2015-08-05, 23:06
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vilka har tillgång till Hovsgärde?

(ursäkta min dumma ? fråga)
Har för mig att AJ äger det och att det står tomt. Utifrån det så kan man ju spekulera lite om vem som har "tillgång" till det.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2015-08-05 kl. 23:08.
2015-08-05, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Okej, det har naturligtvis hittats mer av Lisas tillhörigheter än vad som bekräftats. Jag har sökt, men inte hittat någonting gällande klädesplagg.

Det pratas om ett linne (även bankomatkort) här i tråden den 21 juli.
2015-08-05, 23:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Har du någon tanke gällande varför ett fynd avviker? Försöker komma på vettiga förklaringar...
Är det möjligt att:
- Det blåste?
- Lisa rymde och sprang?
- Både GM och LH har varit på platsen då GM tänkte våldta där eller göra något annat på platsen?
- GM gömde hennes döda kropp där först då han inte ville ta henne till Mantorp på en gång utifall fru och bror skulle se?
- LH hade varit på platsen tidigare i annat ärende och då råkat tappat fyndet?
Mer tänkbara eller otänkbara förklaringar?

Eftersom min tanke är att hon levde då GM åkte in på grusvägen (skrev om det tidigare idag) så tror jag att vissa fynd kan ha kastats ut om hon försökt smsa.
Det är svårt att avgöra vad som har hänt då man inte vet fynden, men jag undrar om inte grusvägens vissa fynd är en brottsplats. Fetmarkerat det jag funderar kring.

Edit: BP om klädesplagg återfanns vid avvikande fyndplats.. det är osäkert vart det är. Åker? Skogsbryn nämns. Dock ska detta fynd vara "mycket, mycket intressant" enl Söderlund.
Senast redigerad av develi 2015-08-05 kl. 23:10.
2015-08-05, 23:08
Medlem
[quote=OY|54246260]Du får tro vad du vill, dock så har vi minst ett fall i Sverige där en åklagare tror att ett mord kan ha begåtts för att dölja en rattfylla, Toni A. som mördade C. Stenwall.[/QUOTEÄven om du har osis när du tänker, så hittar även en höna med ledarhund ett korn ibland... Jag har flaggat för "tystnat vittne"... BO såg kanske en rattfull vid ladan?
2015-08-05, 23:10
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Här finns lite att laborera vidare med. Samtliga bilder tillhör de ref. "humorgrupperna":
https://in.images.search.yahoo.com/search/images;_ylt=A2oKiatBA8JVb2YArM29HAx.;_ylu=X3oDMTBs Z29xY3ZzBHNlYwNzZWFyY2gEc2xrA2J1dHRvbg--;_ylc=X1MD MjExNDcyMzAwNQRfcgMyBGJjawM0OW1rNTVoYWFubDc0JTI2Yi UzRDMlMjZzJTNENHIEZnIDc2ZwBGdwcmlkA0ExbU1ZdmhHU1My NVlZRlpxLlVsd0EEbXRlc3RpZANudWxsBG5fc3VnZwMwBG9yaW dpbgNpbi5pbWFnZXMuc2VhcmNoLnlhaG9vLmNvbQRwb3MDMARw cXN0cgMEcHFzdHJsAwRxc3RybAMxNQRxdWVyeQNEZW1vdHl2YW NpYS5pdCAEdF9zdG1wAzE0Mzg3NzgxODQEdnRlc3RpZANudWxs ?gprid=A1mMYvhGSS25YYFZq.UlwA&pvid=xJOEYDEwNi5E2oU sVKvU5BBsOTAuMgAAAACmLcaP&p=Demotyvacia.it+&fr=sfp &fr2=sb-top-in.images.search.yahoo.com&ei=UTF-8&n=60&x=wrt#id=190&iurl=http%3A%2F%2Fwww.demotyva cija.lt%2Fmedia%2Fdemotivators%2Fdemotyvacija.lt_P enktadienis-Alaus-gi mtadienis.jpg&action=click

Men ovanstående finns egentligen inte så mycket att orda om; det är fråga om blandat stoff med företrädesvis ett satirliknande innehåll.

