2015-08-01, 22:49
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Är det vi som vet skiLLnaden meLLan chemtraiLs och contraiLs som är dom som tror?

ELLer är det ni som TROR att chemtraiLs är contraiLs som är dom som TROR?

Haha

Hur kan du veta om du har accepterat det som sanning utan att se bevis?
Du förstår väl att du säger emot dig själv?
Citera
2015-08-01, 23:11
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur kan du veta om du har accepterat det som sanning utan att se bevis?
Du förstår väl att du säger emot dig själv?

Man kan enkeLt utesLuta contraiLs om man vet att contraiLs försvinner på 30 sekunder.. om det Ligger Långa vita sträck i 30 minuter i skyn.

Men det är en väLdigt enkeLt tankeprocess som du fLesta människor idag inte kLarar av.

Det är ju trots aLLt mycket enkLare att tro på ingenting bara för att media nästan ingenting sa om chemtraiLs.

Fortsätt såga av grenen men försök inte övertaLa nån om att du kommer sitta kvar på grenen, för det är bara fjantigt. Du vet att du kommer faLLa.
Citera
2015-08-01, 23:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Man kan enkeLt utesLuta contraiLs om man vet att contraiLs försvinner på 30 sekunder.. om det Ligger Långa vita sträck i 30 minuter i skyn.
Absolut - men det vet du ju inte - det är ett välkänt faktum att contrails inte försvinner på 30 sekunder, det gör inte andra moln heller vilket du säkert har märkt.

Citat:
Men det är en väLdigt enkeLt tankeprocess som du fLesta människor idag inte kLarar av.

Det är ju trots aLLt mycket enkLare att tro på ingenting bara för att media nästan ingenting sa om chemtraiLs.

Fortsätt såga av grenen men försök inte övertaLa nån om att du kommer sitta kvar på grenen, för det är bara fjantigt. Du vet att du kommer faLLa.
Vi får väl se i september vem som faller
(FB) Asteroiden i September
Citera
2015-08-05, 14:26
Medlem
Död o återfödds avatar
.
ALLA NI CHEMTRAIL-FÖRNEKARE:

Svara på följande frågor, tack!

1. Hur kommer det sig att chemtrailplanen (militära plan) ALDRIG syns på flygradar (transpondern av), till skillnad mot vanliga passagerarplan?

2. Hur kommer det sig att reklam och tecknat, före år 2000, ALDRIG innehöll chemtrails, vilket ni får belägg för här?
https://www.youtube.com/watch?v=hLMFGhy4wzQ

3. Hur kommer det sig att chemtrailandet är som massivast och intensivast i NATO-länderna och dess nära allierade, om det inte är ett NATO-projekt, vilket den tidigare kanadensiske premiärministern, Bill Vander Zalm, här uppger?
https://www.youtube.com/watch?v=t89aqDUQQj4

NI SKA INTE STRUTSA NÅGON AV FRÅGORNA !!!

Iakttagelse:

Har ni lagt märke till att så fort som industrisemestern nu tog slut (människor ligger inte längre i samma utsträckning i sina solstolar och iakttar himlen), så har man återigen börjat chemtraila oss utav helvete...
.
Senast redigerad av Död o återfödd 2015-08-05 kl. 14:30.
Citera
2015-08-05, 15:27
Medlem
ulfsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.

1. Hur kommer det sig att chemtrailplanen (militära plan) ALDRIG syns på flygradar (transpondern av), till skillnad mot vanliga passagerarplan?

2. Hur kommer det sig att reklam och tecknat, före år 2000, ALDRIG innehöll chemtrails, vilket ni får belägg för här?

3. Hur kommer det sig att chemtrailandet är som massivast och intensivast i NATO-länderna och dess nära allierade, om det inte är ett NATO-projekt, vilket den tidigare kanadensiske premiärministern, Bill Vander Zalm, här uppger?

Iakttagelse:

Har ni lagt märke till att så fort som industrisemestern nu tog slut (människor ligger inte längre i samma utsträckning i sina solstolar och iakttar himlen), så har man återigen börjat chemtraila oss utav helvete...
.

1. Militära plan har inte krav på att alltid ha transpondern på.
2. Ingen aning då jag inte sysslar med sådant.
3. Chemtrails finns inte och i Kina och Ryssland så finns det massvis med contrails som efter alla jetplan.

Nu får du svara på mina frågor.
1. vad händer med den fukt som en jetmotor producerar? Ca 2500 kg per timme för en B737 som jag flyger.
2. Vet du vad sublimering innebär?
Citera
2015-08-05, 15:33
Medlem
Citat:
Passagerarplan lämnar också contrails, det är bara att gå utomhus en dag med flygradar-app.
Varför inte militärplan alltid kör med öppen transponder kan du nog lista ut själv om du tänker ett varv till.
Citat:
Det får man nog fråga marknadsavdelningen på respektive reklambyrå, men perifera tillfälliga otydliga fenomen gör sig inget vidare i slagkraftig reklam.
Jag vet inte var frågan är tänkt att leda, att contrails fanns före 2000 kan alla som levde då och minns bekräfta - jag kan bekräfta det med sunt förnuft, även om jag inte har klara minnesbilder, eftersom ingenting dramatiskt omvälvande skett med flygfarten på femton år.

