2015-08-08, 00:30
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Spekulationer hit, spekulationer dit. Jag ser att några spekulerar i en vit svenne i 26-årsåldern.

Det kan mycket väl vara så men själv spekulerar jag i ett gäng med 2-3 somalier/eller annan MENA. Kompisarna har tagit en soft promenad i det vackra och varma vädret. Trötta på Xboxen i boendet för vuxna ensamkommande flyktingbarn.

De vandrar längs joggingspåret och ser många läckra häckar jogga förbi. De tar svängen upp i Öglan, uppförsbacken upp mot svängen. När de kommer allra längst upp, vid vänsterkurvan, så joggar en ovanligt söt blond tjej förbi. Hon vänder sig om och säger hej till kompisarna där bakom. Detta triggar brottet. Resten vill jag inte gå i på, men inkluderar släpande av en kropp ca 20-30 meter in från joggingspåret.

Allt händer inom loppet av 5-10 minuter, 15 minuter max. Detta kan också vara orsaken till att polisen gått ut med så knapphändiga uppgifter. Vad tror ni?
Citera
2015-08-08, 00:34
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Det kan mycket väl vara så men själv spekulerar jag i ett gäng med 2-3 somalier

Inga tecken hittills tyder på mer än en GM.
Citera
2015-08-08, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Jo jag vet. Några hus och en gård och nån kilometer bort ett villaområde. I övrigt inte mycket. Jag tror ju liksom inte att GM hör hemma i nåt av husen närmast, så det troliga är ju att han av nån anledning har begett sig till området nån gång tidigare. Antingen pga att han själv springer eller cyklar. Galningar brukar liksom inte drälla omkring i skogen. Det normala för ett sånt här överfall hade varit om hon hade blivit överfallen när hon klev ur bilen eller bara en bit bort i skogen nära bostadsområdet.

Helt fel, Runby spåret ligger väldigt nära ägget vilket är ett villa område med cirka 150 villor, sen precis brevid ligger nyvägen , Hemköp och Prästgården där finns många lägenheter, allt detta ligger kanske 1km från brottsplatsen.
Citera
2015-08-08, 00:37
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts

Hur vet du det? Är du insatt i den utredning som pågår?
Citera
2015-08-08, 00:38
Medlem
Citat:

Vad baserar du det på. Har du någon speciell info om brottsplatsen och kroppen. I såfall, delge oss. Annars skulle jag säga att det lika gärna kan vara multipla gärningsmän, som en ensam.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitheKnight
Jag tror att det handlar om överfallsvåldtäkt och mord. Utomeuropeiska invandrare är kraftigt överrepresenterade vid den typen av brott. Det ligger ett asylboende bara några hundra meter från platsen för överfallet. Det är dessutom så att motionsslingan ligger mellan boendet och Upplands Väsby. Jag hoppas att Polisen har koll på detta och kollar upp var de asylsökande höll till den aktuella kvällen.

Asylboendet tycker jag är intressant om det inte ligger typ i andra änden av samhället, motionsslingan sett. Vad innebär några hundra meter? Brukar de asylsökande öht vistas i närheten av motionsslingan? (ligger det någon affär i närheten osv). Motionsslingor brukar annars ligga lite avsides (av naturliga skäl).

Jag tycker också brottet rimligen kräver att man är bekant med skog och slinga och asylsökande brukar enligt min erfarenhet vara jävligt ointresserade av skog och mark, de hänger mest i centrum och motionerar eller ens cyklar gör de väl extremt sällan?!.
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Hur vet du det? Är du insatt i den utredning som pågår?

Inte alls. Vilka tecken har du hört som tyder på mer än en gärningsman?
Citera
2015-08-08, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Spekulationer hit, spekulationer dit. Jag ser att några spekulerar i en vit svenne i 26-årsåldern.

Det kan mycket väl vara så men själv spekulerar jag i ett gäng med 2-3 somalier/eller annan MENA. Kompisarna har tagit en soft promenad i det vackra och varma vädret. Trötta på Xboxen i boendet för vuxna ensamkommande flyktingbarn.

De vandrar längs joggingspåret och ser många läckra häckar jogga förbi. De tar svängen upp i Öglan, uppförsbacken upp mot svängen. När de kommer allra längst upp, vid vänsterkurvan, så joggar en ovanligt söt blond tjej förbi. Hon vänder sig om och säger hej till kompisarna där bakom. Detta triggar brottet. Resten vill jag inte gå i på, men inkluderar släpande av en kropp ca 20-30 meter in från joggingspåret.

Allt händer inom loppet av 5-10 minuter, 15 minuter max. Detta kan också vara orsaken till att polisen gått ut med så knapphändiga uppgifter. Vad tror ni?

Det är nog mer troligt att det är en ensam gärningsman, men annars låter ditt scenario rimligt.
Citera
2015-08-08, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Jag tycker också brottet rimligen kräver att man är bekant med skog och slinga och asylsökande brukar enligt min erfarenhet vara jävligt ointresserade av skog och mark, de hänger mest i centrum och motionerar eller ens cyklar gör de väl extremt sällan?!.

Finns naturligtvis undantag, och brottet krävde väl just INTET kännedom om skog och mark. Annars fanns det väl bättre ställen att släpa henne än bara 20-30 meter bort från stigen. Nej, tyder på impulsiva gärningsmän.
Citera
2015-08-08, 00:42
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Inte alls. Vilka tecken har du hört som tyder på mer än en gärningsman?

Man har väl inte fått reda på något som säger någonting om den saken.
Citera
2015-08-08, 00:43
Medlem
28 juli, för en och en halv vecka sedan, så utsattes en joggande kvinna (ca 20 år) i Katrineholm för ett överfall, troligtvis våldtäktsförsök, av en okänd gärningsman.
http://kkuriren.se/nyheter/katrineholm/1.3342727
Citat:
Det var vid 10-tiden på tisdagsförmiddagen som en kvinna i 20-årsåldern var ute och joggade på elljusspåret vid Stalls backe. Plötsligt tog en man tag i henne bakifrån, höll en hand över hennes mun och försökte dra ner henne på marken.
Citat:
Mannen ska ha varit mellan 25 och 30 år gammal, runt 180 centimeter lång, solbränd och haft långt hår som gick nedanför axlarna. På sig hade han en mörkbrun jacka och en grå mössa.
Det är ca 16 mil mellan Katrineholm och Upplands Väsby. Lite långsökt kanske, men kan det finnas en koppling mellan detta och mordet på IJ? Hur vanligt är det att våldtäktsmän eller andra psykopater rör sig så långt för att begå nya vansinneshandlingar?
Senast redigerad av enfundering 2015-08-08 kl. 01:11.
Citera
2015-08-08, 00:45
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Man har väl inte fått reda på något som säger någonting om den saken.

Man har fått höra att en ensam cykelman iaktagits i områder.
Man har fått se ett cykelspår över en tomt.
Det är ett hyffsat frekventerat träningsspår, men ingen har hört något.

2-3 somalier kan du glömma. Om somalier alls är inblandade är det en enda.

Var får dig att tro på mer än en GM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in