2015-08-06, 10:29
Medlem
Förvånar mig att ingen kommenterat kring taxichauffören på twitter.
Kanske hon gett lite för inbjudnade signaler?

Ida*‏@iduuj

But seriously tho, Zlatan gjorde min kväll.

29 nov.

Ida*‏@iduuj

Haha kärleksråd, mer hur jag blir av med folk som inte slutar ringa 👇

29 nov.

Ida*‏@iduuj

Kan ha döpt om min taxichaffis till Zlatan & fått kärleksråd från honom. Ärligt har bytt nummer med honom ahhaha
Citera
2015-08-06, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Har för mig att enligt Mikael Ryings statistik finns det inte ett enda, eller möjligen om det var ett, fall där en kvinna dödar en för henne okänd kvinna i Sverige, sedan början av 90-talet.

Läste någonstans att två bilar forslats bort. Den ena är väl hennes, får man anta. Tror det var Aftonbladet som talat med ägaren till den andra bilen (en man i 55-årsåldern?), och han sa att han hade haft den utlånad i en vecka.
Utlånad till sin son....
Citera
2015-08-06, 10:30
Medlem
JustZlatans avatar
Vet man vilken tid hon åkte hemifrån för att springa den korta turen? Hon anmäldes försvunnen 21:30 så det måste väl ha varit några timmar tidigare hon åkte, antar jag, så nattens mörker hade ännu inte lagt sig över himlen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Möllberg
Då det finns två motionsspår inom gångavstånd så borde det finnas en speciell anledning (möte med annan person?) till att hon väljer att ta bilen till andra sidan Väsby.

Det är (var) ett jättefint/lugnt motionsspår! Att möta någon där känns långsökt som fan. Vet ej var på spåret hon hittades... det "vanliga" spåret är drygt 2 km långt.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRamsteiner
Du säger emot dig själv på två meningar.

Eller så använde jag ett svårt ord.

Citat:
Segregation eller segregering av verbet segregera (av latinets segregare) definieras i Nationalencyklopedin som det rumsliga åtskiljandet av befolkningsgrupper. Ursprungligen ofta med referens till den religiösa uppfattningen om att separera flocken av gudfruktiga från syndare.[1].

https://sv.wikipedia.org/wiki/Segregation

Stockholm är segregerat: Exempelvis Djursholm och Lidingö har väldigt hög andel personer av europeisk härkomst. Områden som Tensta och Rinkeby har en hög andel av personer med utomeuropeisk härkomst.

(Den etniska) sammansättningen i det aktuella området påminner mer om Djursholm än om Tensta.

Förstår du?

Edit: Stavning.
Senast redigerad av Troian 2015-08-06 kl. 10:39.
Citera
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Överrepresenterade, ja.

Dock bör anmärkas att det fortfarande bor flest svenskar i Upplands väsby, vilket innebär att det fortfarande är ganska troligt att en svensk begått brottet.

Att snöa in sig på just "invandrare" i det aktuella fallet känns därför helt meningslöst, så länge det inte finns några klara indicier.

Eh, har det någonsin hänt?
Är det en överfallsvåldtäkt som "gått snett", så lär det väl snarare röra sig om en GM som fått panik och strypt ihjäl henne? Dock är väl kanske troligast med en GM som helt enkelt gått in för att mörda sitt offer?

Citat:
Ursprungligen postat av Hybric
https://twitter.com/iduuj/status/532244292279209987

Den tweeten får mig att rysa lite dock, har hon haft en stalker eller dylikt?

Vet "vi" vem som åsyftas i tweeten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Vet man vilken tid hon åkte hemifrån för att springa den korta turen? Hon anmäldes försvunnen 21:30 så det måste väl ha varit några timmar tidigare hon åkte, antar jag, så nattens mörker hade ännu inte lagt sig över himlen.

18:30
Citera
Medlem
Hybrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawproject
Förvånar mig att ingen kommenterat kring taxichauffören på twitter.
Kanske hon gett lite för inbjudnade signaler?

Ida*‏@iduuj

But seriously tho, Zlatan gjorde min kväll.

29 nov.

Ida*‏@iduuj

Haha kärleksråd, mer hur jag blir av med folk som inte slutar ringa 👇

29 nov.

Ida*‏@iduuj

Kan ha döpt om min taxichaffis till Zlatan & fått kärleksråd från honom. Ärligt har bytt nummer med honom ahhaha

Vet inte, känns lite långdraget.. Varför har taxichaffören då inte gett sig på henne tidigare?
Citera
2015-08-06, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattemat1kern
"Ägaren till BMW:n berättar att han lånat ut den till sin son för någon vecka sedan.
– Han skulle ner och prata med polisen och höra om de behövde hjälp med att söka. Då hade de tagit in bilen och tagit in honom på förhör, men det fanns ingen brottsmisstanke, säger ägaren."

Låter lite skumt, att han "skulle ner och prata med polisen och höra om de behövde hjälp med att söka" Hur fick han rutan inslagen då?

Tycker inte de låter så konstigt egentligen, bor man i området och märker att de börjar hända saker (och han kanske fått höra att de söker någon där via kompisar) så hade nog många kunnat tänka sig att gå ut.

Samt de nämns aldrig att hans bil hade den trasiga rutan kan lika gärna vara BO's.
Citera
2015-08-06, 10:34
Medlem
R.a.z.o.r.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheda
Oj, ligger det i närheten?
Nej, det är på andra sidan motorvägen kanske 7-8 km bort.
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
De uppgifter vi hittills tagit del av tyder på att hon var där ensam. Om det skulle vara så att hon hade sällskap med någon när hon motionerade så bör han vara misstänkt vid det här laget.

Det är inte helt ovanligt att det inte finns någon relation mellan GM och BO – har för mig att av de uppklarade fallen är det runt 10 procent. Men de flesta mord är ju i praktiken uppklarade mer eller mindre direkt, så är inte fallet här, så sannolikheten för avsaknad av relation mellan GM och BO är betydligt högre än 10 procent. (Plus omständigheter som plats, ingen känd hotbild, ingen strulmaja, osv..)
Liten felskrivning? Om hon hade sällskap så är väl kön okänt.
Citera
Medlem
Fyfan 20 år och mördad, livet har precis börjat, hemskt.

Skulle också gissa på en random galen gm som inte har någon tidigare koppling till gm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in