2015-08-06, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donadoni
Dock verkar han vara väktare och är väl därmed van med att ge/ta signalement.
Det bör komma något nytt snart och man kan väl i stort sett avfärda någon bekant eller pojkvän vid det här laget om ingen blivit gripen.
Och till alla 100 personer som nämnt hagamannen..Käften

Jag tror faktist bara att denna bounythunter var ute och jobbade, finns olika jobb som har utryckningar som t.ex väktare, räddningstjänst och trygghetslarm för äldre.

Eftersom att polisen var ute i runby vid 23tiden med 2-3 helikoptrar och hade ett ganska stort pådrag så är det inte alls konstigt att denna person hållt ögonen extra öppna när den ändå rörde sig i runbyområdet.

så träffar man på en tjej som nästintill stämmer överens med signalementet så är det inte konstigt att man memorerar det?
Citera
2015-08-06, 14:15
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ensam ung kvinna
Tid och plats rätt ideala

Vilka andra motiv är mer sannolika?

Det är en av flera möjligheter. Undrade mest om du hade någon mer konkret.
Citera
2015-08-06, 14:17
Medlem
Red.Crosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donadoni
Dock verkar han vara väktare och är väl därmed van med att ge/ta signalement.
Det bör komma något nytt snart och man kan väl i stort sett avfärda någon bekant eller pojkvän vid det här laget om ingen blivit gripen.

Sant iofs. Och om det var klockan 2 så var BO antagligen redan död, så då var det inte BO hen såg. Fast hen kan ju ha träffat henne innan...
Citera
2015-08-06, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Antagligen beror hans svar på hur frågorna är ställda.

– Kan det vara någon hon känner?
– Ja det kan inte uteslutas.

Ja, antagligen, helt rätt!
Så det handlar mer om att frågan är korkad

Fast det skrivs ju att han säger det:
Citat:
– Det gör inte att du kan utesluta att det är någon som känner henne, säger han.

http://www.expressen.se/nyheter/gw-verkar-inte-som-arhundradets-gata/
Citera
2015-08-06, 14:22
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Vad har du för källa på det?

http://biluppgifter.se/fordon/?o=5163596&i=1&s=merinfo
Citera
2015-08-06, 14:26
Medlem
kaninburs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iowa88
Hade faktiskt en gemensam vän med henne på facebook. Hon var aktiv senast för 11 timmar sedan, samt att ingen har skrivit något på hennes wall så som "RIP" osv.

http://imgur.com/xkJVOtT

Kan du prinscreena hennes wall också? Hur kan du f.ö se den? Har själv två gemensamma vänner med henne men kan inte se annat än profilbild och omslagsbild.
Citera
2015-08-06, 14:26
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Pappan på merinfo
http://www.merinfo.se/person/Upplands+V%C3%A4sby/Per-%C3%96sten-Johansson-1965/bp6vz-2ensd

Antar att det är denna XC60 polisen fotar bakluckan på?
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/21218914/720/normal/9d9798374e9ed/polisfotograf.jpg
Jag var så inställd på att det var den bruna som stod bredvid att jag måste ha missat färgen när jag kollade i registret. Bra att du hade ögonen med dig.
Citera
2015-08-06, 14:27
Medlem
Zloths avatar
Man får Elin Krantz vibbar...

Men visst, det kan ju handla om någonting annat än en överfallsvåldtäkt.
Citera
2015-08-06, 14:27
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Det är en av flera möjligheter. Undrade mest om du hade någon mer konkret.

Nej, det är mest spekulationer men en del av arbetet att hitta GM är ju att se på sannolikheter. Personligen tror jag inte det är en förstagångsförbrytare och tycker att det vore intressant att veta lite mer om t.ex. ungdomarna som mördade en handikappad i Runby för sju år sedan. Där har vi några som är tänkbara förövare. Känner till området och utan de spärrar som normala män har.
Citera
2015-08-06, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Du brukade således låna bilen en ynka timme och ljuga om att du skulle ut och springa men gjorde istället något helt annat?

Bilen parkerade du dock vid joggingspåret ifall att de skulle leta och du såg till att din kropp skulle finnas nära spåret ifall att du blev mördad?

Nu missförstod du mig. Jag menade inte att hon ljög. Det jag syftade på var att flera i tråden sa att hon är en vuxen kvinna som inte behöver berätta för föräldrarna vart exakt hon ska och när hon ska komma hem. De tyckte det var märkligt att hon hade berättat för föräldrarna vart hon ska. En universitetsstudent som är hemma över helg/lov vet dock att morsor vill ha en jävla journal över vad man gör.
Citera
2015-08-06, 14:28
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Man får Elin Krantz vibbar...

Men visst, det kan ju handla om någonting annat än en överfallsvåldtäkt.

Ett fyllo som raggar på henne och blir avvisad? Jag får inte såna vibbar.
Citera
2015-08-06, 14:33
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ett fyllo som raggar på henne och blir avvisad? Jag får inte såna vibbar.

Inte jag heller. Tror fortfarande på att detta är någon känner till henne sedan tidigare. Ett namn som nu antagligen blivit förmedlat till polisen.

Det andra möjliga alternativet är ett random överfallsmord med det borde vara statistiskt mindre sannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in