2015-08-05, 23:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Det låter som GM kanske började med att försöka förstöra den medans han körde bil...typ att h*n försöker plocka isär den medans h*n kör. Skalet fick h*n kanske av enkelt och kan ha slängt ut i början...

.. eller om hon är med i bilen, försöker smsa/ringa och han greppar efter den - försöker slita den ur händerna men får bara tag på skalet.
2015-08-05, 23:17
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Det var en eller två postare i tråden som tidigt pekade ut/pratade om Hovsgärde, 13 juni. Letade efter dessa inlägg för ett tag sedan, ska se om jag hittar dem igen. Annars är du nog snabbare än jag; pröva att söka på Hovsgärde och 13 juni så kanske...
Tycker själv detta ställe är alldeles för lite undersökt i tråden. Lycka till.

Tack så mycket, jag har läst det som går att läsa öppet (tror jag)

Ja, det är intressant eftersom att det spärrades av simultant med Martorp-gården, samt att väldigt starka lampor tändes upp därinne..
2015-08-05, 23:21
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Tack så mycket letsdoit

Har nu tittat igenom dessa grupper och hittar absolut inte något riktigt porr och ennu mindre hård/våld, bondage eller s/m.
Den sista gruppen, den du skriver saknas på MGMs facebook, är nerstängd så det går ju liksom inte att kolla upp vad som finns där.

Och hur skulle MGM kunnat ta bort en/den grupp från sin Facebook?
Och hur skulle någon här vete vad han hade på sin fb innan hans namn blev känt, den dag han häktades?
Ingen visste ju vem han var fören polisen tog inn honom, så därför finns det ju ingen som har kunnat hitta hans facebook innan han togs av polisen den 12 Juni, ej heller tagit något screenshot av hans fb förns EFTER den 12 Juni, och då satt MGM bakom galler.
Så hur tänker folk? att MGM skulle stänga ner den gruppen mens han satt i häktet, vi teleportation ?

Något som inte stemmer !

Om gruppen upphör att existera försvinner den av sig självt från mgm's konto?
2015-08-05, 23:23
Medlem
Citat:
Någon mer än jag som tänker något om det inte så betydelsefulla men noterbara att mgm ringde sin mamma runt 19.30 på fredagen den 12 juni? Om det var svensk tid så borde det ha varit strax efter att polisen säkrade deras identiteter och alldeles precis innan polisen knackade på för hämtning till förhör. Om det var litauisk tid, vad säger det i så fall? Bara lite tankeväckande att det hur det än var, skedde så nära inpå deras gripande. Om man ska tro deras mamma alltså.
En när när/kär skulle kanske få veta att MGM satt hemma o ugglade, hade minsann inte varit vid Martorp o motat bort MP... Presis som hen fick veta att det fikades 18.15 när BO försvann
2015-08-05, 23:24
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
När jag ändå är igång och skriver:

Även om det är lite för långt för BO att ta sig, så tycker jag att allt blir lite lättare att få ihop med fynd utmed åkervägen och på åker om hon jagats dit av gm. Överfall och eventuellt även mordet (eller överfall och vidare transport till t ex Hovsgärde) kan ha varit i skogsdunge där hon blivit upphunnen. Ev handskfynd lämnar jag därhän, det har andra så bra åsikter om och jag har inte en susning om hur och varför den hamnat där.
Undanber mig vänligen men bestämt förlöjligande åsikter om denna min fundering. Från den envisa motvalls XOT t ex. Eller andra mer aggressiva postare. N V N V N Ä.

Du har ju lokalanknytning om jag fattat saken rätt. Jag har utifrån mina studier av Google Maps-bilder svårt att ta till mig idén om att hon skulle ha flytt en lång sträcka till fots. Det ligger ju ett antal villor längs den stora vägen och flera på vägen in mot Blomberg. Är det f ö inte ganska många hundra meter hon i så fall skulla ha sprungit för att själv i flykten ha kastat ut mobilskal mm? Och varför springa av den stora vägen där ju ändå hjälp var mer sannolik att komma?
2015-08-05, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej, och jag anser att jag inte måste göra det för att konstatera att åklagaren vid en viss given tidpunkt var av den uppfattningen att motivet till det mordet bland annat kan ha varit att dölja ett annat brott, nämligen rattfylleri.

Jag kan således inte se att det är osannolikt att motivet kan ha varit det samma i det här fallet. Det finns likheter mellan morden. Ett oklart motiv, fordon förekommer i rekvisitan, färd på väg finns med i sammanhanget, spår hittas i spenaten, offret gömt men inte särskilt noggrant, finns säkerligen mer.

