Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel-Ben-ny
Men snälla du balterna är betydligt mindre våldtäktsbenägna än "svenskar".
Källa på det?
Jag vill påstå att Sverige krossar alla länder (?) i hela världen över anmälda våldtäkter. Det finns ingen annan plats på jorden där kvinnor våldtas i lika stor omfattning som i Sverige. Jag är nästan säker på att det i Sverige anmäls någonstans mellan 5-10 ggr så många våldtäkter per capita jämfört med i de baltiska staterna. Alltså inte några futtiga procent skillnad, vi snackar 500-1000% skillnad.
Ps. Ja, jag är ironisk och driver med er. Men siffrorna stämmer troligen ganska bra ändå.
----
För övrigt tror jag att detta är ett slumpmässigt mord. Offret kände inte gärningsmannen, men det troliga är att gärningsmannen är en lokal förmåga. Han bor i kommunen eller har bott där någon gång de senaste 10 åren. Han (för det är en man och han var ensam) känner till området mycket väl och har sprungit spåret många gånger tidigare. Jag gissar också på att han är runt 30 år och inte straffad för något våldsbrott tidigare. Därmed inte sagt att inte våldtagit tidigare. Han var ute efter att våldta, men att det gick lite för våldsamt till och hon dog för att hon gjorde kraftigt motstånd. Jag tror också att hon är mördad med kniv. Han hade kniven med sig för att hota en kvinna för att våldta henne. När offret såg kniven fick hon panik och gjorde våldsamt motstånd och under tumultet knivhögg han henne. Det var liksom hon eller han. Om han flydde med bil så borde det finnas blodspår i bilen.
Så tror jag. Bara vilda fantasier självklart.