2015-08-06, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iowa88
Har inte nämnts tidigare i tråden vad jag sett? Har inte läst allt men större delar av den iaf.
"– Jodå, det är min bil. Jag har haft den utlånad i någon vecka. Polisen ringde mig vid halv sex-tiden här på morgonen.http://www.expressen.se/nyheter/kvinna-hittad-dod-i-motionsspar/
Citera
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det stämmer visst. Stockholm är hyfsat segregerat, och aktuellt område är förhållandevis svenskt.

Du säger emot dig själv på två meningar.
Citera
Medlem
Enligt aftonbladets + expressens livesändningar så beslagtogs två bilar, en vid parkeringen och kan mycket väl vara BO:s bil. Sedan en i spåret i närheten där BO hittades. Det kan vara GM:s men kan ju även vara en bil som endast stod där i närheten av en slump. Media säger att polisen haft kontakt med ägaren av bilen men säger dessutom att det inte finns någon misstänkt till mordet.

EDIT: och en av bilarna hade krossad bakruta
Citera
Medlem
R.a.z.o.r.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Av bilderna på nyheterna att dömma så är avspärrningarna vid utomhusgymmet i Runbyspåret.

Och det ligger vid Prästtorpsvägen om man skulle ta bilen till det. Där finns typ sommarstugor bara och inte helt omöjligt att stå och vänta in nån löpare.
Det talas om säkring av bevis vid "en höjd". Jag misstänker att det är "Öglan"-höjden de menar, alltså backen som leder till en höjd precis vid utegymmet.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad jag begriper bodde hon i Umeå.

Hon kan ju ha varit folkbokförd hos föräldrarna för det. Det är bara om man bor så dyrt att man kan söka bostadsbidrag, som det är idé att mantalskriva sig på studieorten.
Citera
2015-08-06, 10:26
Medlem
ecu971s avatar
Kvinnor överlag är rätt oförsiktiga av sig, ofta man stöter på unga kvinnor på folktomma ställen tex när man tar en sen promenad. På 50talet kanske det gick men nu är det för många som smyger i buskarna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagzagazoo
Fel!
De där är skolgården med en fotbollsplan med sarg runt.
Parkeringen är på kartbilden kollad, vänster om stora fotbollsplanen.

Jag måste tagit mig där förbi 20-30 gånger senaste halvåret. Är helt övertygad att man brukar parkera där. Närmaste till "starten". Men det är sant, vet ej var hennes bil var parkerad. Finns mer än 1 ställe att parkera på där omkring.
Citera
Medlem
Ralle_s avatar
Är det någon som känner sig manad att dra ihop en liten sammanfattning på allt som kommit fram hittills? Hade varit gött att läsa så man hänger med lite mer, man hinner inte riktigt läsa igenom tråden innan det tillkommer nya inlägg.

OnT: Har polisen släppt några uppgifter över varför man misstänker den svarta BMW'n? På kartan såg det ut som att den ändå stod parkerad en bit ifrån fyndplatsen?
Citera
2015-08-06, 10:27
Medlem
Då det finns två motionsspår inom gångavstånd så borde det finnas en speciell anledning (möte med annan person?) till att hon väljer att ta bilen till andra sidan Väsby.
Citera
Medlem
Yxzers avatar
Vilka hade permission från rättspsyk på Löwenströmska under kvällen?
Citera
Medlem
Mattemat1kerns avatar
"Ägaren till BMW:n berättar att han lånat ut den till sin son för någon vecka sedan.
– Han skulle ner och prata med polisen och höra om de behövde hjälp med att söka. Då hade de tagit in bilen och tagit in honom på förhör, men det fanns ingen brottsmisstanke, säger ägaren."

Låter lite skumt, att han "skulle ner och prata med polisen och höra om de behövde hjälp med att söka" Hur fick han rutan inslagen då?
Citera
2015-08-06, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxzer
Vilka hade permission från rättspsyk på Löwenströmska under kvällen?

Oj, ligger det i närheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in