2015-08-08, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av huomaamaton
Så skulle det kunna vara faktiskt, polacker/litauer som är här och har ställt upp byggställningar någonstans och bygger. Hoppas polisen kollar runt på konstiga byggen i väsby nu.

Balter är kapabla till vad som helst, kolla bara Lisa Holm mordet
Citera
2015-08-08, 08:11
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean

Ang "Balter" och LH så är inte några Balter varken åtalade eller dömda - endast misstänkta -.
Citera
2015-08-08, 08:23
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Men snälla du balterna är betydligt mindre våldtäktsbenägna än "svenskar".
Citera
2015-08-08, 08:29
Medlem
khattuggares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlcc
Talar inte tiden, området (motionsspår, antagligen mycket folk i rörelse) och vädret på mord-dagen emot brottsmisstanken om överfallsvåldtäkt?

Detta låter, i mina öron, mer rimligare än någon överfallsvåldtäkt.

Detta var något jag tänkte på då jag hörde om detta, tänk om det var någon som ville åt BO. Tycker man borde fokusera på BOs relationer också, om hon hade någon som ville henne illa på något sätt. Sen var det ju märkligt att polisen gick ut med att man inte ska jogga med hörlurar, hade det varit något mord som en person planerat hade man ju inte gått ut med detta eftersom planerade mord sker överallt och folk joggar överallt..

Att detta mord sedan skedde på ett motionsspår kan lika gärna vara en slump, om man utgår från teorin att någon ville åt BO. Jag menar, låt säga att man VERKLIGEN vill döda en person, skulle man då möta personen i ett motionsspår av en slump skulle det väl inte spela någon roll om man dödade personen där.
Citera
2015-08-08, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Vi kan bara hoppas att nu när det skett så nära en massa människor att det är sista gången som Upplands Väsby upplever något liknande. Det har varit för mycket redan! Det får vara nog nu! Väsby ska vara vår plats inte våldets plats!
http://www.vasbymotvald.se/nyheter.html

Tyvärr blev det inte så. Ondskan slog till på nytt.
Mycket berömvärt engagemang av alla ungdomar som tagit strid mot det meningslösa våldet
som framgår ur länken ovan.
Det är bara så j*vla tragiskt att inte människor kan sluta göra varandra illa.

Tror det blir oerhört svårt att få det här fallet uppklarat. Är det någon helt obekant som
överfallit Ida så är det inte lätt alltså att spåra upp denne. Det skulle vara om det påträffas
DNA-spår och personen ifråga redan finns i ett register. Det är inte givet.
Man såg vid det olösta dubbelmordet i Linköping på pojken och den medelålders kvinnan.
DNA säkrades från gärningsmannen förvisso men vad hjälpte det sedan?
Vederbörande är fortfarande på fri fot så här många år efteråt.

Men om det var något "spontant" som hände av någon psyksjuk/sexuellt störd så finns en stor chans att han därför hade sin mobil på sig. Polisen kollar alla mobiler som de kan spåra till platsen. Hade det varit på 70-talet så hade det kanske blivit olöst.
Citera
2015-08-08, 09:05
Medlem
Teori: GM är en person som Ida kände, men som egentligen var ute efter att våldta en okänd slumpmässig person. Platsen är noggrant utvald. GM känner till skogen väl, kanske bor i närheten, eller troligare har bott i närheten. Kanske är hemma och hälsar på familjen ett par dagar under sommaren och ska snart åka iväg på bekvämt avstånd från snokade poliser. Ida hade inte bott i UV på ett tag, kanske hade det långa håret hårt uppsatt och träningskläder. GM känner inte igen henne och överfaller henne, men inser sedan vem han har tagit och att han är igenkänd. Känner sig tvingad att döda för att inte bli avslöjad.
Senast redigerad av Piggekott 2015-08-08 kl. 09:07.
Citera
2015-08-08, 09:09
Medlem
MrInks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Men snälla du balterna är betydligt mindre våldtäktsbenägna än "svenskar".
Källa på det?

Jag vill påstå att Sverige krossar alla länder (?) i hela världen över anmälda våldtäkter. Det finns ingen annan plats på jorden där kvinnor våldtas i lika stor omfattning som i Sverige. Jag är nästan säker på att det i Sverige anmäls någonstans mellan 5-10 ggr så många våldtäkter per capita jämfört med i de baltiska staterna. Alltså inte några futtiga procent skillnad, vi snackar 500-1000% skillnad.

Ps. Ja, jag är ironisk och driver med er. Men siffrorna stämmer troligen ganska bra ändå.

----

För övrigt tror jag att detta är ett slumpmässigt mord. Offret kände inte gärningsmannen, men det troliga är att gärningsmannen är en lokal förmåga. Han bor i kommunen eller har bott där någon gång de senaste 10 åren. Han (för det är en man och han var ensam) känner till området mycket väl och har sprungit spåret många gånger tidigare. Jag gissar också på att han är runt 30 år och inte straffad för något våldsbrott tidigare. Därmed inte sagt att inte våldtagit tidigare. Han var ute efter att våldta, men att det gick lite för våldsamt till och hon dog för att hon gjorde kraftigt motstånd. Jag tror också att hon är mördad med kniv. Han hade kniven med sig för att hota en kvinna för att våldta henne. När offret såg kniven fick hon panik och gjorde våldsamt motstånd och under tumultet knivhögg han henne. Det var liksom hon eller han. Om han flydde med bil så borde det finnas blodspår i bilen.

Så tror jag. Bara vilda fantasier självklart.
Senast redigerad av MrInk 2015-08-08 kl. 09:17.
Citera
2015-08-08, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Nu vet vi ju inte om det är en fransman som har gjort det.
För övrigt skall du nog inte överdriva riskerna med att befinna sig i ett motionsspår om kvällen. Risken att något sånt här inträffar är försvinnande liten.

Tror nog stavningsprogrammet spelade dig ett spratt, tror att *Barclays123* menade att det kan
hoppa fram en man och inte att det hoppade fram en fransman
Citera
2015-08-08, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ephedrine
ALLT är taget från en FB tråd.

(FB) 35-årig våldtäktsman i Upplands Väsby
Jag har fup hemma om honom. Han e en psykopat
Citera
2015-08-08, 09:26
Medlem
Citat:
Ja Balterna är som jultomtar för oss som ger en massa gåvor, det skulle aldrig falla dem in ens att stjäla ett kyrktak i koppar

Jag tror vi kan glömma tillfälliga besökare. GM bör vara någon som känner till platsen väl. Denna plats är inte slumpmässigt utvald.
Citera
2015-08-08, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Jag tror vi kan glömma tillfälliga besökare. GM bör vara någon som känner till platsen väl. Denna plats är inte slumpmässigt utvald.

Men kolla upp byggena som fanns i närheten, räcker med några månaders gästarbete för att lära sig området
Drifterna efter kvinnor blir nog oändligt för många gästarbetare med slavjobb och tristess tvingade åka från missären och sina fruar
Senast redigerad av radbean 2015-08-08 kl. 09:33.
Citera
2015-08-08, 09:37
Medlem
Citat:
Men kolla upp byggena som fanns i närheten, räcker med några månaders gästarbete för att lära sig området

Mina erfarenhet av utländska gästarbetare är begränsad, men de jag stött på har knappast haft skogspromenader som sitt stora intresse. Samma med invandrare. De brukar ta bilen till en grillplats i skogen med parkeringen max 50 m ifrån och lämnar den sedan inte förrän de åker hem. Jag tror på en svensk GM, fast jag kanske är fördomsfull om utlänningar och invandrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in