2015-08-08, 17:24
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelusionGrandieure
Jag har flera gånger nästan trampat på ormar vid skogjogg. Älg är ingen omöjlighet heller.
Då polisen tidigt gick ut med att det var mord och att risken att dö av ormbett i Sverige är nästan obefintlig så tror jag du kan glömma att ett djur är inblandat.
Citera
2015-08-08, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piassava
Enligt Ratsit har han kvar sitt gamla namn.

Jag hittar ingen information på Lexbase om att man kan köpa sig fri. Tror snarare i så fall att han klarat sig undan enligt femårsgallringsregeln som någon nämnde tidigare (om han nu alls har ett brottsregister).

Enligt uppgift tidigare i tråden åkte han in 2008, och då måste han ha suttit i max. två år om det är Lexbases femårsregel som har trätt i kraft.

Knäpp regel, för övrigt. Våldsbrott och andra grova brott borde inte gallras bort alls, särskilt inte som Lexbase låter tvistemålsdomar ligga kvar i 20 år.

Ok så då blev han fri 2009-2010 kanske. Efter det kanske han inte gjort något, som han åkt dit för. Men då finns han ju med, att han blivit dömd för våldtäkt.
Citera
2015-08-08, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Enligt flygfoton i AB (kolla inlägg 1295) hittades hon inte vid utegymmet utan en bit in i skogen vid toppen av det som kallas öglan. Den lilla slingan som går upp på höjden. Utegymmet är i korsningen där man tar av upp mot öglan, nära tunneln.
Och tunneln är det en väg joggare tar?
Citera
2015-08-08, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Snöre?
Jag har skummat igenom tråden, det finns inte mycket fakta släppta från polisen.
Man berättar att man funnit ett snöre. Är det viktigt? Eftersom man nämner det.
Är det en liten snörstump? En längre bit som använts för att strypa nån?
Ett långt snöre som nån spänt upp över spåret för att skada random person som kommer springande?
Det har ju varit nåra såna sjuka incidenter då och då.
Sådär, spekulera vidare nu.
Kanske kollade på Morden I midsumer där det förekom ett snöre för att fälla en cyklist
Citera
2015-08-08, 17:29
Medlem
piassavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Ok så då blev han fri 2009-2010 kanske. Efter det kanske han inte gjort något, som han åkt dit för. Men då finns han ju med, att han blivit dömd för våldtäkt.

Nej, han finns inte med och han har inte bytt namn. Antingen har Lexbase plockat bort hans dom efter fem år eller också är han helt enkelt oskyldigt utpekad.
Citera
2015-08-08, 17:32
Medlem
Mats Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Ett inlägg om en joggare som berättar om ett möte med en älg i Runbyspåret? Vad är relevansen för tråden? Genuin undran.

http://www.expressen.se/nyheter/sa-dodade-algen-agneta/

Maken satt häktad för mord, innan det framkom att det var älg som var GM.

Jag tror att sannolikheten för att en älg är inblandad i detta är superlåg, men många i tråden har kategoriskt avfärdat alla andra teorier än våldtäkt som leder till mord.
Citera
2015-08-08, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Var det någon som kom någonvart med det här "spåret"? Eller andra liknande brott i närheten.

Självklart jobbar polisen med detta. Men du underskattar nog gemene mans förmåga att tänka om du tror att GM inte hade en tanke på att mobiler kan spåras. Det är liksom ingen teknologisk nyhet. Sen får man även ha i åtanke att det inte går att triangulera ner till några meter. Ofta blir det stora ytor man jobbar med och således är det inget vidare som bevismaterial.

Det beror på när man slog in rutan. Jag har inte sett någon klar uppgift på detta.

Låter rimligt i ett område som det aktuella i fallet. Det lär inte finnas fler master än nödvändigt därute.

Varför är det sjukt? Är du vän med honom på Facebook? Om inte så tycker jag att du ska hålla tyst eftersom att du inte har en aning om vad han har postat eller inte postat.
Behöver inte vara vän med honom på facebook för att se vad han har postat. Och ja jag tycker de bilder han postat idag och tidigare är sjuka.
Citera
2015-08-08, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Var det någon som kom någonvart med det här "spåret"? Eller andra liknande brott i närheten.

Självklart jobbar polisen med detta. Men du underskattar nog gemene mans förmåga att tänka om du tror att GM inte hade en tanke på att mobiler kan spåras. Det är liksom ingen teknologisk nyhet. Sen får man även ha i åtanke att det inte går att triangulera ner till några meter. Ofta blir det stora ytor man jobbar med och således är det inget vidare som bevismaterial.

Det beror på när man slog in rutan. Jag har inte sett någon klar uppgift på detta.

Låter rimligt i ett område som det aktuella i fallet. Det lär inte finnas fler master än nödvändigt därute.

Varför är det sjukt? Är du vän med honom på Facebook? Om inte så tycker jag att du ska hålla tyst eftersom att du inte har en aning om vad han har postat eller inte postat.
Plus han har en kompis som kallar sig KristerKrister.
Citera
2015-08-08, 17:38
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mats Lind
http://www.expressen.se/nyheter/sa-dodade-algen-agneta/

Maken satt häktad för mord, innan det framkom att det var älg som var GM.

Jag tror att sannolikheten för att en älg är inblandad i detta är superlåg, men många i tråden har kategoriskt avfärdat alla andra teorier än våldtäkt som leder till mord.
Exakt vad har dessa två fall gemensamt menar du? Har du ens läst om fallet du pratar om?
Citat:
Behöver inte vara vän med honom på facebook för att se vad han har postat. Och ja jag tycker de bilder han postat idag och tidigare är sjuka.
Du vet alltså hur hans sekretess-inställningar ser ut. Vad bra.
Citat:
Plus han har en kompis som kallar sig KristerKrister.
Senast redigerad av crillecrille 2015-08-08 kl. 17:41.
Citera
2015-08-08, 17:39
Medlem
Citat:
Nej, han finns inte med och han har inte bytt namn. Antingen har Lexbase plockat bort hans dom efter fem år eller också är han helt enkelt oskyldigt utpekad.
Det var någon som sa att hen hade fup ang honom.
Citera
2015-08-08, 17:41
Medlem
Citat:

Nu svarar jag till flera typ:

Vad jag kommer ihåg från Lexbase lansering så hämtade de in alla domar yngre än 5 år, och de fick betala för det..

På wiki står följande:
"Lexbase är ett företag som driver en svensk webbplats där allmänheten kan söka efter personer och företag som har varit föremål för juridisk prövning i svenska domstolar sedan 2009"

Antagligen är domar äldre än 2009 svårare att komma åt (icke digitaliserade etc)

Det är alltså datumet på domen, ej frigivningsdatum som vissa i tråden verkar tro.
Citera
2015-08-08, 17:44
Medlem
JDAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Min gissning är våldtäkt och strypning

Tjejen måste varit livrädd, hoppas GM blir knivhuggen till döds.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in