Citat:
Ursprungligen postat av
Död o återfödd
1. Hur kommer det sig att chemtrailplanen (militära plan) ALDRIG syns på flygradar (transpondern av), till skillnad mot vanliga passagerarplan?
Passagerarplan lämnar också contrails, det är bara att gå utomhus en dag med flygradar-app.
Varför inte militärplan alltid kör med öppen transponder kan du nog lista ut själv om du tänker ett varv till.
Citat:
2. Hur kommer det sig att reklam och tecknat, före år 2000, ALDRIG innehöll chemtrails, vilket ni får belägg för här?
Det får man nog fråga marknadsavdelningen på respektive reklambyrå, men perifera tillfälliga otydliga fenomen gör sig inget vidare i slagkraftig reklam.
Jag vet inte var frågan är tänkt att leda, att contrails fanns före 2000 kan alla som levde då och minns bekräfta - jag kan bekräfta det med sunt förnuft, även om jag inte har klara minnesbilder, eftersom ingenting dramatiskt omvälvande skett med flygfarten på femton år.
Citat:
3. Hur kommer det sig att chemtrailandet är som massivast och intensivast i NATO-länderna och dess nära allierade, om det inte är ett NATO-projekt, vilket den tidigare kanadensiske premiärministern, Bill Vander Zalm, här uppger?
Det beror förstås på klimat och flygfrekvens. Himlen täcks inte av flygplan, de flyger sina sträckor och gör sällan utsvävningar utanför dessa. Hade klimatet vid nordpolen varit contrails behjälpligt, om det inte är det nu, och tätt trafikerat som Stockholms luftrum, hade det varit gott om contrails där med.