Inte min mening att hoppa på dej, läste fup:n för längesen,OT: vet att Toni erkände, och det finns rekonstrunktionsbilder där han visar hur han skjuter henne med sitt jaktgevär, det bollades fram o tillbaka att han kört på henne och han valde attt skjuta henne i fyllan, är du inte av känslig natur kan du ladda ner den fup:n här på flashback, otäcka bilder när man hittar hennes kropp
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12045567.ab
kan erkänna när jag har fel och be om ursäkt, men har jag rätt vill jag gärna visa det, ifall jag kan
jag vet lika lite/mycket som vi alla här i tråden, men skriver jag att jag gissar, så gör jag inget annat än gissar, sen kan man vikta gissningar hit o dit, men det blir intressant när fup kommer, jag kommer iaf inte vara den som slår mej för bröstet ifall jag haft rätt, det är inte väsentligt, utan det viktiga är att rätt gärningsman åker dit, för gott !!
2015-08-05, 23:28
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Har för mig att AJ äger det och att det står tomt. Utifrån det så kan man ju spekulera lite om vem som har "tillgång" till det.

Angående Hovsgärde så skrev "pungont" den 27 Juli:

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Huset Hovsgärde(?) vid Martorp hyr AJ ut till skumma typer med grovt kriminella i sin umgängeskrets.
2015-08-05, 23:29
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Vad skulle hans anledning vara till att plantera Lisas handske i ladan? Jag ser inte kopplingen..

Anledning? Ett hopp om att senare under Måndagen, permanent kunna göra sig av med både tillhörigheter och kropp förslagsvis.
Vem vet hur tanken kan ha varit?
Men det kan vara hans logiska plan i att hålla polisen koncentrerat runt ladan/caféet, istället för någon annanstans.
En gissning, men jag tror också handsken kommer ha viss betydelse i beskrivningen av händelseförlopp sedan.

Handsken är också en av Lisas tillhörigheter, som lätt ryms i hans egna ficka. (blåbyxor=stora fickor)
2015-08-05, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Tack så mycket, jag har läst det som går att läsa öppet (tror jag)

Ja, det är intressant eftersom att det spärrades av simultant med Martorp-gården, samt att väldigt starka lampor tändes upp därinne..

Kan ju vara för att utesluta eventuella mordplatser. Efter att Lisas kropp påträffades börjar sökandet efter en mordplats. Om jag minns rätt kom uppgifterna om att Lisa mördats på annan plats snabbt efter påträffande av kroppen. Hur kunde denna plats uteslutas så snart?

Hovsgärde är väl den fastighet som ligger närmast Martorp och om den dessutom är obebodd vore det direkt tjänstefel att inte kolla upp den.
2015-08-05, 23:31
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Om gruppen upphör att existera försvinner den av sig självt från mgm's konto?

Ja det har du rätt i, men då har ju inte MGM tagit bort den som vissa här i tråden påstår.
2015-08-05, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Anledning? Ett hopp om att senare under Måndagen, permanent kunna göra sig av med både tillhörigheter och kropp förslagsvis.
Vem vet hur tanken kan ha varit?
Men det kan vara hans logiska plan i att hålla polisen koncentrerat runt ladan/caféet, istället för någon annanstans.
En gissning, men jag tror också handsken kommer ha viss betydelse i beskrivningen av händelseförlopp sedan.

Handsken är också en av Lisas tillhörigheter, som lätt ryms i hans egna ficka. (blåbyxor=stora fickor)

Nja, fast söket bör ändock till en början koncentreras till områdena runt kafét (platsen för försvinnandet) så NB vinner ingenting på att plantera hennes handske i ladan. Nej, jag tror inte på någon plantering.
2015-08-05, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Tack så mycket letsdoit

Har nu tittat igenom dessa grupper och hittar absolut inte något riktigt porr och ennu mindre hård/våld, bondage eller s/m.
Den sista gruppen, den du skriver saknas på MGMs facebook, är nerstängd så det går ju liksom inte att kolla upp vad som finns där.

Och hur skulle MGM kunnat ta bort en/den grupp från sin Facebook?
Och hur skulle någon här vete vad han hade på sin fb innan hans namn blev känt, den dag han häktades?
Ingen visste ju vem han var fören polisen tog inn honom, så därför finns det ju ingen som har kunnat hitta hans facebook innan han togs av polisen den 12 Juni, ej heller tagit något screenshot av hans fb förns EFTER den 12 Juni, och då satt MGM bakom galler.
Så hur tänker folk? att MGM skulle stänga ner den gruppen mens han satt i häktet, vi teleportation ?

Något som inte stemmer !

MGM kan väl ha gått ur en grupp, eller rättare sagt att h*ns anhöriga gjort det åt hen Det har hänt förr att folk på utsidan stänger ned folks facebook när en MGM sitter häktad så man kanske inte kan utesluta den tanken helt iaf även om det kanske känns mindre troligt.

Ganska konstigt att gruppen är nedstängd försten (om nu så är fallet). Grupper brukar väl inte stängas ned så ofta? Kan den har stängts ned på grund av att MGM var medlem i den? Eller på grund av postat material i gruppen stred mot facebookreglerna?
Senast redigerad av ulvan 2015-08-05 kl. 23:44.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in