2015-08-07, 16:32
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasso-Lena
Nu har jag inte följt någon cannabistråd så detta exemplet blir bara ett exempel & ingen sanning men ungefär så här funkar det: "Cannabis är bra", "Cannabis är farligt", "Cannabis är alla jävla negrars fel", "Cannabis är Alliansens fel eftersom orättvisorna i samhället gör att folk inte ser någon framtid så länge Alliansen styr".

Här kommer bara det sista inlägget att raderas & användaren blir avstängd.
Det finns ingen mening att fortsätta besvara dig när du bara hittar på saker och ger dig in på omvänd bevisföring. Det är liksom som att "Gud finns - om han inte finns, bevisa motsatsen!". Påstår du något, är det också din att lägga fram belägg för det.
Senast redigerad av tj. 2015-08-07 kl. 16:52.
Citera
2015-08-07, 19:38
Moderator
NewDeers avatar
Ja, jag är iaf inte det minsta höger. Men det betyder heller inte att jag moddar partiskt för vänsteråsikter.
Citera
2015-08-08, 01:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Ja, jag är iaf inte det minsta höger. Men det betyder heller inte att jag moddar partiskt för vänsteråsikter.
Krävs det mer än en moderator för att radera inlägg? Jag har anmält massa inlägg nu. Inget av de har ännu raderats. Märkligt va eller inte.
Citera
2015-08-08, 01:15
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Krävs det mer än en moderator för att radera inlägg? Jag har anmält massa inlägg nu. Inget av de har ännu raderats. Märkligt va eller inte.
Nej, det krävs bara en.

Möjliga förklaringar:
1) Ingen moderator har sett eller hunnit ta ställning till dina RP.
2) Du hade fel i din bedömning och moderatorn har avfärdat dina RP.

Om du vill ha det klarlagt kan du alltid PM:a en moderator i berört delforum och fråga.
Citera
2015-08-08, 01:23
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Dina "massa inlägg" som du har rapporterat mellan klockan 00,53 och 00,01 (sex stycken) är nu omhändertagna. Ursäkta dröjsmålet.
Citera
2015-08-08, 01:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nej, det krävs bara en.

Möjliga förklaringar:
1) Ingen moderator har sett eller hunnit ta ställning till dina RP.
2) Du hade fel i din bedömning och moderatorn har avfärdat dina RP.

Om du vill ha det klarlagt kan du alltid PM:a en moderator i berört delforum och fråga.
Om det bara krävs en moderator för att radera ett inlägg faller väl lite av moderatornas försvar här att det skulle märkas av er övriga moderatorer om en moderator hade en personlig agenda eller?

Tack för ett trevligt & seriöst o-ilskt svar dock. Det uppskattades.
Citera
2015-08-08, 01:57
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Om det bara krävs en moderator för att radera ett inlägg faller väl lite av moderatornas försvar här att det skulle märkas av er övriga moderatorer om en moderator hade en personlig agenda eller?

Vad är det du inte förstår? Alla raderade inlägg kan ses av alla moderatorer.
Jag vet inte, men det känns som att moderatorer kollar varandra lite då och då, mest för skojs skull, speciellt när såna här trådar skapas och drivs av fullkomligt rabiata människor.
Skulle någon haft en personlig agenda skulle detta uppmärksammats och hanterats på tillbörligt sätt.
Citera
2015-08-08, 02:19
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:

Jag förstår inte hur du kan dra den slutsatsen av svaret. Du ställde frågan om det krävs mer än en moderator för att radera ett inlägg. Mitt svar är nej, men det är fortfarande så att alla moderatorer kan se:
1) att ett inlägg blivit raderat samt ...
2) själva inlägget som skrevs.

Skulle någon klaga på att denne får inlägg raderade på grund av en partisk/politiskt betingad moderering är det lätt för andra moderatorer samt admins att kontrollera sanningshalten i påståendet.
Citera
2015-08-08, 03:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag förstår inte hur du kan dra den slutsatsen av svaret. Du ställde frågan om det krävs mer än en moderator för att radera ett inlägg. Mitt svar är nej, men det är fortfarande så att alla moderatorer kan se:
1) att ett inlägg blivit raderat samt ...
2) själva inlägget som skrevs.

Skulle någon klaga på att denne får inlägg raderade på grund av en partisk/politiskt betingad moderering är det lätt för andra moderatorer samt admins att kontrollera sanningshalten i påståendet.
Tack för svar. Vill bara veta så att när jag väl anmäler moderatorn att där finns material för den som bestämmer så att moderatorn kan avskedas. Eller den kanske inte avskedas utan ni röstar kanske bara om utifall moderatorn ska få en varning eller bli avstängd?

Du säger att alla kan se men ärligt talat hur många ggr sitter ni & läser raderade inlägg & undrar varför det blev raderat & påpekar detta för den moderatorn som har raderat inlägget?

Vi användare har ju då för länge sedan blivit avstängda & gör inte mycket väsen av oss längre.

Kan jag se vilken moderator som har raderat mitt inlägg?
Citera
2015-08-08, 03:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Vad är det du inte förstår? Alla raderade inlägg kan ses av alla moderatorer.
Jag vet inte, men det känns som att moderatorer kollar varandra lite då och då, mest för skojs skull, speciellt när såna här trådar skapas och drivs av fullkomligt rabiata människor.
Skulle någon haft en personlig agenda skulle detta uppmärksammats och hanterats på tillbörligt sätt.
Vi får väl se om det hanteras på ett tillbörligt sätt. Hur kommer det sig att ditt förtroende för moderatorerna är så stort?
Citera
2015-08-08, 03:15
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Vi får väl se om det hanteras på ett tillbörligt sätt. Hur kommer det sig att ditt förtroende för moderatorerna är så stort?

Det lär det nog göra.
Som du ser har jag varit medlem här i rätt några år nu och jag har inte fått någon anledning att inte ha förtroende för moderatorerna, bortsett från ett par riktiga skithögar som lät makten stiga dem åt huvudet. De blev däremot avsatta rätt fort när det uppdagades hur usla de var, så att de skulle hålla varandra om ryggen är bara bluff och båg, att de skulle vara partiska har jag inte heller sett något bevis på.
Citera
2015-08-08, 03:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Det lär det nog göra.
Som du ser har jag varit medlem här i rätt några år nu och jag har inte fått någon anledning att inte ha förtroende för moderatorerna, bortsett från ett par riktiga skithögar som lät makten stiga dem åt huvudet. De blev däremot avsatta rätt fort när det uppdagades hur usla de var, så att de skulle hålla varandra om ryggen är bara bluff och båg, att de skulle vara partiska har jag inte heller sett något bevis på.
Ok men då kan vi hoppas att jag kan hjälpa till att uppdaga en som har låtit makten stiga hen åt huvudet & att hen avsätts fort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in