2015-08-07, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasso-Lena
Fast jag tror nog att de flesta tycker att höger är rasistisk riktning inom politiken. Låt oss säga att ca hälften av alla Centerpartister inte håller med men alla övriga oavsett höger eller vänster håller nog med.

Vägs ände jo nog är det så. Samtalstonen är så trist. Jag skulle aldrig säga att mina meningsmotståndare är tröga, vidriga eller idioter så som moderatorerna här gör gång på gång.

Vi tycker olika helt enkelt.

Ok, det var en bra sammanfattning av hur fel det kan bli. Mod kanske kan infoga det fetade i trådstarten så blir det inga missförstånd.

NB: Du bör veta att kommunism endast är bättre än Nazism vad gäller intention, konsekvensen är snudd på identisk.
Citera
2015-08-07, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det är inte helt ovanligt att användare resonerar på det sätt du gav uttryck för, så lägg du band på din förtrytsamhet.

Attityden gör tråden meningslös, inte frågan i sig.

Att svaret är detsamma beror på att det utgör sanningen. Vi har över hundra individer som modererar. Bland oss finns en mångfald av åsikter och erfarenheter. Vi förenas i att vi värnar om Flashback och det fria ordet samt ett och samma regelverk. Vi har i detta en intern kontroll genom att vi kan se vad andra moderatorer raderat samt genom trådar som dessa där användare lyfter problem de upplever (eventuellt) existerar i dagen.

Alltså, nu säger jag inget om sanningshalten i det du säger, men det blir inte mer trovärdigt för att du upprepar dig och s'äger "jag lovar, det är sant".
Du är ju självklart partisk och tas inte alls på allvar när det gäller såna här frågor, eftersom era svar alltid kommer vara så schablonartade som ditt sista raljerande.

En sådan här tråd gynnas inte alls av att modsen kommer in och säger "jag lovar, vi är inte korrumperade".

Citat:
Det blir så komiskt allting. Det är ju så uppenbart. Kul när de skriver att de har folk från alla läger osv.

De har en svart bög som röstade på Vänsterpartiet kommunalt en gång & resten av moderatorerna är ju höger eller kanske inte svart utan mera en solbränd kille som tittade på en lesbisk tjej & som nästan röstade på Sossarna men ändrade sig 3 år innan valet. Den mixen av moderatorer behöver väl knappast vara oroliga för att övriga moderatorer skulle tycka att deras varningar & avstängningar är fel.

Jag tycker ju som jag har nämt tidigare att de får väl ha 100% moderatorer som röstar på SD om de vill. Ägaren får väl bestämma det men det blir ju komiskt.

hahaha

Även komiskt när de anklagade bedyrar sin oskuld, som att deras ord skulle opartiskt i frågan...
Ännu mer komiskt när adminsen dyker upp och backar upp sina handplockade mods men samtidigt låtsas vara neutral i frågan.
Citera
2015-08-07, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag tycker att najas gav dig ett bra svar ovan.

Men OM nu det du verkar misstänka vore verklighet tycker du inte att det är lite märkligt att INGEN av de hundratals moderatorer som passerat under åren någon gång högljutt skulle ha reagerat om så vore fallet?
Snälla du om du orkar. Kan du förklara för mig hur moderatorn Blomvattnare kunde ge mig en varning för falsk ryktespridning i Lisa Holm-tråden? Hela den tråden innehåller folks gissningar, ingen vet något, det är diverse rykten mm men eftersom det är denna enda tråden jag följt så har ju uppmärksammat vilka som blivit avstängda & vilka inlägg som blivit raderade. Det är i huvudsak människor & inlägg som inte tror att Litauerna är skyldiga. Tillhör du andra falangen tillåts du skriva vilket skit som helst. Upprepningar & off topic konstant. Inte direkt kvalitet framför kvantitet.
Citera
2015-08-07, 14:47
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Alltså, nu säger jag inget om sanningshalten i det du säger, men det blir inte mer trovärdigt för att du upprepar dig och s'äger "jag lovar, det är sant".
Du är ju självklart partisk och tas inte alls på allvar när det gäller såna här frågor, eftersom era svar alltid kommer vara så schablonartade som ditt sista raljerande.

En sådan här tråd gynnas inte alls av att modsen kommer in och säger "jag lovar, vi är inte korrumperade".

hahaha

Även komiskt när de anklagade bedyrar sin oskuld, som att deras ord skulle opartiskt i frågan...
Ännu mer komiskt när adminsen dyker upp och backar upp sina handplockade mods men samtidigt låtsas vara neutral i frågan.

