2015-08-08, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Jag har fup hemma om honom. Han e en psykopat
Lägg upp den.
Sedan undrar jag över vilken relation ni har?
Citera
2015-08-08, 09:46
Medlem
Godlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Tror nog stavningsprogrammet spelade dig ett spratt, tror att *Barclays123* menade att det kan
hoppa fram en man och inte att det hoppade fram en fransman

Och jag tror att din (bristande) känsla för ironi spelade dig ett spratt!
Citera
2015-08-08, 09:50
Medlem
Mamman och sonen ni har hängt ut att äga den bortforslade BMW har absolut ingenting som helst att göra med detta, BMWn som den mamman står på står med riven motor i ett garage. Har inte ens samma färg.

Ska man hänga ut någon får man fan vara säker på sin sak, jävla sopor.
Citera
2015-08-08, 09:56
Medlem
Godlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Mina erfarenhet av utländska gästarbetare är begränsad, men de jag stött på har knappast haft skogspromenader som sitt stora intresse. Samma med invandrare. De brukar ta bilen till en grillplats i skogen med parkeringen max 50 m ifrån och lämnar den sedan inte förrän de åker hem. Jag tror på en svensk GM, fast jag kanske är fördomsfull om utlänningar och invandrare.

Jag håller med dig, min bestämda uppfattning är att utomnordiska individer är betydligt mindre förtjusta i långa skogspromenader än vad vi är.
Dock är det inte mer än ett par hundra meter från parkeringen vid skolan som BO hittades, om jag tolkat kartorna rätt. Om man genar genom skogen, vill säga.
Som jag ser det, lutar allt mot att GM haft god lokalkännedom.
Nu är det ju dessvärre så att spåret ligger precis invid Runbyskolan, vilket innebär att alla som gått i sagda skola och haft skolidrott någon gång de senaste 30 åren, rimligtvis faller under den kategorin.
Citera
2015-08-08, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Men kolla upp byggena som fanns i närheten, räcker med några månaders gästarbete för att lära sig området
Drifterna efter kvinnor blir nog oändligt för många gästarbetare med slavjobb och tristess tvingade åka från missären och sina fruar
Han art* som dömts åtskilliga gånger för våldtäkter bor i Norrland (kan någon kolla upp det?)som det "verkar" på facebook men han har släktingar i Upplands väsby? Kan det vara han? Han har en facebook vän som heter Örj*n L som är påfallande lik honom själv. Har han nytt namn "offentligt"? Eller endast på facebook? Om det är han men tror det. Han har för övrigt lagt in en bild på en äcklig psykopat mördarclown för ca 2 tim sedan.
Senast redigerad av greyhoundbus 2015-08-08 kl. 10:03.
Citera
2015-08-08, 10:00
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettmedsyra
Helt fel, Runby spåret ligger väldigt nära ägget vilket är ett villa område med cirka 150 villor, sen precis brevid ligger nyvägen , Hemköp och Prästgården där finns många lägenheter, allt detta ligger kanske 1km från brottsplatsen.

Något mer än en kilometer, men min poäng var inte att det inte alls finns bostäder i närheten utan att spåret ligger lite off. Folk råkar inte bara gå förbi. Man måste vara bekant med området för att veta att det finns ett spår uppe i skogen och det är en bit att gå. Och eftersom GM måste ha gått antingen spåret eller den enda vägen som leder upp mot utomhusgymmet och spåret så borde nån ha kunnat sett denne. Om gärningsmannen hade varit hemmahörande i Runby så kan man ju tycka att denne rimligtvis begått överfallet betydligt närmare Runby. Om det hade varit en ingivelse så hade det också sannolikt skett närmare bebyggelse eller på väg hem. Man är inte ute och går i skogen eller cyklar och bara får för sig att mörda en tjej. Han har sannolikt planerat ett överfall och legat och väntat och han kommer garanterat att göra det igen. Polisen verkar vänta på att det ska hända en gång till innan de går ut med en rejäl varning.
Senast redigerad av fernebo 2015-08-08 kl. 10:17.
Citera
2015-08-08, 10:03
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Märkligt fall detta, att så oerhört lite har framkommit efter 3 dygn! Typ det enda är ett ovanligt cykelspår över någons tomt.

