nu alltså KGB stormat krogen där en numerärt underlägsen dfg liga fick försvara krogen och alla julgranar där inne från de ”elaka pundar vraken från dalarna”. Grymt imponerande av dfg att hålla ställningarna trotts att det fullkomligt bombarderades av kanyler och träskor som ven genom luften under den fega attacken….

Jävla tur för gnaget och Firman Boys att dfg hade bokat upp det med internationellt motstånd från Norge i en 20 mot 20 fight istället för att få till det med en av sina ärkerivaler! Men dfg är helt enkelt för bra för Sverige kanske?
__________________
Senast redigerad av BajenSvin 123 2015-08-09 kl. 09:30.
Citera
2015-08-09, 09:43
  #28718
Medlem
Apollinaires avatar
Nej, herr BAJENSVIN, ni körde mot granar och ni vet om det. Killar som inte ens hade planerat för box, utan att och drack en segeröl. Killarna som körde mot er var granar och inget annat,
Citera
2015-08-09, 10:12
  #28719
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Man måste ju ge dom cred för vilja. Bättre med en firma som vill köra en ingen.
Men Djurgårdskillarna vågade möta upp dom senast,för nån månade sedan?
Eller vad hände?
Citera
2015-08-09, 10:28
  #28720
Medlem
Apollinaires avatar
Nästa gång bajen försöker ge sig på vanliga Djurgårdssupportrar kommer situationen se annorlunda ut.
Citera
2015-08-09, 12:50
  #28721
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apollinaire
Nästa gång bajen försöker ge sig på vanliga Djurgårdssupportrar kommer situationen se annorlunda ut.

Japp, stackars Djurgårdarna.
Citera
2015-08-09, 14:40
  #28722
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Men Djurgårdskillarna vågade möta upp dom senast,för nån månade sedan?
Eller vad hände?

Tror det var norrmännen som blev stoppade vid gränsen efter att polisen varnat norsk polis.
Citera
2015-08-09, 15:15
  #28723
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apollinaire
Nej, herr BAJENSVIN, ni körde mot granar och ni vet om det. Killar som inte ens hade planerat för box, utan att och drack en segeröl. Killarna som körde mot er var granar och inget annat,
Om man är gran så slåss man väl inte mot en firma? Hallå vakna....
Citera
2015-08-09, 16:06
  #28724
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hackneyhardcore
Om man är gran så slåss man väl inte mot en firma? Hallå vakna....
Vad folk vägrar att förstå är att DIF, i långt större utsträckning än andra klubbar, har drösvis med granar/vanliga supportrar som inte tvekar att sopa gnagare/bajare om det krävs. Till skillnad mot ex. Gnaget/Bajen så klär sig även dessa supportrar på ett cleant sätt. Men bara för att man klär sig stilrent och kliver ut från en bar och tar fighten blir man inte "grabb" eller ultras. KGB kom med en ren ligistliga och mötte ett hopkok av DIF-supportrar som gjorde vad de kunde för att försvara de sina. Rent bisarrt att försöka få det till att de var en dubbelt så stor DFG-liga som åkte. Sluta.
Citera
2015-08-09, 16:16
  #28725
Medlem
raggsockan-83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apollinaire
Nej, herr BAJENSVIN, ni körde mot granar och ni vet om det. Killar som inte ens hade planerat för box, utan att och drack en segeröl. Killarna som körde mot er var granar och inget annat,



Jamen difs granar körde ju med både dfg-tröjor och dfg-tatueringar flera stycken! Fattar väl alla att det inte var några dfg på plats...
Vet du inte vad som hände bör du inte skriva heller...
Citera
2015-08-09, 16:22
  #28726
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggsockan-83
Jamen difs granar körde ju med både dfg-tröjor och dfg-tatueringar flera stycken! Fattar väl alla att det inte var några dfg på plats...
Vet du inte vad som hände bör du inte skriva heller...
Dessa personer var DFG givetvis. Men försök inte få det till att det var en ren DFG/ultras-liga.
Citera
2015-08-09, 16:38
  #28727
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Tror det var norrmännen som blev stoppade vid gränsen efter att polisen varnat norsk polis.
Djurgården kom aldrig till platsen. Utan det var norskarna som var på plats. Om jag inte minns fel.
Citera
2015-08-09, 16:49
  #28728
Medlem
Internetkrigare14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggsockan-83
Jamen difs granar körde ju med både dfg-tröjor och dfg-tatueringar flera stycken! Fattar väl alla att det inte var några dfg på plats...
Vet du inte vad som hände bör du inte skriva heller...

Ja kanske flera stycken det har ingen sagt emot. Men det var en blandning av DFG, Ultras, Support och julgranar samt välklädda supportrar. Som försökte stå upp trots attackerande krigsberedda KGB.

Hoppas dock det var en engångsföreteelse. Fegt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in