Det verkligt komiska är att när moderatorerna/admins inte svarar så blir vi förtrytsamt anklagde för att vår tystnad bekräftar vad det nu råkar vara för konspiration det gäller.

Det är det gamla vanliga; damned if you do and damned if you dont.

Och vi väljer som sagt att om och om igen förklara hur det ligger till, i dessa trådar. Det ingår liksom i jobbet och är inget konstigt med det. Visst, det är lite tjatigt, men det får vi ju ta.

Det finns nog inte en enda moderator som tror att någnting går in hos de värsta foliehatarna. Dessa är dock inte särskilt många, och de flesta andra förstår rätt väl här det ligger till
Citera
2015-08-07, 14:53
Medlem
SweTechs avatar
Citat:

Jag håller med om att det lätt blir en klump av mods som går in i sådana här trådar och i stort sett skriver samma sak. Jag tror det handlar om en frustration över att själv ha den stora bilden av hur forumet sköts men inte kunna förmedla den till de som tvivlar och kritiserar. Ju fler som säger samma sak på underfär samma sätt, ju lättare är det, som du säger, att hälla bensin på elden.

Jag skriver frustration för samtidigt som de som varit eller är moderatorer känner till hur saker fungerar så är det jobbigt i längden att alltid bli misstänkta för att vilja gömma undan folks åsikter. Just den sak som de flesta av oss haft som anledningen att beskydda när vi en gång tackade ja till frågan att bli moderator.

Jag önskar ibland att exempel på den "rättssäkerhet" som faktiskt finns för användarna i det förfarande som finns kring varningar och avstängningar kunde visas upp eller att en princip eller regeltolkningsdiskussion från outlaw kunde visas. Det som skulle visas är en motsats till det som många anklagas för, att alltid hålla varandra kring ryggen, att det är enkelt att bli avstängd, att enskilda moderatorer kan ha agendor som inte upptäcks.
Citera
2015-08-07, 15:04
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Fast jag tror nog att de flesta tycker att höger är rasistisk riktning inom politiken. Låt oss säga att ca hälften av alla Centerpartister inte håller med men alla övriga oavsett höger eller vänster håller nog med.

Vägs ände jo nog är det så. Samtalstonen är så trist. Jag skulle aldrig säga att mina meningsmotståndare är tröga, vidriga eller idioter så som moderatorerna här gör gång på gång.

Vi tycker olika helt enkelt.
Jag är övertygad om att folk på vänsterkanten tror att världen är så beskaffad. Ni borde komma ut mer.
"de flesta tycker att höger är rasistisk"

Som vanligt bekräftas bilden av "rasism" som något som uppstår ur vakuum varje gång en vänsterdebattör inte har fler logiska argument att komma med.
Citera
2015-08-07, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag är övertygad om att folk på vänsterkanten tror att världen är så beskaffad. Ni borde komma ut mer.
"de flesta tycker att höger är rasistisk"

Som vanligt bekräftas bilden av "rasism" som något som uppstår ur vakuum varje gång en vänsterdebattör inte har fler logiska argument att komma med.
haha fast nu ljuger du ju...
Varför måste du hitta på massa skitsnack?

Detta är ju typ första gången som någon på flashback klumpar ihop alla höger som rasister... vilket såklart är fel... Det som är standard här är ju såklart att rasister säger att alla som inte är emot invandring, från höger till vänster, är kommunister och kulturmarxister osv.

Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Jag önskar ibland att exempel på den "rättssäkerhet" som faktiskt finns för användarna i det förfarande som finns kring varningar och avstängningar kunde visas upp eller att en princip eller regeltolkningsdiskussion från outlaw kunde visas. Det som skulle visas är en motsats till det som många anklagas för, att alltid hålla varandra kring ryggen, att det är enkelt att bli avstängd, att enskilda moderatorer kan ha agendor som inte upptäcks.

Det vore såklart mycket intressant att se bevis för att det inte finns någon kåranda och att man håller varandra om ryggen...
vi båda vet att det inte kommer hända dock, eftersom det inte finns några såna bevis.

