Citat:
Ursprungligen postat av
biomatec
Lite offtopic men varför har barn från Afrika och i viss mån också från Somaliland och Mellanöstern sådana enormt starka röster? Trodde förr att det berodde på att föräldrarna alltid talade högt men är tveksam. Är de födda med andra röster än europeiska barn? Tänk bara Louis Armstrong...
Har bott granne med svenska flerbarnsfamiler i kommunala hyreshus från 60-talet utan några störningar men med de här megafonerna är det ju omöjligt att bo granne. Blir ju i praktiken folkfördrivning när politikerna tvingar in sådana här människor där de inte hör hemma.
Vart ska fördrivna svenskar ta vägen?
jag blev folkfördriven ur vänersborgsbostäders hus på torpavägen 9.. flyttade dit 2012 var då inte de bästa området i stan men fritt från somaliebarn, en o annan jugge bodde där typ men inget man störde sig på.. hösten-vintern 2013 hände nått.. började se allt fler svarthudingar i området.. lås fick sättas på tvättstugorna..sopor låg slängt utanför sopnedkastet.. negerbarn tog över lekplatsen (20-30) åt gången.. var ute o lekte o skrek långt in på nätterna..
våren 2014 fick jag första apfamiljen i min egen trapp.. de bodde längst ner o jag på 3e våningen... var ett herrans liv dagarna igenom.. var typ som om ungarna sprang runt o bankade i väggarna konstant för glaset till min tv möbel vibrerade konstant .. dessutom höll man på o spy om man gick ut i trappen när apfamiljen vistats där tidigare...
skraltiga bilar parkerades på parkeringen o givetvis dunkade de upp sina rosthögar på min audi så man fick lackskador..
sommaren 2014 beslutade jag mig att fly skiten o köpa mig ett hus på landet utan grannar =) när jag väl gjort detta o skulle säga upp lägenheten frågade jag om de fanns möjlighet att slippa 3 mån uppsägningstid vilket det inte fanns enligt dem.. då svarade jag att de e nog inga problem för er att hitta en somaliefamilj på 8 pers o trycka in.. vilket gjorde att jag blev av med den på 2..
idag besöker jag Somalieborg väldigt sporadiskt.. handlar min mat i byns lanthandel o beställer grejer på nätet samt jobbar i Norge..