Citat:
Ursprungligen postat av
tj.
Fast där utgår du från att alla är på samma sida - något du fått förklarat gång på gång inte stämmer. Dessutom förstår jag inte varför du har hakat dig på detta i just politikforumen. Ta Cannabisforumet, som jag modererar i, som exempel. Bland oss moderatorer har vi dels personer som skyr all narkotika som pesten, dels personer - däribland jag - som anser att narkotika bör legaliseras. Om jag då skulle radera alla meningsmotståndares (läs: förbudsivrares) inlägg i Cannabisforumet, skulle då inte moderatorer med motsatt åsikt gå igång då? För det är ju precis det du försöker säga, att moderatorer agerar efter egen åsikt snarare än regelverket.
Fast är det egentligen inte bara i rasismfrågan det brinner. Oavsett vad man tycker i eller om den debatten så är det ju bara i den som folk verkligen bryr sig. Knark eller inte blir aldrig en fråga där det kommer att hållas massiva demonstrationer för eller emot på samma sätt. Samma gäller övriga ämnen.
Problemet som ni moderatorer inte ser eller inte vill se är ju alla smårasistiska inlägg i förbigående i en post oavsett ämne.
Nu har jag inte följt någon cannabistråd så detta exemplet blir bara ett exempel & ingen sanning men ungefär så här funkar det: "Cannabis är bra", "Cannabis är farligt", "Cannabis är alla jävla negrars fel", "Cannabis är Alliansens fel eftersom orättvisorna i samhället gör att folk inte ser någon framtid så länge Alliansen styr".
Här kommer bara det sista inlägget att raderas & användaren blir avstängd.
Inget jättebra exempel men det är så det funkar rent strukturellt på FlashbacK.
Ja ni följer ert regelverk & även när ni inte gör det så kan vi inte göra så mycket åt det. Men en undran bara: Om vi nu är många som tycker att det modereras åt det rasistiska hållet & ni inte vill bli sedda som rasister borde det då inte förändras över tid?
Jag vet ju inte om det har gjort det. Det kanske var ännu värre förr?