2015-08-07, 08:05
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasso-Lena
Väldigt oprofessionellt att som polis gråta ut på plats eller på Facebook. Man sköter den sorgen & bearbetningen i debriefing med terapeut & kollegor.

Jag påstår annorlunda. Att en hundförare gråter en skvätt då LH hittats död skulle inte överraska mig det minsta.
2015-08-07, 08:06
Medlem
Citat:
Väldigt oprofessionellt att som polis gråta ut på plats eller på Facebook. Man sköter den sorgen & bearbetningen i debriefing med terapeut & kollegor.
Snarare mänskligt
2015-08-07, 08:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Snarare mänskligt
Förståeligt &/eller mänskligt saknar betydelse här. De ska upprätthålla lag & ordning. Samma gäller folk inom vården & liknande. Att det är jobbigt mentalt är en del av arbetsbeskrivningen & det finns inbyggda mötesplatser & teraputer om det uppstår behov av att gråta eller prata om det. Ni som tycker att det är mänskligt & förståeligt arbetar troligtvis inte inom berörda områden.
2015-08-07, 08:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Ok... Tror du mordplatsen är funnen vid caféet om din teori är riktig?

Mordplatsen kan vara bakom caféet, vi vet inte vilka spår som har hittats där.

NB hugger gräs bakom caféet, på plats med lie och han möter Lisa.

Nu vet vi ju inte om lien är en sann uppgift men jag tror fortfarande att mördaren befann sig vid caféet av en vardagsanledning, till exempel jobb, gräshuggning passar bra tycker jag.
2015-08-07, 09:11
Medlem
Citat:
Förståeligt &/eller mänskligt saknar betydelse här. De ska upprätthålla lag & ordning. Samma gäller folk inom vården & liknande. Att det är jobbigt mentalt är en del av arbetsbeskrivningen & det finns inbyggda mötesplatser & teraputer om det uppstår behov av att gråta eller prata om det. Ni som tycker att det är mänskligt & förståeligt arbetar troligtvis inte inom berörda områden.
Så du tror inte att folk blir känslomässiga på sina arbetsplatser? Har du arbetat överhuvudtaget eller är du en bot? Folk tar ibland illa upp för saker de får höra eller se på jobbet. Ibland brister det, för de flesta av oss kan inte hantera FÖR mycket. Du kommer märka det en dag. Du är kanske bra på att stänga in allt inom dig, eller så arbetar du med ett jobb där du aldrig får kritik? Men en dag så vill det ut, och någon kommer märka det. Oavsett om det är din hund eller om det är en vän, familj eller kollega.
2015-08-07, 09:33
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inmodumanus
Då Har du belägg för denna pågående rättsröta, några domar runt objektivitetsprincipen?

Både polis och åklagare bedyrar att man söker brett och följer upp tips. Ljuger de?
Thomas Quick är det tydligaste exemplet.
2015-08-07, 09:50
Medlem
ME077s avatar
Frågor som jag fortfarande skulle vilja ha svar på:

1. Förvarades nycklar till caféet i ladubyggnaden/mjölkrummet?
2. Var fanns toaletten? (Vid mjölkrummet eller var?)
3. Var fanns eluttag (för att ladda mobil)?
4. Kollades ladan inklusive mjölkrummet med hundar redan på söndag, och hur noga?
Senast redigerad av ME077 2015-08-07 kl. 10:24.
2015-08-07, 09:51
Medlem
Citat:

Det är ju inga robotar vi pratar om här
2015-08-07, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Datum går att ändra datum på bilder, men känns mindre troligt att det är gjort.

För övrigt tycker jag att tjejerna i den där "artikeln" ser unga ut, dvs att det är barn med tejpade munnar Någon som har kollat vad det är för grupp på facebook? Är verkligen MGM med i den? Om nu bilderna eller likande bilder finns på facebook så fattar inte ens hur facebook kan tillåta sådana bilder (där barn utnyttjas eller att det på bild framstår att barn utnyttjas). I USA är väl dessutom folk omyndiga till de är 21 så jag tycker de borde reagera från facebooks håll om det är grupper med sådana bilder.
Tillåtna är det säkert inte så men det har ju funnits där en tid tills de togs bort. Men det förefaller ju inte heller vara någon kort tid de låg där och vissa bilder repostades flera gånger.

Vet att en del av detta sköts av en algoritm som bland annat rensat bort gammal konst bland annat Le origin du monde vilket gjorde några feministgrupper tokiga och de visade med vilken lätthet rena fittabilder trotts allt kan passera som välgjord ikonism där man faktiskt heller inte direkt ser vad det är ...

Jag inte alls att de unga flickorna som är med på bilderna förstår konsekvensen av detta i det längre loppet, men det har nog vare sig den misstänkte mördaren eller hans mamma tänkt på. Och kommer antagligen inte heller att ägna speciellt många tankar åt. Disposables du vet ...
2015-08-07, 11:15
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
.. att det är väldigt olyckliga omständigheter om pappan isf går några meter från dottern utan att hitta henne - med påföljd att det förlänger och försvårar utredningen med fem dygn.

Jag tror absolut inte hon var kvar i mjölkrumnet när de började leta, och inte heller där hon styckades, om de nu gjort det! Att det är MP är ganska troligt, men sen bör han vara ganska mån om att få iväg med kroppen fort som fan innan sökningarna påbörjas.

Vid en sådan paniksitustion är det inte ovanligt vad jag förstått, att de söker sig till ett plats de är bekanta med.
OM hon nu är styckad bör det skett på Martorp dagen/dagarna efter mordet, när han märkte att han inte kunde transportera henne till ett "säkert" ställe pga det pådrag som blev.

Jag förstår inte hur XeniaOnatopp tänker när hen inte förstår syftet med att flytta kroppen från ett ställe han jobbar på, till ett annat ställe han har tillgång till.
2015-08-07, 11:26
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Jag tror absolut inte hon var kvar i mjölkrumnet när de började leta, och inte heller där hon styckades, om de nu gjort det! Att det är MP är ganska troligt, men sen bör han vara ganska mån om att få iväg med kroppen fort som fan innan sökningarna påbörjas.

Vid en sådan paniksitustion är det inte ovanligt vad jag förstått, att de söker sig till ett plats de är bekanta med.
OM hon nu är styckad bör det skett på Martorp dagen/dagarna efter mordet, när han märkte att han inte kunde transportera henne till ett "säkert" ställe pga det pådrag som blev.

Jag förstår inte hur XeniaOnatopp tänker när hen inte förstår syftet med att flytta kroppen från ett ställe han jobbar på, till ett annat ställe han har tillgång till.
Vad är det du inte förstår? Jag har teorin om att kroppen flyttades från en plats som kan knytas till GM. Då är det tokigt att flytta den till en annan plats som kan knytas till GM, då kan den lika gärna ligga kvar.
2015-08-07, 11:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Frågor som jag fortfarande skulle vilja ha svar på:

1. Förvarades nycklar till caféet i ladubyggnaden/mjölkrummet?
2. Var fanns toaletten? (Vid mjölkrummet eller var?)
3. Var fanns eluttag (för att ladda mobil)?
4. Kollades ladan inklusive mjölkrummet med hundar redan på söndag, och hur noga?

Bra frågor!
Kan tänka mig att det fd, mjölkrummet numera slaktrummet gav ett inferno med spår vilka kanske inte alls går att analysera snabbt men visst skulle just ett slaktrum kunna ge en massa träffar som sedan inte nödvändigtvis behöver vara relevanta för annat än slakten som skett just där. Vilket gissningsvis var frågan om vilt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in