2015-08-06, 12:53
Medlem
Mattemat1kerns avatar
Enligt säkra källor så har vi länkat fel person som BO, det är I*a *riksson och inte *ohansson

*d *e *j
Citera
2015-08-06, 12:54
Medlem
Obasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Var ju bara 3km till löpspåret från huset var den nån som skrev?
Till närmsta löpspår från hennes bostad. Men spåren i Runby är trevligare, så fullt förståeligt att hon tog bilen dit för en löprunda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Varför tar man bilen till joggingspår om man ändå hade tänkt jogga? Måste man korsa E4an eller vad?

Ja det måste man. hon bodde i ett område som heter bollstanäs.
Citera
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamspace
Jag stör mej på denna BMW. Om nu sonen till ägaren tagit bilen till platsen för att hjälpa till i sökandet, så borde polisen veta att denna bil tillkom EFTER att de själva kom till platsen. Därför borde de inte ha någon som helst anledning att ta BMW:n i beslag.
Så om inte jag totalt missuppfattat något här så håller inte det som bilägaren säger.

Jag tror å andra sidan polisen kan vara ganska obstinata paragrafryttare i utredningar om allvarliga brott.

Ett exempel är mordet i Teg i Umeå där mördarens mamma eller pappa rullade in med sin bil på det område som sedan skulle spärras av. Det fanns poliser på plats och såg detta men bilen beslagtogs likväl med motiveringen att den befann sig på en brottsplats. Dessa personer var aldrig misstänkta, då mördaren hela tiden var känd.
Citera
Medlem
Kan ju vara aortan eller hjärtat som gått åt helvete på kvinnan, även om det är ovanligt vid så unga år, men det är mord också....Folk som har en inre svaghet som joggar kan det gå illa för.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Jobbar brett?

Redan innan hon hittades kände jag mig övertygad om att hon råkat ut för brott – lite samma känsla jag hade när Lisa Holm eller Engla Höglund försvann.

Nu har man hittat kroppen, och polisens brottsrubricering, kommunikation och prioriteringar tyder starkt på att mina misstankar om brott inte var obefogade, utan stärker tvärtom misstankarna.
Citera
2015-08-06, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattemat1kern
Enligt säkra källor så har vi länkat fel person som BO, det är I*a *riksson och inte *ohansson

*d *e *j

Finns ingen sådan I*a *riksson i Upplands Väsby.

Enligt polisen är den mördade född 9308.
Citera
2015-08-06, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Det är skillnad på när en unge säger "Jag ska till Hanna och blir borta hela kvällen" och när de rutinmässigt säger "Jag ska ut och jogga en timme, lånar bilen."...

I det första fallet vet en förälder egentligen inte vad de kan förvänta sig, i det senare fallet så kan föräldrar tvärtom vara extremt säker på vad deras barn gör, i synnerhet om det sker rutinmässigt. Vissa gravt dysfunktionella ungar horar såklart ut sig hos okända män den timmen, men det är ett undantagsfall.

Utgår vi från fakta så verkar det ju faktiskt också som att den aktuella tjejen gett sig ut för att jogga och inte horat ut sig... Så visst hade föräldrarna koll på var hon skulle igår kväll.

Enligt Facebook pluggar hon i Umeå och möjligtvis har hon varit hemma över sommaren. Alla som har pluggat i en annan stad vet hur nödiga föräldrar kan vara när man är hemma på besök. Det är värre än när man gick på högstadiet.
Citera
Medlem
Citat:

*d *e *j
vad är det för källor?
Citera
Medlem
picasso1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Trots att jag tidigare länkat till en artikeln där det stod att ena bilen hade sönderslagen ruta,
Är jag osäker på att denna uppgift verkligen stämmer?

Det finns ingen bild på denna trasiga ruta?
För att bevisa detta?

Om det är så att rutan är inslagen, så lär det ju inte vara av polisen, då bilen är viktig för utredningen
utan då måste det vara gjort av annan?
Vem? Småligister?

Den sönderslagna rutan kan nog vara den ljusbruna Volvo som syns i inslaget. Fönstret är iaf "öppet" på bakre passagerarsidan.

http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/nyheterna-0800-3193393
Citera
Medlem
kaninburs avatar
Citat:

*d *e *j

Facebook?
Citera
2015-08-06, 12:58
Medlem
Mattemat1kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredFolkFrihet
Finns ingen sådan I*a *riksson i Upplands Väsby.

Enligt polisen är den mördade född 9308.

Det finns 3 I*a *riksson i Upplands Väsby!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in