Citat:
Vad tror du om detta?
Skulle det kunna vara självmord eller ett försök till självmord som hon sedan ångrat men inte kunnat stoppa? Jag tycker det känns osannolikt som satan, men det skulle kunna förklara den ovanligt snabba sökinsatsen. Hon kan ju ha skickat ett "tack och adjö" till någon när hon kommit ut i skogen. Det skulle även kunna förklara varför man slog in rutan på bilen. Något som definitivt motsäger att det skulle vara självmord eller ett halvt misslyckat sådant är all uppmärksamhet i media under det första dygnet. Men om polisen inte var helt säkra och hon hade skadat sig själv på ett sätt som så att säga inte är "standard" så kanske de bedömde att det var värt att läcka information ändå. Vanligtvis är det ju som bekant knäpptyst när det gäller självmord.
Edit: tvåa på den bollen tydligen, vilken tajming.
Skulle det kunna vara självmord eller ett försök till självmord som hon sedan ångrat men inte kunnat stoppa? Jag tycker det känns osannolikt som satan, men det skulle kunna förklara den ovanligt snabba sökinsatsen. Hon kan ju ha skickat ett "tack och adjö" till någon när hon kommit ut i skogen. Det skulle även kunna förklara varför man slog in rutan på bilen. Något som definitivt motsäger att det skulle vara självmord eller ett halvt misslyckat sådant är all uppmärksamhet i media under det första dygnet. Men om polisen inte var helt säkra och hon hade skadat sig själv på ett sätt som så att säga inte är "standard" så kanske de bedömde att det var värt att läcka information ändå. Vanligtvis är det ju som bekant knäpptyst när det gäller självmord.
Edit: tvåa på den bollen tydligen, vilken tajming.
Inte omöjligt men det hamnar nog ändå långt ner på min lista. Jag tror att polisen då hade gått ut med att det finns fara för hennes liv eller något i den stilen. När en person säger sig vara på gång att begå självmord och försvinner måste nog polisen släppa en del hänsyn för att få fart på letandet.
Den snabba sökinsatsen är jag inte förvånad över. Om hon inte var en strulputta (vilket hon inte förefaller ha varit) så blir man som anhörig orolig när hon inte kommer hem som hon ska. Första tanken är nog olycka, dock.
Citat:
Punkt 3 och 4 ser jag ju inte som så sannolika. Men en hund kan ju döda en människa, särskilt barn eller kvinnor, utan att bitas. Om det var en stor eller stark hund kan den ju ha hoppat på henne, och hon tappar balansen, slår huvudet i en sten, och förvirrar sig sedan in i skogen.
Ja, det vore förstås det bästa. Både för kvinnans anhöriga, men även för alla andra.
Ja, det vore förstås det bästa. Både för kvinnans anhöriga, men även för alla andra.
OK, då kommer saken i ett annat läge. Hund dödar henne inte men skrämmer henne så att hon ramlar och slår ihjäl sig.
Visst. Inte omöjligt.