Citat:
Ursprungligen postat av
WitheKnight
Sök på Röda villan Upplands väsby, så kan du se var den ligger. Jag håller helt med dig att de asylsökande inte brukar vara intresserade av skog och mark. Fast grejen är ju att boendet ligger avsides och motionsspåret ligger mellan boendet och Väsby. Om de ska ta sig till Väsby, eller stan kan be mycket väl gå på motionsspåret.
Kan även tillägga att om min teori stämmer så är det sannolikt att de hittar DNA på platsen. I så fall är gärningsmannen förmodligen inte speciellt insatt i kriminalteknik. Då vore det lämpligt att topsa killarna på boendet. Fast det är väl knappast troligt att någon skulle våga göra det i Sverige, även om det handlar om att lösa ett mord.
Vill också tillägga att jag inte på något sätt tror att alla asylsökande är kriminella. De flesta är naturligtvis skötsamma som vi andra, men ska man lösa överfallsvåldtäkter så är det bra att titta på statistik och sannolikhet för att förhoppningsvis börja i rätt ände.
I de flesta mord känner mördaren och offret varandra, men mycket tyder på att det inte är så i detta fallet.