Inte heller är ALLA mods online samtidigt så där pollningarna ger jag inte mycket för heller.
Det är ju knappast särskilt svårt att starta en poll när "rätt mods" är online.
Senast redigerad av Haschpundaren 2015-08-07 kl. 15:17.
Citera
2015-08-07, 15:28
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Men om ni alla är på samma sida vem ska inte acceptera det?
Fast där utgår du från att alla är på samma sida - något du fått förklarat gång på gång inte stämmer. Dessutom förstår jag inte varför du har hakat dig på detta i just politikforumen. Ta Cannabisforumet, som jag modererar i, som exempel. Bland oss moderatorer har vi dels personer som skyr all narkotika som pesten, dels personer - däribland jag - som anser att narkotika bör legaliseras. Om jag då skulle radera alla meningsmotståndares (läs: förbudsivrares) inlägg i Cannabisforumet, skulle då inte moderatorer med motsatt åsikt gå igång då? För det är ju precis det du försöker säga, att moderatorer agerar efter egen åsikt snarare än regelverket.
Citera
2015-08-07, 15:37
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Inte heller är ALLA mods online samtidigt så där pollningarna ger jag inte mycket för heller.
Det är ju knappast särskilt svårt att starta en poll när "rätt mods" är online.
Fast dessa pollar pågår längre än ett par timmar...
Citera
2015-08-07, 15:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
haha fast nu ljuger du ju...
Varför måste du hitta på massa skitsnack?

Detta är ju typ första gången som någon på flashback klumpar ihop alla höger som rasister... vilket såklart är fel... Det som är standard här är ju såklart att rasister säger att alla som inte är emot invandring, från höger till vänster, är kommunister och kulturmarxister osv.
Nu kör du igång med din serietillverkning av halmdockor igen. Påståendet från Lasso-Lena var:
"de flesta tycker att höger är rasistisk". Detta påstår jag är felaktigt, de flesta tycker inte så, men inom vänstern tror man säkert att det stämmer.

Vad som annars sägs om kulturmarxism & liknande har ju inte med denna fråga att göra överhuvudtaget.
Citera
2015-08-07, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Fast där utgår du från att alla är på samma sida - något du fått förklarat gång på gång inte stämmer. Dessutom förstår jag inte varför du har hakat dig på detta i just politikforumen. Ta Cannabisforumet, som jag modererar i, som exempel. Bland oss moderatorer har vi dels personer som skyr all narkotika som pesten, dels personer - däribland jag - som anser att narkotika bör legaliseras. Om jag då skulle radera alla meningsmotståndares (läs: förbudsivrares) inlägg i Cannabisforumet, skulle då inte moderatorer med motsatt åsikt gå igång då? För det är ju precis det du försöker säga, att moderatorer agerar efter egen åsikt snarare än regelverket.
Fast är det egentligen inte bara i rasismfrågan det brinner. Oavsett vad man tycker i eller om den debatten så är det ju bara i den som folk verkligen bryr sig. Knark eller inte blir aldrig en fråga där det kommer att hållas massiva demonstrationer för eller emot på samma sätt. Samma gäller övriga ämnen.

Problemet som ni moderatorer inte ser eller inte vill se är ju alla smårasistiska inlägg i förbigående i en post oavsett ämne.

Nu har jag inte följt någon cannabistråd så detta exemplet blir bara ett exempel & ingen sanning men ungefär så här funkar det: "Cannabis är bra", "Cannabis är farligt", "Cannabis är alla jävla negrars fel", "Cannabis är Alliansens fel eftersom orättvisorna i samhället gör att folk inte ser någon framtid så länge Alliansen styr".

Här kommer bara det sista inlägget att raderas & användaren blir avstängd.

Inget jättebra exempel men det är så det funkar rent strukturellt på FlashbacK.

Ja ni följer ert regelverk & även när ni inte gör det så kan vi inte göra så mycket åt det. Men en undran bara: Om vi nu är många som tycker att det modereras åt det rasistiska hållet & ni inte vill bli sedda som rasister borde det då inte förändras över tid?

Jag vet ju inte om det har gjort det. Det kanske var ännu värre förr?
Citera
2015-08-07, 16:02
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Snälla du om du orkar. Kan du förklara för mig hur moderatorn Blomvattnare kunde ge mig en varning för falsk ryktespridning i Lisa Holm-tråden? Hela den tråden innehåller folks gissningar, ingen vet något, det är diverse rykten mm men eftersom det är denna enda tråden jag följt så har ju uppmärksammat vilka som blivit avstängda & vilka inlägg som blivit raderade. Det är i huvudsak människor & inlägg som inte tror att Litauerna är skyldiga. Tillhör du andra falangen tillåts du skriva vilket skit som helst. Upprepningar & off topic konstant. Inte direkt kvalitet framför kvantitet.
Du som alla andra måste följa rutinerna:
(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

Att det endast hann gå tre timmar mellan utdelad varning och ditt inlägg får mig att tro att du inte gjort det.

När du gått igenom de två första stegen lovar jag att delta i diskussionen när/om du startar en tråd i frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in