Citat:
Ursprungligen postat av
HVonSmaschforka
Håller med, finnar känns mer som östeuropéer än skandinaver. Brutala, "efterblivna" och främmande på nåt sätt. Norrmän och danskar känner jag mig mer besläktad med.
Däremot tror jag att finnar bryr sig ganska mycket om vad dom är i förhållande till oss svenskar, och hur vi ser på dom. Att dom alltid tjattrar om att svenska män är "bögar" beror förmodligen på att dom i själva verket har mindervärdeskomplex, och på nåt sätt känner sig "hotade" av oss i jämförelse mer framgångsrika svenskar?
En mer korrekt analys borde vara att Svenska killar uppfattas som konfliktradda pussies som aldrig star pa sig, detta speglar sig ju lite pa hela nationen med.
De vet inte riktigt heller hur man tar hand om sig och uppfor sig som man ska vara, utan istallet spenderar mer tid pa att vaxa brostet och kamma haret innan de drar ut pa stureplan.
Finnar kanske uppfattas som lite "hardare" i sitt beteende och satt att vara, samt lattare for att tappa humoret och saga vad de tycker, men fragan ar om detta faktiskt ar en samre egenskap? Ni kanske sjalva skulle behove lite, det verkar ju liksom inte ga sa bra i Sverige just nu.