2015-08-06, 18:38
Medlem
På tidigare bilder har det ju varit massa avspärrningar och bilder från Öglans början i media. Men om detta stämmer har hon ju påträffats en bit bort.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21222135.ab
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spacesub
Var kommer infon om att "suspekta" individer varit synliga i området?

Var någon som skrev om att en kusin hade blivit antastad för någon vecka sedan.
Citera
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Men är du född igår eller? En stalker kan ju stalka sitt offer under väldigt lång tid 8 månader är ju ingenting i det sammanhanget.
Det finns ingen anledning att bli oförskämd.
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Att det ligger en bit tillbaka i tiden spelar väl ingen roll? Alla mord sker inte på stundens ingivelse.
Jag menar inte att jag på något sätt tror att det har med hennes död att göra, men att utesluta något enkom pga att det ligger 8 månader tillbaks i tiden är direkt korkat.
Jag uteslöt ingenting.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-08-06 kl. 18:41.
Citera
2015-08-06, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffisen
Har någon i tråden skrivit hur hon dog? Alltså vet vi exakt hur hon dog?

Nej.Polisen misstänkte tidigt brott. Det har ryktats om kniv. Ett annat rykte har nämnt snöre. Hon hittades en bra bit bort från joggningspåret.
Citera
2015-08-06, 18:40
Medlem
Ephedrines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueloulou
Tillägg. Bilen står på en Elisabet Johansson. Och BOs mamma heter något annat. Kan mycket väl vara så att detta är GMs bil.
Nej folk som är inblandade med den bilen är förhörda och släppta enligt AB
Citera
2015-08-06, 18:40
Medlem
Adeptuss avatar
Har det kommit fram några uppgifter om hur hon mördades än? Knivad/skjuten/strypt etc.
Citera
2015-08-06, 18:42
Medlem
bAZINGAZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adeptus
Har det kommit fram några uppgifter om hur hon mördades än? Knivad/skjuten/strypt etc.

Nej.
Citera
2015-08-06, 18:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extacy89
Det är med störst sannolikhet någon som känner henne eller vet vem hon var. Att det skulle stryka omkring en mördarsugen snubbe random i skogen är mindre sannolikt.

Händer titt som tätt med sådana här överfall. Behöver inte heller vara någon som varit ute efter att mörda utan "bara" tänkt sig antasta eller begå våldtäkt och det i sin tur lett till mord. Kan ha varit simpelt bråk också som spårat ut.
Citera
2015-08-06, 18:43
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CR22
På tidigare bilder har det ju varit massa avspärrningar och bilder från Öglans början i media. Men om detta stämmer har hon ju påträffats en bit bort.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21222135.ab

Att säga att Trädgårdsvägen och Apelgren båda ligger "närmast granne" är ju helt jävla sjukt. Apelgrens handelsträdgård tyckte jag mig kännas rätt läge när jag såg bilderna. Det är en jävla bit emellan dessa platser och massa hus dessutom.

Aftonbladet.....
Citera
2015-08-06, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Polisen har enligt uppgift från en inte helt säker källa ett spår. Och en av de beslagtagna bilarna ska ha med det det spåret att göra. Åklagare ska därför redan vara inkopplad enligt min källa.
Någon som vet om det är vanligt att åklagare kopplas in om man inte har någon misstänkt klar?

För att få till en husrannsakan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag uteslöt ingenting. Och som #Pastakrydda skrev, hon var sannolikt i Umeå då, det var skoltid.
Men du var tvungen att kommentera att det "knappast" har något med det här att göra pga att det hände för så länge sedan. Det gav intrycket att du inte trodde det var relevant pga att det hände för så länge sedan. Den åsikten vänder jag mig emot.
Det finns bilar, tåg, bussar, flygplan, många sätt att förflytta sig på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Men då borde hon väl rimligtvis skrivit mer om det under dessa månader tycker man väl?

Och är det som jag tror så befann hon sig i November i Umeå (hon pluggade ju där) och taxichauffören borde då arbeta där. Skulle han då firat semester i Upplands Väsby och haft sån "tur" att han hittat till Runbyspåret och lyckats med "turen" att finna henne på rätt tid och plats och utfört detta då?

Men hon pluggade väl inte i Umeå?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in