Det som är intressant är vilka grupper NB tidigare varit medlem i, och då är det en grupp som saknas i hans nuvarande fb:
Geriausi pasiūlimai Lietuvoje

Hans grupptillhörighet fanns tidigare i vissa cacher (dock ej googles) och det fanns då gott om halvnakna tjejer på hans sida. - Cachen försvann sedan så snabbt att jag ej hann med att ta några screenshots. - Det synes vara fråga om täcksiter för annan verksamhet än kattvård och heminredning:
"Local business":
http://98.139.21.31/search/srpcache?p=Geriausi+pasi%C5%ABlimai+Lietuvoje&fr=u h3_news_web_gs_1&ei=UTF-8&u=http://cc.bingj.com/cache.aspx?q=Geriausi+pasi%c5%ablimai+Lietuvoje&d= 4774025106293651&mkt=en-US&setlang=en-US&w=rqkxOpUTQlZ6-YiKMEawtOoTp_R_-9Cd&icp=1&.intl=us&sig=NMOiNCvILTBKVwszw1uYjQ--

Ovanstående "grupp" hänvisar till:
http://kukuok.lt/paveiksleliai
(...och här återfinns också några av tidigare diskuterade bilder).

Du verkar ju bra på att nysta upp saker och ting - så här fick du lite att bita i...

Tack så mycket letsdoit

Har nu tittat igenom dessa grupper och hittar absolut inte något riktigt porr och ennu mindre hård/våld, bondage eller s/m.
Den sista gruppen, den du skriver saknas på MGMs facebook, är nerstängd så det går ju liksom inte att kolla upp vad som finns där.

Och hur skulle MGM kunnat ta bort en/den grupp från sin Facebook?
Och hur skulle någon här vete vad han hade på sin fb innan hans namn blev känt, den dag han häktades?
Ingen visste ju vem han var fören polisen tog inn honom, så därför finns det ju ingen som har kunnat hitta hans facebook innan han togs av polisen den 12 Juni, ej heller tagit något screenshot av hans fb förns EFTER den 12 Juni, och då satt MGM bakom galler.
Så hur tänker folk? att MGM skulle stänga ner den gruppen mens han satt i häktet, vi teleportation ?

Något som inte stemmer !
2015-08-05, 23:10
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballabananen
har du ens läst den fup:n ?

Nej, och jag anser att jag inte måste göra det för att konstatera att åklagaren vid en viss given tidpunkt var av den uppfattningen att motivet till det mordet bland annat kan ha varit att dölja ett annat brott, nämligen rattfylleri.

Jag kan således inte se att det är osannolikt att motivet kan ha varit det samma i det här fallet. Det finns likheter mellan morden. Ett oklart motiv, fordon förekommer i rekvisitan, färd på väg finns med i sammanhanget, spår hittas i spenaten, offret gömt men inte särskilt noggrant, finns säkerligen mer.
2015-08-05, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Har för mig att AJ äger det och att det står tomt. Utifrån det så kan man ju spekulera lite vem som har "tillgång" till det.

Tack. Min undran är då om LÅ (AJ:s kompanjon) arrenderar den? Eller möjligen någon annan?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
En mobil borrar ner sig i leran genom ett kast?

Vet du vad lera är och dess egenskaper?

Ska du resonera dig fram till en rimlig slutsats så håll dig till verkligheten innan du drar förhastade slutsatser tycker jag. Vi kan väl inte resonera med felaktiga slutsatser som grund, vad leder det till?

Du är inte lantbrukare va?

Jag har nog mer vetskap geologi än du tror grävt efter mask i snart 40 år eftersom fiske är en stor hobby, sen har jag bott på västgötaslätten halva mitt liv, att själva mobildelen gömmer sig lättare är väl inte så konstigt om det nu är så att fyndet gjordes i ett sk dike i det sökområdet ?? ett dike samlar vatten, är det inte vattenfyllt kan det mycket väl vara iaf mer sankt där,man gör ett fynd nr 3.......vad det är har man inte gått ut med, men det är isåfall närmast cafeét, min gissning är att det är den fysiska mobilen, vilket mgm först vill göra sig av med, sen displayen/skalet i nära anslutning till det, det är en gissning, inget annat
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Jag menade fynden som påträffades under tisdagen-fredagen. Dumpade på väg till Martorp. Placerar han ändå ut handsken i ladan då?

