2015-08-06, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagzagazoo
Fast nu tog hon bilen och då parkerar hon med all sannolikhet vid parkeringen intill gymnastiksalen. Alltså nästan precis vid starten av spåret.

Uppdaterade var parkeringen ligger:
http://upload.smulan.se/NLV9dTe9

Så man får fortfarande ta sig där förbi...

Edit: Dock vet jag inte om de var där hon parkerade... men är det "normala".
Citera
2015-08-06, 10:20
Medlem
Zigzagzagazoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheda
Kanske är Gm ofta och spelar fotboll samt bor i närområdet?.

Läs gärna tråden.
Men BO bor på andra sidan Väsby (Bollstanäs/Grimsta). Tog sin bil till runbyspåret, blev mördad och där står vi nu.

Kopplingen söker jag också efter. Fotboll/innebandy/vänner/tidigare bott i runby?
Citera
Medlem
Mattemat1kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av craxs
Är det verkligen 100% bekräftat att det är Ida som är BO?? Har ringt överallt men ingen som svarar och har försökt läsa igenom hela tråden men jävligt svårt när man skakar. /Orolig vän

Jag ska inte säga 100 % ja, men det lutar åt det hållet tyvärr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Ingen verkar fundera särskilt mycket över att en av bilarna som togs i beslag hade krossad bakruta.

Har inte nämnts tidigare i tråden vad jag sett? Har inte läst allt men större delar av den iaf.
Citera
2015-08-06, 10:21
Bannlyst
Nagon som snickrat ihop en karta med fyndplats, bilen parkerad, bortforslad bil funnen var etc...?

Tack pa forhand!
Citera
Medlem
Zigzagzagazoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kobbe
Uppdaterade var parkeringen ligger:
http://upload.smulan.se/NLV9dTe9

Så man får fortfarande ta sig där förbi...

Fel!
De där är skolgården med en fotbollsplan med sarg runt.
Parkeringen är på kartbilden kollad, vänster om stora fotbollsplanen.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olga666
Suck många sura teorier här....överfall i skog har oftast att göra med random killer att göra! En anhörig/bekant mördar på annat håll och isf dumpar kroppen i skogen. Händer sällan att ngn får för sej att mörda helt random men förekommer. ...inte första o inte sista gången. Vad passar bättre än att lurpassa i skogen om du känner för att döda? Kolla lite mer på dokumentärer om mord innan ni slänger in massa dumma teorier

Det troligaste är ju att det är en våldtäkt som gått snett. Kanske flera män, som blockerat hennes andningsvägar... och inte märkt att hon dog i upphetsningen.
Citera
2015-08-06, 10:22
Medlem
Citat:
Ingen verkar fundera särskilt mycket över att en av bilarna som togs i beslag hade krossad bakruta.

Framkommer tidigt i tråden att polisen slog in rutan för att ta sig in
Citera
2015-08-06, 10:22
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagzagazoo
Kan även vara en hon men den chansen är väl minimal.

Du som verkar följt händelsen. Jag såg på nyheterna imorse att en bil stod parkerad i skogen (äldre BMW). Har den någon koppling till det här eller är det någon polisman vid namn gunvald som inte orkade promenerar till brottsplatsen?

Har för mig att enligt Mikael Ryings statistik finns det inte ett enda, eller möjligen om det var ett, fall där en kvinna dödar en för henne okänd kvinna i Sverige, sedan början av 90-talet.

Läste någonstans att två bilar forslats bort. Den ena är väl hennes, får man anta. Tror det var Aftonbladet som talat med ägaren till den andra bilen (en man i 55-årsåldern?), och han sa att han hade haft den utlånad i en vecka.
Citera
2015-08-06, 10:24
Bannlyst
Citat:

Var val Polisen som gjorde (?), har for mig att jag laste det nagonstans.
Citera
2015-08-06, 10:25
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerGregerxD
Överfallsvåldtäkter behandlas inte separat, men artikeln belyser tydligt vilka nationaliteter som är massivt överrepresenterade i benägenheten att begå grova våldtäkter.

Överrepresenterade, ja.

Dock bör anmärkas att det fortfarande bor flest svenskar i Upplands väsby, vilket innebär att det fortfarande är ganska troligt att en svensk begått brottet.

Att snöa in sig på just "invandrare" i det aktuella fallet känns därför helt meningslöst, så länge det inte finns några klara indicier.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det troligaste är ju att det är en våldtäkt som gått snett. Kanske flera män, som blockerat hennes andningsvägar... och inte märkt att hon dog i upphetsningen.

Eh, har det någonsin hänt?
Är det en överfallsvåldtäkt som "gått snett", så lär det väl snarare röra sig om en GM som fått panik och strypt ihjäl henne? Dock är väl kanske troligast med en GM som helt enkelt gått in för att mörda sitt offer?
Senast redigerad av Oformad 2015-08-06 kl. 10:28.
Citera
2015-08-06, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kobbe
Mix så klart! Flera gånger som jag tyckte de var obekvämt att springa där förbi. Litar inte på IQ-befriade sport-fånar.

Det är väl inte såklart... men okej. Tycker att det är viktigt för vilken teori man vill ha. Om det är afrikaner har man en teori, om svenska nassar en helt annan teori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in