Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Jag tror inte att Rying har någon hemlig kanal in i utredningen och råkade försäga sig. Han vet nog inte mer än du och jag. Han formulerade sig kanske lite slarvigt, men menade nog ungefär det som Pre1914 är inne på: Det mesta talar här för ett brott som förövats utomhus eller åtminstone inletts utomhus i betydelsen att det inte var i offrets hem eller på någon annan plats där hon var på besök och som är otvetydigt "inomhus" (Jag skulle t ex inte kalla en lada för "inomhus" i den meningen)
Vi kan träta i oändlighet om en lada är inomhus eller utomhus. Jag skulle dock säga inomhus.
Men, Rying kan mycket väl ha info om Lisamordet som inte vi känner till. Han kan ha varit inkopplad i ett tidigt skede, kanske i GMP-gruppen, vad vet jag?
Han säger hur som helst klart och tydligt
utomhus, enligt artikeln. Jag föredrar att inte vare sig lägga till eller dra ifrån något kring det uttalandet.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Noterar f ö att Leif GWP i fallet i Upplands-Väsby plötsligt säger att statistiken här talar för en relativt offret okänd/obekant GM.
(...)
Du får gärna länka till denna GW:s utsaga. Jag har läst följande:
Citat:
Polisprofessorn Leif GW Persson tror inte att polisens utredare får några större svårigheter att lösa mysteriet.
– Du kan inte utesluta att det är någon som känner henne, säger han.
http://www.expressen.se/nyheter/gw-verkar-inte-som-arhundradets-gata/
Edit: Jag hittade uttalandet. Märkligt att han verkar så säker på en snabb lösning, om det nu inte finns kamerabilder på någon MGM.
Citat:
– En ensam tjej i en motionsslinga talar för att det förmodligen är ett överfall. Statistiskt ska gärningsmannen då vara någon hon inte känner. Sannolikt har han då varit i området tidigare och spanat.
Hur är återfallsrisken för en sådan gärningsman?
– Den är betydande. Men förhoppningsvis hinner han inte göra det igen för han sitter i finkan relativt snabbt.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21222896.ab
Men nu blev det OT, så jag släpper Upplands Väsby nu.