2015-08-08, 20:53
  #28705
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
20 vs 20 med snabb vinst båda gångerna. Ska dock sägas att det var en bra DFG-ligan som ställde upp.

En av de bästa på länge.

Hörde att Sofialäktaren varit i kontakt med anticimex för att förbereda årets tifo på måndag.

Alla former av våld är ordning!
Citera
2015-08-08, 21:00
  #28706
Medlem
Mojje120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paradox88
Vad är ursäkten att inte ha grabbar mot KGB, om man mött FB tidigare under dagen?

Det finns ingen ursäkter till det.
Vad menar du nu? FB kom innan match då det fanns grabbar på plats. När Bajen kommer lång tid EFTER match helt utan förvarning var det betydligt färre grabbar på plats och KGB ställde upp med en riktigt bra liga. Trög? Var du på plats?
Citera
2015-08-08, 21:35
  #28707
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojje120
Vad menar du nu? FB kom innan match då det fanns grabbar på plats. När Bajen kommer lång tid EFTER match helt utan förvarning var det betydligt färre grabbar på plats och KGB ställde upp med en riktigt bra liga. Trög? Var du på plats?

Otroligt vilket pack vraken verkar vara.

Man får hoppas att trenden att storma pubar med vanliga supportrar inte eskalerar.

Firman eller DFG får krossa dom där jävla hittebarnen en gång för alla.
Citera
2015-08-08, 21:57
  #28708
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-Villesson
Otroligt vilket pack vraken verkar vara.

Man får hoppas att trenden att storma pubar med vanliga supportrar inte eskalerar.

Firman eller DFG får krossa dom där jävla hittebarnen en gång för alla.
Du missar en grej här. Alla tycker det är svinballt att hänga på pubsamlingar med grabbar och ultras men när det smäller råkade man bara vara på fel plats och det var inget roligt längre. Stämmer såklart inte alltid men allt för ofta..
Citera
2015-08-08, 22:03
  #28709
Medlem
Mufffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Du missar en grej här. Alla tycker det är svinballt att hänga på pubsamlingar med grabbar och ultras men när det smäller råkade man bara vara på fel plats och det var inget roligt längre. Stämmer såklart inte alltid men allt för ofta..
En Arena är samlingspuben för alla typer av djurgårdssupportrar, så det handlar knappast om att julgranar hänger där för att "det är svinballt att hänga med grabbar och ultras", utan helt enkelt för att det är den officiella puben för DIF.

Förstår vad du menar, men det är inte fallet på det haket i alla fall.
Citera
2015-08-08, 22:03
  #28710
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Du missar en grej här. Alla tycker det är svinballt att hänga på pubsamlingar med grabbar och ultras men när det smäller råkade man bara vara på fel plats och det var inget roligt längre. Stämmer såklart inte alltid men allt för ofta..
Eller som någon så träffande beskrev här i tråden "gå i en oövervinnlig massiv mobb" som givetvis läggs upp på instagram med frågan, "var e alla bajare"
Citera
2015-08-08, 22:23
  #28711
Medlem
Apollinaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JevlaTomteVerkstad
Eller som någon så träffande beskrev här i tråden "gå i en oövervinnlig massiv mobb" som givetvis läggs upp på instagram med frågan, "var e alla bajare"

Fast det fotot var för drygt fyra månader sedan. Hade gärna mött bajen den dagen, fast bajen syntes inte till. Detta betyder inte att bajen har rätt att attackera granar när det passar. Jag och brorsan hade redan åkt hem när bajens attack kom. Nästa gång blir vi - och många andra - tvungna att stanna kvar.
Citera
2015-08-08, 22:28
  #28712
Medlem
Är scenen i Norge så död att dom måste åka till Sverige för att få spö? Minns att isko boys fick spö två gånger om av wm på ca 20sek med. Borde vara bättre att dom kör lite i Norge innan man försöker sig på Sveriges större firmor.
Citera
2015-08-08, 22:36
  #28713
Bannlyst
Norge har inget förutom isko. Ganska svårt då. Älskar att norrmännen pallar köra mot våra firmor.
Citera
2015-08-08, 22:55
  #28714
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Du missar en grej här. Alla tycker det är svinballt att hänga på pubsamlingar med grabbar och ultras men när det smäller råkade man bara vara på fel plats och det var inget roligt längre. Stämmer såklart inte alltid men allt för ofta..

Som många redan påpekat, och alla utom du tycks ha fattat, var detta ingen pubsamling med grabbar utan samlingsplats för vanlig DIF.

Som sagt, skulle gärna se att patrasket blir krossade en gång för alla.
Citera
2015-08-08, 23:53
  #28715
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojje120
haha! Vilket jävla skitsnack att DIF bara skulle ha haft ultras och ligister på plats. Ett fåtal ligister befann sig på plats och 60% av dom som var på plats var enbart vanliga julgranar. Undra vad som hade hänt om 30-40 DFG hade stormat en Bajen krog med massa julgranar? Annorlunda är det kanske med galna hen Bajen.

Du vet om att den där rapporten kommer ifrån sverigescenen, dvs från aik?
Citera
2015-08-09, 02:21
  #28716
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicknightinggale
Norge har inget förutom isko. Ganska svårt då. Älskar att norrmännen pallar köra mot våra firmor.

Man måste ju ge dom cred för vilja. Bättre med en firma som vill köra en ingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in