Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-05, 09:16
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Hämta här istället:
http://www.iobit.com/en/driver-booster.php

Sist jag provade Cnet så skickade de med stora programvaru paket, precis som alltid innan. Har det ändrats nu?
Citera
2015-08-05, 09:16
Medlem
Någon som fått AMD Radeon R7 M260 att fungera?
Har det, samt Intel HD 5500. Så fort jag försöker använda AMD kortet så crashar datan.
Har senaste AMD Drivern till Win10 64bit.
Vet ej med Intel driveren, får 404 error när jag försöker ladda hem från intel.com

Om någon har problem att ladda hem från intel, sök på http://downloadmirror.intel.com/25150inprocess/eng/
Senast redigerad av fghj 2015-08-05 kl. 10:05.
Citera
2015-08-05, 10:24
Medlem
Zhuguliangs avatar
Har börjat få problem med att internet försvinner då och då i ett par minuter. Kan det bero på Windows 10?
Citera
2015-08-05, 11:01
Medlem
MeanMEs avatar
Någon som vet hur man kommer runt problemet med att Direct Play krockar med något annat?

Resultatet blir att alla spel som använder det, blir obrukbara .
Citera
2015-08-05, 12:17
Medlem
Shurepals avatar
Ni som uppdaterat via den vanliga uppdate funktionen, har ni kvar alla program och webläsare med kakor och dyligt? eller får man börja om med allt?
Citera
2015-08-05, 12:17
Medlem
MeanMEs avatar
Löst, slog av antivirusskyddet och installerade stödet.
Citera
2015-08-05, 12:37
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shurepal
Ni som uppdaterat via den vanliga uppdate funktionen, har ni kvar alla program och webläsare med kakor och dyligt? eller får man börja om med allt?

Allt finns kvar. Det fanns visserligen 3 luckor bland ikonerna. I en lucka skulle CPU-Z finnas och efter uppdatering av det programmet så dök det upp igen. De två som fattas vet jag inte ens vad det var men eftersom jag har Win7 kvar på en annan hårddisk kan jag ta reda på vilka som fattas.

Om du använt annan webläsare innan, t.ex Chrome, så finns den kvar med alla bokmärken. Även Internet Explorer finns kvar.
Citera
2015-08-05, 12:41
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Sist jag provade Cnet så skickade de med stora programvaru paket, precis som alltid innan. Har det ändrats nu?

Jaha, de kör den vägen nu. Tidigare fanns det på IO-bit direkt. Major Geek har jag använt några gånger så det kan vara OK.
Citera
2015-08-05, 12:52
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Köra vanlig uppgradering och sen installera rent?

Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Det är detta som man rekommenderar.

Följdfråga:

Krävs det att man har ett Windows Livekonto (kopplat till licensnyckel?) för att få framtida rolling updates (eller tom för att installera drivrutiner om dom sätter tryck på tillverkare)?
Eller kan man köra som i pre-windows 8 där man bara använder lokala konton (Admin, user osv) och inget "livetjafs".
Direct X12 är en annan sak som stör, även om jag nästan aldrig spelar numera, hur kan det påverka kompatibilitet på olika vis?
Citera
2015-08-05, 14:36
Medlem
Har stora problem efter Win10 installerades - hur återgår jag till 8.1??

Fick meddelande på min dator för cirka 1 vecka sedan att Windows 10 hade reserverats och att jag kunde uppgradera gratis. Är inte teknikkunnig men tänkte att det lät bra.
Efter installationen har min dator blivit väldigt seg och fungerar allmänt dåligt och vill återgå till 8.1.

Har testat att gå till 'återställning' och sedan till 'återgå till Windows 8.1' men får då meddelandet "Du kan tyvärr inte återgå till tidigare version - Filerna som krävs för att återställa den tidigare versionen av Windows har tagits bort från datorn." Hur gör jag nu? Har sökt på internet men inte kunnat hitta svar på detta. Tack på förhand!
Citera
2015-08-05, 14:50
Medlem
Bagheeeras avatar
Har precis uppgraderat till windows 10 men ska installera om os snart men hur bilr det med produktnyckel. Kommer windows att kräva det när jag gör en ominstallation? Just nu så står det att windows 10 är aktiverad.
Citera
2015-08-05, 14:57
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jaha, de kör den vägen nu. Tidigare fanns det på IO-bit direkt. Major Geek har jag använt några gånger så det kan vara OK.

Jag provade länken på IObit och den gick till Cnet, som vanligt. De gör så för de flesta av sina gratis varor, betal och Beta är en annan sak. Jag provade även att ladda ner på bägge ställena och båda ville skicka med ASC 8 men inget mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in