2015-08-06, 16:28
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythiae
Nu har de uttalat sig lite kring varför de misstänker brott.
Tänker på uppgiften Troian fick ang att en kniv var inblandad.

källa

Att det fanns skador efter våld är väl ingen dum gissning. Vet inte vad det är för "uppgifter" som AB fått som tyder på det...
Citera
2015-08-06, 16:29
Medlem
Är det ok att spekulera, då kan väl en tjej bli upprörd, förbannad och bestämma sig för att sticka iväg att springa i tex. ilska mot pojkvän eller liknande. Pojkvän kan då bli förbannad, åka efter. Parkera bilen slarvigt för att genskjuta flicka. Välanvänt elljusspår, hastig ilska. Snabbt gömma kropp. Fly i panik. Glömma bil...
Känns väl inte helt statistiskt fel heller.
Citera
2015-08-06, 16:30
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkupa
Tanken slog mig, men det är ett hästjobb, med risk för att man inte hittar något då bilen likväl kan vara skriven i Ljungskile och utlånad till sonen som bor i väsby..

Skall göra ett försök
Du kan begränsa modellen till 520 och årsmodellerna till 1996-2000, om det hjälper.
Citera
2015-08-06, 16:30
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Det som talar emot ett mord är att gärningsmannen inte stängde av kvinnans mobil. Kan mycket väl vara en olycka eller ett djur som dödat henne. Tragiskt hur som helst.

Det talar ännu mer för en oteknisk utlänning (Batongnegrerna) ELLER en tekniskt okunnig äldre.
Citera
2015-08-06, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Är det ok att spekulera, då kan väl en tjej bli upprörd, förbannad och bestämma sig för att sticka iväg att springa i tex. ilska mot pojkvän eller liknande. Pojkvän kan då bli förbannad, åka efter. Parkera bilen slarvigt för att genskjuta flicka. Välanvänt elljusspår, hastig ilska. Snabbt gömma kropp. Fly i panik. Glömma bil...
Fullt möjligt. Så vi frågar igen; Reg nr. på bilen någon?
Citera
Medlem
Ostkupas avatar
Kan någon hjälpa mig att identifiera årsmodellen på denna mörka BMW?

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/21219641/720/normal/4a7efe4848ce1/bmw.jpg

Jag tror jag har hittat en boende i området med en sådan bil.. Men jag vet inte om årsmodellen ät rätt
Citera
Medlem
murvelludrets avatar
Min tanke går direkt att det bör vara någon i hennes omgivning som hon känner/har känt.

Vet inte om någon kan bekräfta att det endast varit 5 fall där GM varit helt okänd från -95 tills idag, 6 om Lisa Holm fallet klassificerar in sig i den statistiken?

Och att ~95% av alla våldsbrott begås av män. Så om det rör sig om ett mord så skulle jag sätta min peng på att det är någon i hennes omgivning.

Men med så lite info för allmänheten är det ju bara min teori och det är ju såklart om det är ett mord som har begåtts.
Citera
2015-08-06, 16:32
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Sätter en flaska Kir på att detta är kulturberikning. Runby har blivit ett redigt skithål sen jag bodde i Väsby. Då var det bara Dragonvägen (blå husen på centrumrakan) som var klassat som ghetto med bidragsturister (se familjen Bin Laden)
Citera
2015-08-06, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythiae
Nu har de uttalat sig lite kring varför de misstänker brott. (edit: AB:s uppgifter)
Tänker på uppgiften Troian fick ang att en kniv var inblandad.

källa

Samtidigt går de ut med att det verkar röra sig om ett spaningsmord.
Citera
2015-08-06, 16:33
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Redovisa gärna den statistik som visar att ditt scenario inte är ovanligt.
Citera
2015-08-06, 16:34
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkupa
Kan någon hjälpa mig att identifiera årsmodellen på denna mörka BMW?

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/21219641/720/normal/4a7efe4848ce1/bmw.jpg

Jag tror jag har hittat en boende i området med en sådan bil.. Men jag vet inte om årsmodellen ät rätt
1996-2000.
Citera
2015-08-06, 16:35
Medlem
Hon pluggar väl inte i Umeå? Vart hade ngn sett det?
När jag kollar hennes fb står inget om det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in