2015-08-08, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Asylboendet tycker jag är intressant om det inte ligger typ i andra änden av samhället, motionsslingan sett. Vad innebär några hundra meter? Brukar de asylsökande öht vistas i närheten av motionsslingan? (ligger det någon affär i närheten osv). Motionsslingor brukar annars ligga lite avsides (av naturliga skäl).

Jag tycker också brottet rimligen kräver att man är bekant med skog och slinga och asylsökande brukar enligt min erfarenhet vara jävligt ointresserade av skog och mark, de hänger mest i centrum och motionerar eller ens cyklar gör de väl extremt sällan?!.

Sök på Röda villan Upplands väsby, så kan du se var den ligger. Jag håller helt med dig att de asylsökande inte brukar vara intresserade av skog och mark. Fast grejen är ju att boendet ligger avsides och motionsspåret ligger mellan boendet och Väsby. Om de ska ta sig till Väsby, eller stan kan be mycket väl gå på motionsspåret.
Citera
2015-08-08, 00:47
Bannlyst
Fattar inte hur man vågar sig ut som kvinna på kvällen i ett motion spår. Tänk det kan bara hoppa fransman en i kurva. Ingen ser nåt. Bruka själv aldrig dra ut när de e mörkt.
Citera
2015-08-08, 00:47
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockvegas
Ok med risk för att låta som en konspirationsfanatiker.
Kan det vara så jäkligt att det är en seriemördare på g?

Reagerar på att BO ser nästan identisk ut med Lisa Holm. Samma ålder liten söt blond tjej......

Snuten var dessutom väldigt kvick med att klös det spaningmord och har gått ut och varnat folk .....

Om Lisa Holms MGM ( litauern) inte har gjort det utan bara råkat hitta henne och plockat liket på dyra märkeskläder etc. Hon kom från ett ganska välbärgat hem så hon lär ha haft ganska dyra kläder och smycken.... Fattiga gästarbetare som har försett sig själva och sedan fått panik. Detta förklarar varför två är släppta och de har viss DNA bevis ( dvs från kläder etc.).

Ja, jag har fått den känslan med. Även om jag inte tror Lisa Holm-fallet hör dit men. Jag tror den som gjort det här rör sig genom hela landet, kanske hela EU, vem vet. Och med tanke på att det tog många timmar innan det var konstaterat mord så borde gärningsmannen hunnit långt. Han är säkert redan borta från länet..
Citera
2015-08-08, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuisGaravito
Från tråden:

(FB) 35-årig våldtäktsman i Upplands Väsby

Hans mamma bor enligt uppgift nära aktuell brottsplats. Han har även begått överfallsvåldtäkter i området tidigare. Hoppas inte han är ute oavsett.

http://www.metro.se/nyheter/har-valdtog-han-igen/Objhei!07_3346-62/

Finns en med hans namn i Lapptäcke på Facebook. ... kan det vara han?
Citera
2015-08-08, 00:52
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts

Var får dig att tro på mer än en GM?

Jag tror ingenting, Jag ifrågasatte hur du kunde uttala dig om antalet gärningsmän på det här stadiet.
Citera
2015-08-08, 00:57
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barclays123
Fattar inte hur man vågar sig ut som kvinna på kvällen i ett motion spår. Tänk det kan bara hoppa fransman en i kurva. Ingen ser nåt. Bruka själv aldrig dra ut när de e mörkt.

Nu vet vi ju inte om det är en fransman som har gjort det.
För övrigt skall du nog inte överdriva riskerna med att befinna sig i ett motionsspår om kvällen. Risken att något sånt här inträffar är försvinnande liten.
Citera
2015-08-08, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitheKnight
Sök på Röda villan Upplands väsby, så kan du se var den ligger. Jag håller helt med dig att de asylsökande inte brukar vara intresserade av skog och mark. Fast grejen är ju att boendet ligger avsides och motionsspåret ligger mellan boendet och Väsby. Om de ska ta sig till Väsby, eller stan kan be mycket väl gå på motionsspåret.

Kan även tillägga att om min teori stämmer så är det sannolikt att de hittar DNA på platsen. I så fall är gärningsmannen förmodligen inte speciellt insatt i kriminalteknik. Då vore det lämpligt att topsa killarna på boendet. Fast det är väl knappast troligt att någon skulle våga göra det i Sverige, även om det handlar om att lösa ett mord.

Vill också tillägga att jag inte på något sätt tror att alla asylsökande är kriminella. De flesta är naturligtvis skötsamma som vi andra, men ska man lösa överfallsvåldtäkter så är det bra att titta på statistik och sannolikhet för att förhoppningsvis börja i rätt ände.

I de flesta mord känner mördaren och offret varandra, men mycket tyder på att det inte är så i detta fallet.
Citera
2015-08-08, 01:03
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitheKnight
I de flesta mord känner mördaren och offret varandra, men mycket tyder på att det inte är så i detta fallet.

Vad finns som tyder på att de inte kände varandra?
Citera
2015-08-08, 01:04
Medlem
Med all sannolikhet är det en ensam GM, med tanke på hur många som var ute i spåren den kvällen så borde någon ha uppmärksammat ett gäng, mer troligt då att GM hade friluftskläder å på så sätt smälte in, en joggare hade ingen reflekterat över eller memorerat.

Det har nog skett på ett liknande sätt som i Katrineholm, hon hade hörlurar och hörde inte GM som kom bakifrån å sen höll för munnen så hon inte kunde skrika för att sedan dra in henne i skogen
Citera
2015-08-08, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vad baserar du det på. Har du någon speciell info om brottsplatsen och kroppen. I såfall, delge oss. Annars skulle jag säga att det lika gärna kan vara multipla gärningsmän, som en ensam.

Som GW brukar säga, det här är typisk ensamsysselsättning.
Citera
2015-08-08, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barclays123

Brukar våldsamma fransmän hoppa fram i kurvorna här i Sverige? Inte speciellt vanligt väl? Jag tror inte det är så stor risk att det är en fransman.
Citera
2015-08-08, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Om man nu vill komma i kontakt med den här okände cyklisten. Varför går man inte ut med ett mer detaljerat signalement. Kvinnan som intervjuas säger ju tydligt i filmen att hon "iaktog honom mkt väl".

Varför håller polisen inne på signalementet? Måste finnas mer än bara "mörka kläder" ju.

Man vill inte låsa allmänheten med sådan info om man inte specifikt behöver den.
Man vill få in allehanda iakttagelser i hela området från 18-tiden om jag minns rätt.

Man gick ut tidigt om att kontakta polisen, man sa t.o.m. ring hellre en gång för mycket än inte alls.
Man har även särskilt tipsnummer för ärendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in