Fynden Tis-Fre, tror jag samtliga är utkastade från bilen, samt utslängda från närheten av grusvägen, vissa till fots efter att kroppen är forslad till Martorp-trakten. Allt under Söndagskvällen. (lite reservation ang konfrontations-fyndet)
Det första han uppfattar riskabelt är hennes mobiltelefon.. Kastar ut fodralet i farten, kör vidare och försöker "oskadliggöra" telefonen medans han kör.
Inser att det inte går, så han stannar, går ur bilen och och krossar den med foten, mot marken(eller sten), men tar med sig den på färden.
Osv... (beträffande dom yttre fynden = alltså bara bråttom, planlöst)

Handsken däremot, placerar han ut i hopp om att avleda polisen (efter hans logiska men ofullständiga uppfattning om hur svensk polis arbetar)
Det enda han förutser är att polisens fokus ska läggas runt ladan/caféet, men tji fick han när polisen tar hans fullständiga uppgifter samt det "omfrågas" om dom kan söka istället..
"Fan också, hur löser jag det här, jag känner mig lite låst??"

När Tisdagens fynd görs är han troligtvis fullständigt låst.
"Det är pådrag alldeles intill, jag vågar inte röra mig,, fan, jag skulle fixat med detta redan i Söndags"

Nu blev det en lång gissning igen
Senast redigerad av rotesau 2015-08-05 kl. 23:32.
2015-08-05, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ok. Nej, det är just det. Det borde vara det mest logiska - men fynd av skal kommer före krossad display enligt kartmarkeringar. Skal är i dungen strax innan vägen delar sig - sen kommer displayen. Om man kör från cafét.
Det låter som GM kanske började med att försöka förstöra mobilen medans han körde bil...typ att h*n försöker plocka isär den medans h*n kör. Skalet fick h*n kanske av enkelt och kan ha slängt ut i början...
Senast redigerad av ulvan 2015-08-05 kl. 23:15.
2015-08-05, 23:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Okej, det har naturligtvis hittats mer av Lisas tillhörigheter än vad som bekräftats. Jag har sökt, men inte hittat någonting gällande klädesplagg.

Ja. Finns några saker nämnda i tråden, men vet inte trovärdighet. Är nyfiken på det avvikande torsdagsfyndet.
2015-08-05, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Fynden Tis-Fre, tror jag samtliga är utkastade från bilen, samt utslängda från närheten av grusvägen, vissa till fots efter att kroppen är forslad till Martorp-trakten. Allt under Söndagskvällen.
Det första han uppfattar riskabelt är hennes mobiltelefon.. Kastar ut fodralet i farten, kör vidare och försöker "oskadliggöra" telefonen medans han kör.
Inser att det inte går, så han stannar, går ur bilen och och krossar den med foten, mot marken(eller sten), men tar med sig den på färden.
Osv... (beträffande dom yttre fynden = alltså bara bråttom, planlöst)

Handsken däremot, placerar han ut i hopp om att avleda polisen (efter hans logiska men ofullständiga uppfattning om hur svensk polis arbetar)
Det enda han förutser är att polisens fokus ska läggas runt ladan/caféet, men tji fick han när polisen tar hans fullständiga uppgifter samt det "omfrågas" om dom kan söka istället..
"Fan också, hur löser jag det här, jag känner mig lite låst??"

När Tisdagens fynd görs är han troligtvis fullständigt låst.
"Det är pådrag alldeles intill, jag vågar inte röra mig,, fan, jag skulle fixat med detta redan i Söndags"

Nu blev det en lång gissning igen

Vad skulle hans anledning vara till att plantera Lisas handske i ladan? Jag ser inte kopplingen..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in