2015-08-06, 15:42
Medlem
Om jag har en SSD hårddisk med Windows 7 installerat på C:, och en "vanlig" hårddisk D: där jag har alla mina filer, kan jag formatera min C: hårddisk, för att sedan installera Windows 10? Vad jag menar är - blir det en "clean install" då? Eller måste jag formatera D: också?
Senast redigerad av Aerium 2015-08-06 kl. 15:47.
Citera
2015-08-06, 16:23
Bannlyst
Funderar på att uppgradera till Windows 10 idag, men undrar lite om funktionerna dem har lagt in till xbox one har bara läst lite om det men undrar om det finns någon här som testat dom funktionerna?

Om det finns någon som testat dom vad tycker du om det?
Är det värt att uppgradera från Windows 8 till 10 för just denna anledning?

http://www.xbox.com/sv-SE/windows-10/xbox-app är dom funktionerna jag menar!
Senast redigerad av Yogurtman 2015-08-06 kl. 16:24. Anledning: Url
Citera
2015-08-06, 18:08
Avslutad
Har förmodligen nämnts 10 gånger redan, men hur exakt gör man en "clean install"? Jag önskar att min dator är tom efter installation
Citera
2015-08-06, 19:30
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Boom
Har förmodligen nämnts 10 gånger redan, men hur exakt gör man en "clean install"? Jag önskar att min dator är tom efter installation

Så här förklarar man från PC för Alla -> http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.634108/windows-10-dvd-usb
Citera
2015-08-06, 21:21
Medlem
Jag har en fråga

När jag uppdaterade från win 8 till win 10 så fyller inte skärmen ut hela vägen, det blir en svart ram runt skrivbordet. Jag har varit inne och fixat med upplösningen men det blir ingen skillnad. Skärmen är relativt ny så jag tycker inte att det borde vara något problem. Någon som vet hur man fixar detta?

Glöm detta. Löste det. Det var bara grafikkortet som behövde uppdateras lite i och med uppgraderingen
Senast redigerad av HayseedTimebomb 2015-08-06 kl. 22:08. Anledning: Problem löst
Citera
2015-08-06, 21:29
Bannlyst
Om jag vill gå tillbaka till windows 7 i framtiden, är det bara att köra i skivan som vanligt och använda min windows 7 nyckel eller är den aktiverad till w10 nu? Isåfall råder jag ingen till att uppgradera till w10 om nu inte min w7 nyckel funkar till just w7 längre.
Citera
2015-08-06, 23:48
Medlem
DigitalGuys avatar
Hej! efter update till win 10 så vill inte SD-kort inte läsas av på den inbyggda läsaren på min MSI laptop. Är det någon drivrutin som saknas?

Tack! DG

Edit: Nevermind, det fixades med en drivrutin från realtek som jag chansade på
Senast redigerad av DigitalGuy 2015-08-06 kl. 23:54.
Citera
2015-08-06, 23:57
Medlem
Pre 1914s avatar
Jag lyckas inte få visningsspråket för windows att vara engelska men att svenskt tangentbord ska vara förvalt. Hur gör man?

Förr har man kunnat välja tangentbordslayout separat men nu vill datorn koppla det med visningsspråket..
Citera
2015-08-07, 00:02
Medlem
har enorma problem med drivrutinerna, men vad jag förstår ska drivrutinerna inte skilja sig märkvärt från Windows 8 till Windows 10 eller? Vissa av mitt moderkorts drivrutiner finns inte ens på rätt windows version, är det då "säkert" att köra med windows 8 drivrutin till windows 10?
Citera
2015-08-07, 00:03
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Jag lyckas inte få visningsspråket för windows att vara engelska men att svenskt tangentbord ska vara förvalt. Hur gör man?

Förr har man kunnat välja tangentbordslayout separat men nu vill datorn koppla det med visningsspråket..
Det har inte jag haft några problem alls med och jag har fyra olika språk. Faktiskt en av sakerna som fungerar bättre än i tidigare versioner för mig.

Settings->Time & Language->Region & Language->+ Add a language

Förstår inte riktigt var det tar stopp för dig.
Citera
2015-08-07, 00:06
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Det har inte jag haft några problem alls med och jag har fyra olika språk. Faktiskt en av sakerna som fungerar bättre än i tidigare versioner för mig.

Settings->Time & Language->Region & Language->+ Add a language

Förstår inte riktigt var det tar stopp för dig.
Språket kan jag ändra, men jag vill att allt windows skriver (som control panel istället för kontrollpanelen) ska vara på engelska men att tangentbordet i utgångsläget ska skriva svenska bokstäver, och vid behov ändra till rysk och engelsk layout.
Citera
2015-08-07, 00:10
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Språket kan jag ändra, men jag vill att allt windows skriver (som control panel istället för kontrollpanelen) ska vara på engelska men att tangentbordet i utgångsläget ska skriva svenska bokstäver, och vid behov ändra till rysk och engelsk layout.
Visningsspråket ändras om du installerar ett language pack, men då måste du ha Pro om inte jag är fel ute. Mitt Windows är på engelska eftersom jag köpte datorn i USA och således blev tilldelad en engelsk version av 8.1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in