Citat:

Det beror förstås på klimat och flygfrekvens. Himlen täcks inte av flygplan, de flyger sina sträckor och gör sällan utsvävningar utanför dessa. Hade klimatet vid nordpolen varit contrails behjälpligt, om det inte är det nu, och tätt trafikerat som Stockholms luftrum, hade det varit gott om contrails där med.
Citera
2015-08-05, 15:41
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
.

Iakttagelse:

.

6 månaders semester och lika stort åtlöje och minnesförlust.

1. om du menar flightradar24 så beror det på att millitärplan har en annan transpondermodell än den som gör att de som syns på Flightradar24. Detta har länkats tidigare men sågspånet har väl runnit ut. Och nej de sprayas inga kemiskastrimmor från dessa. Din wag the dog retorik är patetisk.

2. Nähä har du läst eller sett en korkad YT klipp från någon som är född på 90 talet! Jag har X-men nr 2 1989, svenska versionen alltså, och i den finns ett avsnitt som heter "Tjejer på drift" med kondenstrimmor på första bilden och den är från 1985 hepp där gick det påståeendet åt helvete. Inget i reklamen nähä (á la Farbror Barbro) det säger du jaha undarar då hur denna bild två på http://perrasmotornostalgi.blogspot.se/2011/10/sas-igen.html har kommit till. Attans osis för dig att det stämde inte heller, likaså gick din wag the dog retorik i diket igen.

Dessutom är det en vanlig filmblooper se http://www.imdb.com/search/text?realm=title&field=goofs&q=contrail i filmer före 2000 så varför skulle det vara speciellt med tecknat och reklam??

3. Kondenstrimmor sker där det sker är mest trafikerat, ytterligare ett lögnaktigt påsåeende från forumets största lögnhals då det finns bilder på kondenstrimmor från ryssland, ej nato land.

Jadu vilken sten har du sovit under, även om många går efter industrisemestern har man de senaste 10 åren spritt ut semestrarna samt att andra länder börjar sina semestrar nu. Så det kommer finnas många kvar i solstolarna om vi nu får en sol, vädret har ju inte varit översvallande. Men man kan ju inte förvänta sig sådan kunskap av en som ljuger och bryter regler som andra byter underkläder!
Citera
2015-08-05, 15:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
6
2. Nähä har du läst eller sett en korkad YT klipp från någon som är född på 90 talet! Jag har X-men nr 2 1989, svenska versionen alltså, och i den finns ett avsnitt som heter "Tjejer på drift" med kondenstrimmor på första bilden och den är från 1985 hepp där gick det påståeendet åt helvete. Inget i reklamen nähä (á la Farbror Barbro) det säger du jaha undarar då hur denna bild två på http://perrasmotornostalgi.blogspot.se/2011/10/sas-igen.html har kommit till. Attans osis för dig att det stämde inte heller, likaså gick din wag the dog retorik i diket igen.

Dessutom är det en vanlig filmblooper se http://www.imdb.com/search/text?realm=title&field=goofs&q=contrail i filmer före 2000 så varför skulle det vara speciellt med tecknat och reklam??

Jag spär på med några fler bara för att det är ett så korkat påstående..
https://www.metabunk.org/contrails-in-airline-advertising.t690/
https://www.metabunk.org/pre-1995-persistent-contrail-archive.t487/
Citera
2015-08-05, 16:28
Bannlyst
Citat:
.

.
Det har jag lagt märke till, dom chemtrailar oss konstant, jag går hem så fort jag ser chemtrails, jag har blivit sjuk av chemtrails, tyvärr kommer jag dö i förtid pga det, likaså miljarder människor runt om i världen
Citera
2015-08-05, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bumpo
Det har jag lagt märke till, dom chemtrailar oss konstant, jag går hem så fort jag ser chemtrails, jag har blivit sjuk av chemtrails, tyvärr kommer jag dö i förtid pga det, likaså miljarder människor runt om i världen

Hur vet du att du dör i förtid om alla människor blir chemtrailade?
Citera
2015-08-05, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Hur vet du att du dör i förtid om alla människor blir chemtrailade?
Jag sa inte att alla blir chemtrailade, men minst en miljard tror jag blir det. Jag kommer tyvärr garanterad dö i förtid, tror jag har ca 10år kvar att leva.
Citera
2015-08-05, 16:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
.
[Iakttagelse:

.
Citat:
Ursprungligen postat av bumpo

Har NI lagt märke till att under industrisemestern var vädret så dåligt så inte en jävel solade?
Nu däremot har vi ju haft ett par dagar där större delar av landet haft varmt och sol med parker och stränder fulla av soltörstande svenskar... Fast det kanske inte finns någon park eller strand i inhägnaden ni får vistas i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in