Citat:
Ursprungligen postat av
Salgoud
Windows 10 - laptop - sleep mode - vaknar ej
Har uppdateringen till win 10, och har nu fått lite problem med sleep mode.. Om jag stänger laptopen (viker ner skärmen) så går den in i sleep mode, som den ska, men om jag sedan försöker starta den igen så verkar inte datorn dra igång ordentligt. Skärmen förblir mörk, hör inget ur högtalarna för att indikera att datorn är igång, men on-knappen lyser.
Om jag lämnar datorn i ett par timmar så dör batteriet även om det var fulladdat, så den verkar inte sova ordentligt heller. Samma händer om den automatiskt försättet sig i sleep mode pga inaktivitet, vilket jag såklart stängt av.
Enda jag kan göra är att hålla in on-knappen och starta om. Riktigt drygt. Några lösningar på detta?
De gångerna jag har haft problem med sleep på laptops, så har det alltid varit pga drivrutiner. Är alla uppdateringar nedladdade och installerade? Kolla även om tillverkaren har en W10-drivare tillgänglig på sin hemsida.
Min dator vägrade sova normalt i W7 men nu har allt det löst sig sen jag uppdaterade till 10. Utan att jag manuellt installerade någon drivrutin överhuvudtaget.