Det har ju kommit in väldigt mycket tips (över 150 uppges det), några av dessa måste ju handla om observationer av okänt folk i joggingspåret. En möjlig orsak till detta märkliga faktum skulle kunna vara att frågan är oerhört känslig, dvs att spåren pekar på att "fel" typ av person har genomfört handlingen.

Spekulationer, men jag tycker även att detta stämmer med det märkliga tillvägagångssättet, helt oberäknande och med en stor gnutta tur för att inte åka fast. Den som gjort detta har inte tänkt på konsekvenserna, bara agerat utan någon som helst tanke på vad det kunde leda till. Någon/några som inte kunnat hålla generna i styr när de sett "söta svenska flicka" jogga förbi.
Citera
2015-08-08, 10:05
Medlem
Beatriceaurores avatar
Beträffande skogspromenader så är det nog typiskt svenskt, utlänningar brukar häpna över vår kärlek till naturen, allemansrätten, lingonplockningen. Vi brädas nog bara av norrmännen som lär gå på tur så fort de kommer åt. Schweizare och Österrikare gillar att vandra i sina berg.
Men de andra stannat nog helst på stranden och grillar. Frun diskar efteråt.
Citera
2015-08-08, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnickeliSnack
Lägg upp den.
Sedan undrar jag över vilken relation ni har?
Varför skulle jag ha en realation till honom?
Tror inte att han har med detta att göra.
Citera
2015-08-08, 10:14
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Märkligt fall detta, att så oerhört lite har framkommit efter 3 dygn! Typ det enda är ett ovanligt cykelspår över någons tomt.

Det har ju kommit in väldigt mycket tips (över 150 uppges det), några av dessa måste ju handla om observationer av okänt folk i joggingspåret. En möjlig orsak till detta märkliga faktum skulle kunna vara att frågan är oerhört känslig, dvs att spåren pekar på att "fel" typ av person har genomfört handlingen.

Spekulationer, men jag tycker även att detta stämmer med det märkliga tillvägagångssättet, helt oberäknande och med en stor gnutta tur för att inte åka fast. Den som gjort detta har inte tänkt på konsekvenserna, bara agerat utan någon som helst tanke på vad det kunde leda till. Någon/några som inte kunnat hålla generna i styr när de sett "söta svenska flicka" jogga förbi.

En normal person är beräknande och planerande, upphetsad men samtidigt kanske lite rädd. Men den som är drogad av narkotika eller alkohol (Hagamannen t ex) tänker knappast. Det är därför det är så farligt med framförallt knark, knarket måste stoppas.
En alkis missar målet, börjar ragla och somnar efter ett tag, med drogmissbrukaren kan varva upp till att bli en dödsföraktande mördarmaskin (på Rohypnol t ex).
Citera
2015-08-08, 10:19
Medlem
GuldBuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
En normal person är beräknande och planerande, upphetsad men samtidigt kanske lite rädd. Men den som är drogad av narkotika eller alkohol (Hagamannen t ex) tänker knappast. Det är därför det är så farligt med framförallt knark, knarket måste stoppas.
En alkis missar målet, börjar ragla och somnar efter ett tag, med drogmissbrukaren kan varva upp till att bli en dödsföraktande mördarmaskin (på Rohypnol t ex).

Smart inlägg... Är inte rohypnol sömnmedel? Blir man inte seg och hängig på det? Känns så där lagom effektivt... Man behöver väl inte dricka så pass mycket att man "raglar" runt och somnar...? Man kan dricka för att bygga upp mod exempelvis.

Känns inte som rätt tråd för din antidrog-kampanj.
Senast redigerad av GuldBuddah 2015-08-08 kl. 10:29.
Citera
2015-08-08, 10:20
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Beträffande skogspromenader så är det nog typiskt svenskt, utlänningar brukar häpna över vår kärlek till naturen, allemansrätten, lingonplockningen. Vi brädas nog bara av norrmännen som lär gå på tur så fort de kommer åt. Schweizare och Österrikare gillar att vandra i sina berg.
Men de andra stannat nog helst på stranden och grillar. Frun diskar efteråt.

Håller inte riktigt med om det. Det är inte helt sällan man möter invandrarpar i väsbyskogarna och Kairobadet som inte ligger långt från mordplatsen frekventeras av en tämligen hög andel invandrare.
När jag besökte Runsa fornborg för ett tag sen, så var det rena islamfesten med grillning uppe på toppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in