Grannarna såg ju två personer bära ut en matta och ringde polisen, så är inte så märkligt att internutredaren lämnas kvar, sparar han telefonen så kan polisen spåra honom, så är inte helt ologiskt.
Han tar nog ut minneskortet eftersom om han inte skulle klarat av tortyren så blir hans erkännande inspelat och bevismaterial, dvs att någon i polishuset skulle kunna få tillgång till vad han säger.
Då hjälper det inte om Seth dödar torpeden.
Verkar som att vi sett olika filmer, maffians omfattning fungerade ju endast på grund av försäkringskassan och den rasade ju ihop rätt omgående efter att falk blev "mördad".
Är ju bara toppen av hierarkin som är medveten om att det är falk som ligger bakom och de blir ju dödade, dessutom så tror ju de att det är falk som ligger bakom allt och han är död.
Filmen slutar med att Falk med familj flyr utomlands och maffiaorganisationens tentakler dödar sitt eget huvud.
Jag är ledsen, men det håller inte.
Jo, det är helt ologiskt. Flintisen kunde väl uppenbarligen kopplas till dem och då vore det ologiskt att bara lämna honom där utan att meddela något, killen hade ju ändå redan ringt chefen innan.
Det hade inte blivit bevismaterial eftersom han sa allt när han var drogad och under grov tortyr. Seth hade blivit hero of the day när han räddade Falk, och det hela hade varit ett klockrent bevismaterial för att han inte samarbetade med ryssarna. Och vad spelade det för roll om de i polishuset fick se detta? Om vi säger att Falk hade vikit ner sig och börjat berätta saker och Seth skjutit killen som torterade honom så hade de ju fattat att Falk kommit undan när de inte hörde något mer från maffiakillen. De hade fortsatt jaga Falk och hans familj. Visst, några åker i fängelse men de kan fortfarande styra saker därifrån. Det har nog spridit sig rätt bra att Falk förstörde ALLT de byggt med försäkringskassan etc, och de är nog sugna på att hämnas på honom och hans familj.
Hur vet man att flintisen samarbetade med maffian? De kan ju lika gärna bara använt honom som sköld för att komma in Falks lägenhet, dock att flintisen var omedveten om att han var förföljd, han skulle ju påpassligt hälsa på Falk efter infon från en informatör han fick, och då kan maffiakillen ha passat på att skugga honom dit. Fanns väl ingen anledning att döda flintisen om han samarbetade med dem liksom, bara en fördel att samarbeta med en korrupt högt uppsatt chef inom polisen?
Senast redigerad av peterj76 2015-08-07 kl. 19:59.
Säga vad man vill om kvalitén på filmerna men spännande har det varit. Tycker dock sista filmen kunde varit lite längre. Och den här Milo som skulle vara så jävla farlig tycker jag var något av en besvikelse.
Säga vad man vill om kvalitén på filmerna men spännande har det varit. Tycker dock sista filmen kunde varit lite längre. Och den här Milo som skulle vara så jävla farlig tycker jag var något av en besvikelse.
Kan bara hålla med. Milo var mest en parentes i filmen kändes det som.
Falk har med Seth som en livsförsäkring, kodordet är: Är hon säker nu.... Då går Seth in och plockar ryssen....
hade Falk dock börjat snacka annat skit innan.. skulle Seth ha steppat in då och plockat ryssen... Nu var ju planen att Falken skulle ligga och ta stryk tills ryssen rapporterade.... sedan droppade Falk orden.... och då klev Seth in.... så fattade jag det iaf..... sms Seth ser ändrar inget.....
Falk har med Seth som en livsförsäkring, kodordet är: Är hon säker nu.... Då går Seth in och plockar ryssen....
hade Falk dock börjat snacka annat skit innan.. skulle Seth ha steppat in då och plockat ryssen... Nu var ju planen att Falken skulle ligga och ta stryk tills ryssen rapporterade.... sedan droppade Falk orden.... och då klev Seth in.... så fattade jag det iaf..... sms Seth ser ändrar inget.....
Tycker att det verkar osannolikt, att be seth utföra ett mord bara sådär går inte i linje med falks karaktär övht.
seth va en försäkring om han skulle bryta ihop.
Sen ang flintis internsnuten så finns det ingenting som tyder på att han var insyltad på något sätt?förstår inte varför folk tror det?
Aja då är jag med. Får dock säga att just det slutet känns aningen B och skumt. Kan ju omöjligt vara det bästa slutet. Plågas ihjäl, enbart för att ens familj inte ska fortsätta vara jagad.
Så du skulle sätta ditt eget liv framför din fru, barn och barnbarn? det kändes trovärdigt tycker jag, i sammanhanget.
Tycker att det verkar osannolikt, att be seth utföra ett mord bara sådär går inte i linje med falks karaktär övht.
seth va en försäkring om han skulle bryta ihop.
Sen ang flintis internsnuten så finns det ingenting som tyder på att han var insyltad på något sätt?förstår inte varför folk tror det?
Han hade väl kämt ryssbruden i 15år ?
Ryssbruden som förövrigt var Horan Olga ifrån 3kronor