2015-08-06, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roughtuoube
Framkommer tidigt i tråden att polisen slog in rutan för att ta sig in

Var då? Verkar helt osannolikt. Skulle polisen förstöra en ruta som kan innehålla spår? Så brådis är det ju inte att flytta den. Och så skulle de också ranta runt inne i bilen då?
Citera
2015-08-06, 10:36
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Liten felskrivning? Om hon hade sällskap så är väl kön okänt.

Ja en liten felskrivning. Med betoning på liten – GM är förmodligen en man.
Citera
2015-08-06, 10:36
Medlem
Mattemat1kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iowa88
Tycker inte de låter så konstigt egentligen, bor man i området och märker att de börjar hända saker (och han kanske fått höra att de söker någon där via kompisar) så hade nog många kunnat tänka sig att gå ut.

Samt de nämns aldrig att hans bil hade den trasiga rutan kan lika gärna vara BO's.

I min mening låter det där lite för uppenbart och misstänksamt.
Citera
2015-08-06, 10:37
Medlem
Zigzagzagazoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kobbe
Jag måste tagit mig där förbi 20-30 gånger senaste halvåret. Är helt övertygad att man brukar parkera där. Närmaste till "starten". Men det är sant, vet ej var hennes bil var parkerad. Finns mer än 1 ställe att parkera på där omkring.

Karta

Röd = fyndplats (typ)
Blå = parkering
Rosa = Start

Så du måste nog bara ha blandat ihop allt för såvitt jag vet så ligger det en fotbollsplan + Runby fotbolls klubblokaler där du påstår att det finns en parkering.
Citera
2015-08-06, 10:38
Medlem
Vet att St:Görans Rättspsyksavdelningar är numera flyttade till löwenströmska sjukhuset. De intagna får permissioner när tillfälle ges. Man utför blåskontroll på de intagna samt pissprov. Denna flytt skedde i Mars. Kanske är nått i samband med det??
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av R.a.z.o.r.
Nej, det är på andra sidan motorvägen kanske 7-8 km bort.
Det är ungefär hälften så långt (förutsatt att jag inte har fått fyndplatsen om bakfoten?) Sen får du kanske addera en dryg kilometer eftersom det inte går att gå fågelvägen.
http://i.imgur.com/nI6SSte.png
Citera
Medlem
Wandras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattemat1kern
"Ägaren till BMW:n berättar att han lånat ut den till sin son för någon vecka sedan.
– Han skulle ner och prata med polisen och höra om de behövde hjälp med att söka. Då hade de tagit in bilen och tagit in honom på förhör, men det fanns ingen brottsmisstanke, säger ägaren."

Låter lite skumt, att han "skulle ner och prata med polisen och höra om de behövde hjälp med att söka" Hur fick han rutan inslagen då?

Står tidigare i tråden att det är Polisen som slagit in rutan.
Citera
2015-08-06, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Stockholm är segregerat: Exempelvis Djursholm och Lidingö har väldigt hög andel personer av europeisk härkomst. Områden som Tensta och Rinkeby har en hög andel av personer med utomeuropeisk härkomst.

(Den etiska) sammansättningen i det aktuella området påminner mer om Djursholm än om Tensta.

Förstår du?

Apropå svåra ord, den etniska sammansättningen (med ett n) är kanske ordet du syftar på? Etisk och etnisk är två olika saker. Sedan finns estnisk också, men det är också ett annat ord...

OnT: Kanske man kan vänta lite med spekulationer kring att det är invandrare som ligger bakom? Hela fallet verkar skumt eftersom det är få anhöriga som ringer polisen efter att någon varit försvunnen i bara tre timmar. Dessutom borde ju själva löparrundan ha tagit någon timme så hon kan ju tidigast ha varit väntad hemma igen halv åtta-åtta på kvällen.

Att då ringa polisen en dryg timme senare tyder på att man haft misstanke eller rent av vetat om att hon varit död. Jag säger som Leif GW, statistiken talar för att någon anhörig till henne ligger bakom det här.
Citera
2015-08-06, 10:40
Medlem
Yxzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheda
Oj, ligger det i närheten?

Brottsplatsen ligger nära Upplands Väsby station dit bussar går från Löwenströmska...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxzer
Vilka hade permission från rättspsyk på Löwenströmska under kvällen?

Exakt, här bör man noga kolla igenom alla listor på vilka som var på frigång under tiden för försvinnandet.
Samt vilka som hade permissioner.
Topsa alla som inte varit inne på sin avdelning vid tillfället.

Klart att sannolikheten är hög att GM finns inom den stora mängden dömda mördare och pedofiler på Löwet som har dagliga (ibland flera per dag) obevakade frigångar då dom får röra sig helt fritt och som sagt obevakat.
Citera
Medlem
Schlaktarnns avatar
Ofantligt tråkigt och tragiskt det som hänt! Jag har mina aningar om hur det kan ha gått till, men jag avvaktar och följer medias bevakning tills detta fanskap blir gripen.

Men att folk inte kan lära sig! I den NYA Sverige går det inte att gå ut och ta en joggingtur eller gå hem från krogen på sena kvällen utan att vara i riskzonen för att bli mördad! VAKNA
Citera
Medlem
Mattemat1kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagzagazoo
Karta

Röd = fyndplats (typ)
Blå = parkering
Rosa = Start

Så du måste nog bara ha blandat ihop allt för såvitt jag vet så ligger det en fotbollsplan + Runby fotbolls klubblokaler där du påstår att det finns en parkering.

Fast är där det verkligen 3-5 km? Jag minns att i högstadiet när vi skulle springa "milen" Vilket är hela Runbyspårets sträcka cirka 9,5 km så är fyndplatsen en längre sträcka än vad hon egentligen skulle jogga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in