2015-08-08, 13:52
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Är det uppe på höjden av öglan, eller nere där man svänger in till öglan, eller någonannanstans?

Gå in på Eniro och sök på Prästtorpsvägen 3. Snett upp till höger där vägen slutar och en stig fortsätter så ser man tunneln vid öglan om du väljer flygfoto och zoomar in.

http://kartor.eniro.se/

Utegymmet syns inte, men på den här bilden (nedersta) så ser du en bild på hur det ser ut.

http://www.upplandsvasby.se/2/uppleva-och-gora/idrott-motion-och-friluftsliv/friluftsliv-och-motion/utegym.html
Senast redigerad av fernebo 2015-08-08 kl. 14:03.
Citera
2015-08-08, 13:55
Medlem
Godlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Känns lite som att diskussionen i tråden nästan utgår från att vi har att göra med ett sexualbrott. Så behöver det absolut inte vara, dödandet kan ha varit själva målet. Det finns flera sådana exempel i Sverige, bara de senaste fem-tio åren.

Men om vi nu tänker oss att det rör sig om ett sexualrelaterat mord (vilket kanske faktiskt ändå är det mest troliga) så kan mordet skett för att få tyst på henne. Eller att GM inte klarade av att se hennes skräck- och panikslagna ansikte - han ville helt enkelt så att säga ha bort henne. Alltså ett helt irrationellt mördande, snarare än att försvåra utredningen.

Om vi spekulerar utifrån hypotesen att brottet är sexualrelaterat, så är det ju även fullt möjligt att mordet var oavsiktligt. GM kan helt enkelt använt mer våld än denne avsåg i sitt försök att övermanna BO.
Citera
2015-08-08, 13:56
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Ja, om man utgår från statistiken gällande kvinnor som överfalls i löpspår är det inte konstigt att diskussionerna rör våldtäkt. Hade fallet rört en 50-åring man på stan (även i löpspåret)är jag säker på att diskussionen tagit en annan vändning.

Fast nu blev hon mördad, och då vet jag inte om statistiken är tillräckligt omfattande för att svara på vad som är mest sannolikt av sexualmord ellet övrigt mord.

Men visst, jag tror också att det rör sig om ett sexualmord, men annat kan inte avfärdas, exempelvis ett kvinnohat eller psykisk sjukdom.

Kan också tänka mig att vi är delvis påverkade av populärkulturen - sexualmord i skogen på en blond ung kvinna känns ju klassiskt.
Citera
2015-08-08, 13:56
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godless
Hade GM kommit med bil via Prästtorpsvägen hade de boende förmodligen uppmärksammat detta, då vägen mig veterligen endast leder till några få privata fastigheter. Knappast vältrafikerad mao.
Men jag tycker öht att det är rimligare att anta att GM tagit sig från parkeringen vid Runbyskolan, då det är det naturliga sättet att ta sig till och från motionsspåret.
Om han sedan rört sig till fots, på cykel eller med bil är naturligtvis en öppen fråga...

Tror inte att personen varit synlig i spåret annat än vid överfallet och då högst temporärt. Planerat överfall vid öglan – därför tror jag GM kommit via Prästtorpsvägen.
Citera
2015-08-08, 13:58
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godless
Om vi spekulerar utifrån hypotesen att brottet är sexualrelaterat, så är det ju även fullt möjligt att mordet var oavsiktligt. GM kan helt enkelt använt mer våld än denne avsåg i sitt försök att övermanna BO.

Absolut. Att tanken var att hon skulle tuppa av, men det blev värre än planerat - typ.
Senast redigerad av Troian 2015-08-08 kl. 14:03.
Citera
2015-08-08, 14:00
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Tror inte att personen varit synlig i spåret annat än vid överfallet och då högst temporärt. Planerat överfall vid öglan – därför tror jag GM kommit via Prästtorpsvägen.

Kan även ha kommit från västra änden av prästtorpsvägen. Därborta finns visserligen en del oländig terräng, men med en mountain bike är den nog överkomlig.
Citera
2015-08-08, 14:05
Medlem
Godlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Att ta sig invia prästtorpsvägen på cykel måste ha varit fullt möjligt och går väl ihop med närboendes observationer. Plus att man slipper risken att bli sedd av personer eller kamerer vid parkeringen.

Vill man ta sig vi nämnda väg osedd, så är cykel absolut att föredra, men jag vidhåller att det är mer sannolikt att GM tagit sig dit från andra hållet, eftersom det är från "rätt håll" från bebyggelsen sett, och att det finns betydligt fler vägar/spår som leder till brottsplatsen från det hållet.
Men det utesluter naturligtvis inte att GM tagit sig till eller från platsen via Prästorpsvägen.
Citera
2015-08-08, 14:12
Medlem
Godlesss avatar
Citat:

Dock, som jag nämnde i ett tidigare inlägg, det är inte alls långt från Runbyskolans parkering till brottsplatsen om man genar genom skogen (Om den nu var där tidigare inlägg indikerat). Detta kräver naturligtvis lokalkännedom, men som jag nämnde i ett annat inlägg, alla som gått i Runbyskolan har förmodligen nödvändig kännedom om området för att, om inte annat, kunna lista ut detta.
Citera
2015-08-08, 14:12
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Han art* som dömts åtskilliga gånger för våldtäkter bor i Norrland (kan någon kolla upp det?)som det "verkar" på facebook men han har släktingar i Upplands väsby? Kan det vara han? Han har en facebook vän som heter Örj*n L som är påfallande lik honom själv. Har han nytt namn "offentligt"? Eller endast på facebook? Om det är han men tror det. Han har för övrigt lagt in en bild på en äcklig psykopat mördarclown för ca 2 tim sedan.
Om det är den A*to från Haparanda, vars Facebook det länkats till i tråden, så är det märkligt att han inte finns med på Lexbase.
Citera
2015-08-08, 14:22
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Kan även ha kommit från västra änden av prästtorpsvägen. Därborta finns visserligen en del oländig terräng, men med en mountain bike är den nog överkomlig.

Det går en stig nerifrån Nybygget som ansluter till västra änden av Prästtorpsvägen.
Citera
2015-08-08, 14:34
Medlem
Citat:
Det går en stig nerifrån Nybygget som ansluter till västra änden av Prästtorpsvägen.

Där våldtäktsmannen (A.K) mamma bor...
Citera
2015-08-08, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Minns inte när och var, men jag tror något BO hann dö av kvävning instängd i bagageutrymmet på sin egen bil för att polisen missade att kolla det häromåret.

Eller också ville de bara förvissa sig om ifall mobilen låg i bilen eller inte.

Men hon hittades ju i spåret så hur fan kan hon ha dött u bagageluckan??!
De slog säkert sönder rutan för att kanske hitta leg/plånbok/el ev spår av ett bortförande/överfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in