2015-08-07, 00:16
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Visningsspråket ändras om du installerar ett language pack, men då måste du ha Pro om inte jag är fel ute. Mitt Windows är på engelska eftersom jag köpte datorn i USA och således blev tilldelad en engelsk version av 8.1.

Jag har visserligen köpt win 8.1 på svenska men den har både svenska och engelska som visningsspråk, men att dela visningsspråket och tangentbordslayouten åt visade sig inte vara så lätt.
Citera
2015-08-07, 03:16
Medlem
Installerade win 10 precis, och det verkar struligt då datorn kraschade vid omstart och vägrade startas normalt. Återställde och det fungerade, alla mina personliga filer är kvar dock försvann alla min program (firefox, Word etc.) Måste nu installera om alla mina program, dock undrar jag hur fan jag gör om jag bara vill återställa till gamla windows 8 och bara ha kvar det. Fyfan vad jag hatar när såna här grejer händer, trodde windows 10 skulle va stabilt. Har kollat microsoft support, men förstår inte riktigt vilket alternativ jag ska välja för att gå tillbaka till win 8, utan jag har bara alternativet "behåll mina filer" utöver fabrikatsåterställning som jag inte vill göra, dvs att den återställer tillbaka till windows 10 och inte 8.1. Har med andra ord inte "återställ till tidigare verision" som alternativ som någon annan hade på en Youtube tutorial :/
Senast redigerad av SweHouse 2015-08-07 kl. 03:34.
Citera
2015-08-07, 09:12
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweHouse
Installerade win 10 precis, och det verkar struligt då datorn kraschade vid omstart och vägrade startas normalt. Återställde och det fungerade, alla mina personliga filer är kvar dock försvann alla min program (firefox, Word etc.) Måste nu installera om alla mina program, dock undrar jag hur fan jag gör om jag bara vill återställa till gamla windows 8 och bara ha kvar det. Fyfan vad jag hatar när såna här grejer händer, trodde windows 10 skulle va stabilt. Har kollat microsoft support, men förstår inte riktigt vilket alternativ jag ska välja för att gå tillbaka till win 8, utan jag har bara alternativet "behåll mina filer" utöver fabrikatsåterställning som jag inte vill göra, dvs att den återställer tillbaka till windows 10 och inte 8.1. Har med andra ord inte "återställ till tidigare verision" som alternativ som någon annan hade på en Youtube tutorial :/

Kanske något av det här hjälper - http://www.thewindowsclub.com/windows-10-installation-upgrade-errors

Du behöver få igång alternativet "återställ till tidigare version" annars blir en ominstallation av W8 nödvändig för att få tillbaka det. Om du inte vill göra en ny "ren" installation av W10 vilket kommer fixa dina existerande problem.
Citera
2015-08-07, 12:44
Medlem
Salgouds avatar
Windows 10 - laptop - sleep mode - vaknar ej

Har uppdateringen till win 10, och har nu fått lite problem med sleep mode.. Om jag stänger laptopen (viker ner skärmen) så går den in i sleep mode, som den ska, men om jag sedan försöker starta den igen så verkar inte datorn dra igång ordentligt. Skärmen förblir mörk, hör inget ur högtalarna för att indikera att datorn är igång, men on-knappen lyser.

Om jag lämnar datorn i ett par timmar så dör batteriet även om det var fulladdat, så den verkar inte sova ordentligt heller. Samma händer om den automatiskt försättet sig i sleep mode pga inaktivitet, vilket jag såklart stängt av.

Enda jag kan göra är att hålla in on-knappen och starta om. Riktigt drygt. Några lösningar på detta?
Citera
2015-08-07, 13:09
Medlem
Hur lång väntetid är det för oss som ska uppdatera från en tidigare windows-version?
Citera
2015-08-07, 13:56
Medlem
gnidds avatar
http://i.imgur.com/0UTg6LU.png

Klickar -ja- på meddelandet men inget händer. Samma veva om igen.

Ladda hem drivarna till ljudkortet från moderkorttillverkarens sida för win10.

Någon som stött på något liknande och vet hur man åtgärdar det?
Vill så gärna blir av lyssnad via micken också.

Fred!
Citera
2015-08-07, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Kanske något av det här hjälper - http://www.thewindowsclub.com/windows-10-installation-upgrade-errors

Du behöver få igång alternativet "återställ till tidigare version" annars blir en ominstallation av W8 nödvändig för att få tillbaka det. Om du inte vill göra en ny "ren" installation av W10 vilket kommer fixa dina existerande problem.

Precis, men på min dator har jag inte alternativet "återställ till tidigare verision", vet inte varför den inte finns eller hur jag ska få det alternativet. men med ren installation av W10 försvinner inte allt då?
Citera
2015-08-07, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud

Har uppdateringen till win 10, och har nu fått lite problem med sleep mode.. Om jag stänger laptopen (viker ner skärmen) så går den in i sleep mode, som den ska, men om jag sedan försöker starta den igen så verkar inte datorn dra igång ordentligt. Skärmen förblir mörk, hör inget ur högtalarna för att indikera att datorn är igång, men on-knappen lyser.

Om jag lämnar datorn i ett par timmar så dör batteriet även om det var fulladdat, så den verkar inte sova ordentligt heller. Samma händer om den automatiskt försättet sig i sleep mode pga inaktivitet, vilket jag såklart stängt av.

Enda jag kan göra är att hålla in on-knappen och starta om. Riktigt drygt. Några lösningar på detta?

Liknande problem här, fast när jag stänger av datan så blir det så för mig. Har du löst problemet?
Citera
2015-08-07, 15:16
Medlem
Uppgraderade till 10 i går, men så fort jag kom ut till skrivbordet dog tangentbordet.
(kunde skriva in lösenordet i välkomstskärmen) men som sagt väl ute på skrivbordet är tangentbordet dött, testat google, explorer, kalkylatorn dokument m.m körde driver booster alla drivrutiner ok..
nån annan som haft samma problem och löst det?
Sitter med en laptop
Citera
2015-08-07, 15:20
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud

De gångerna jag har haft problem med sleep på laptops, så har det alltid varit pga drivrutiner. Är alla uppdateringar nedladdade och installerade? Kolla även om tillverkaren har en W10-drivare tillgänglig på sin hemsida.

Min dator vägrade sova normalt i W7 men nu har allt det löst sig sen jag uppdaterade till 10. Utan att jag manuellt installerade någon drivrutin överhuvudtaget.
Citera
2015-08-07, 16:27
Medlem
Psykonaut-s avatar
I vilken tråd diskuteras crack till win10?
Citera
2015-08-07, 17:10
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
I vilken tråd diskuteras crack till win10?

Inte här i alla fall. Det finns en fildelningsforum samt befintlig tråd om warez.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in