2015-08-07, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Riktigt sanerat blev det nog inte, då hade det inte varit avspärrat än, men fort gick det säkert

Beror ju på hur rummet ser ut är det kakel på väggar och klinker på golvet. Så kan nog fogarna sugit in blod. Är det betong golv då sitter det säkert blodrester kvar...
2015-08-07, 04:28
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Hur tänker du när du skriver så? Att en medhjälpare som är ens fru skulle hjälpa till att städa efter att ens make dödat en ung flicka?
Jag tror ingen normal mänska hjälper en närstående att dölja ett mord om de inte är psykiskt störda.
Men om vi plockar bort frun och nöjer oss med medverkan av brodern?
Alltså ingen direkt delaktighet i själva bortförandet, eventuell våldtäktshistoria och dådet
utan "aktiveras" i efterbrottsprocessen med att röja undan spår och vara behjälplig
med bortforsling av offret?
Blir det också lika svårt att "köpa" att ens broder skulle ställa upp på nåt sånt?
Är det möjligt? Hur tätt band förutsätts man ha mellan varandra för att detta ska
kunna vara en realitet? När blir det bara för mycket för även ett syskon med den största
kärlek till sin broder? När slutar man att "ställa upp"?
Vid ett flickmord?
2015-08-07, 04:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Riktigt sanerat blev det nog inte, då hade det inte varit avspärrat än, men fort gick det säkert

Jag undrar varför det sket sig så totalt med Martorp?
Och hur kunde han bedra polisen så bedrövligt?
Cool, rationell, snabb i mjölkrummet med styckning och städning till rent pucko med fynden och likaså Martorp?
2015-08-07, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kan du förklara hur ditt smart ass till GM struntade i Martorp?

Hur menar du nu? Lisa hittades väl i Martorp men vi vet fortfarande inte i vilket skick...
2015-08-07, 04:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Hur menar du nu? Lisa hittades väl i Martorp men vi vet fortfarande inte i vilket skick...

Varför flyttades inte Lisa av högtryckstvättmördaren till ett smartare ställe? Polisnärvaro lär inte ha stört den ni diskuterar.
2015-08-07, 04:57
Medlem
Citat:
Varför flyttades inte Lisa av högtryckstvättmördaren till ett smartare ställe? Polisnärvaro lär inte ha stört den ni diskuterar.

Nä precis han borde varit flera mil bort.

Nä det är nog en feg krake innerst inne när allt kommer till kritan.

Många utav handlingarna är irrationella misstag så det måste ha begåtts många fatala tabbar någonstans...
Senast redigerad av Nybromannen 2015-08-07 kl. 05:00.
2015-08-07, 05:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Nä precis han borde varit flera mil bort.
Nä det är nog en feg krake innerst inne när allt kommer till kritan.
Många utav handlingarna är irrationella misstag så det måste ha begåtts några fatala tabbar någonstans...

Alltså - ni diskuterar ett mord, styckning samt rengöring i ett rum med full polisaktivitet runt om inom en avspärrning.
Smugit dit nattetid var ett förslag. Då vill jag givetvis veta varför denna raketforskare tappade konceptet sen och hur polisen kunde missa all denna aktivitet med lyset fullt upptänt i mjölkrummet?

Edit: Egentligen får dripatologi ta den gärningsmannabeskrivningen. Han har hittills bara sagt att det finns nog vatten och tar nån minut som förklaring till hypotesen.
Senast redigerad av develi 2015-08-07 kl. 05:27.
2015-08-07, 05:13
Medlem
Citat:
Alltså - ni diskuterar ett mord, styckning samt rengöring i ett rum med full polisaktivitet runt om inom en avspärrning.
Smugit dit nattetid var ett förslag. Då vill jag givetvis veta varför denna raketforskare tappade konceptet sen och hur polisen kunde missa all denna aktivitet med lyset fullt upptänt i mjölkrummet?

Första natten är nog tveksamt att det fanns poliser där.

Fönster kan man mörklägga eller har de passat på att städa därinne då de haft arbete på samma byggnad då smälter de ju in. Slinker in städar o ut igen...
2015-08-07, 05:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Första natten är nog tveksamt att det fanns poliser där.
Fönster kan man mörklägga eller har de passat på att städa därinne då de haft arbete på samma byggnad då smälter de ju in. Slinker in städar o ut igen...

Mörkläggningsgardiner, frun är med som städerska gällande kroppsdelar och brorsan kör högtryckstvätten. Och polisen dricker O´boy i en termos och tittar på solnedgången?

Självklart var det poliser i caféts närområde. Det var stort pådrag direkt. De sökte hela natten enligt media. Med hundpatrull. Pappan, militärvänner..

Ps. Enda kopplingen jag kan göra till mjölkrummet är via väldigt olyckliga omständigheter - och bortom blodspår eller styckning. Och det är via min fundering om hon dog vid cafét.
AJ kontaktades och det borde ha handlat om tillträde till närliggande lada. Närliggande lokaler genomsöks vid MSO. Genomsöktes inte mjölkrummet så kan hon ha förvarats där. Finns det en tidsspegel på några obevakade minuter på morgonen har de haft möjlighet att förflytta henne till Martorp via dörr baksida. Samt fel sorts hund vid sök..
Som sagt väldigt olyckligt om hon legat några meter från dem hela tiden på söndag.
Senast redigerad av develi 2015-08-07 kl. 06:11.
2015-08-07, 06:17
Medlem
Citat:

Edit: Egentligen får dripatologi ta den gärningsmannabeskrivningen. Han har hittills bara sagt att det finns nog vatten och tar nån minut som förklaring till hypotesen.
Jag tror allt som hände caféet-Martorp gick i ett race, sen gav snabb/stor insats paralysering
2015-08-07, 06:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tror allt som hände caféet-Martorp gick i ett race, sen gav snabb/stor insats paralysering

Jamen du talar om mord, styckning och rengöring och det går inte på nån minut. Hur skulle all denna aktivitet hinnas med? Du kan inte skriva "högtryckstvätt", "går på nån minut" och nu "gick i ett race".
Förklara dig människa! Däremot om hon enbart förvarats där och flyttats, om de åkt tidigare till jobbet och lyckats få ut henne på baksidan i ett obevakat ögonblick får jag att det att gå ihop.
2015-08-07, 06:33
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är - såvitt jag vet - TR som gör denna begäran.

Så är det men såvitt jag vet kan en sådan begäran även ske efter ytlande av part och således inte endast ex officio. Så är det i vart fall med p7or och yttrande då icke frihetsberövade påföljder är aktuella.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in