2015-08-05, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elohir
Jag har också tyckt att detta med tiggeriet är snudd på idiotiskt av sd. För det första är det en struntfråga, det är av minimal ekonomiskt statsfinansiellt om det sitter tiggare utanför ica. För det andra vittnar det om någon slags "rör inte min elfenbensvärlds" tänk. Ojoj, vad hemskt, jag kan inte gå till ica "ofredad" va.

Tiggarna ärr inte någon stor flyktingström det är några busslaster rumänier oftast som kommit hit och om det är "organiserat" eller ej so what. De kan säkert ha någon sorts nätverk men de är fortfarande tiggare som tigger.
Vi hade tidigare i Sverige tigger i vår historia, då var det inte förbjudet att vara fattig det var inte ens eh en "skam".

Några busslaster? Du tror alltså det är <100 pers? Det sitter ju en utanför varje större affär? Inom tullarna i sthlm är det 50-100m mellan dem? Det är garanterat >10 000 i Sverige

Nu är jag inte vidare påläst i detta men jag vet i alla fall att du har en jävligt snedvriden uppfattning om hur det var förr

Och visst har vi haft tiggeri i Sverige, vi hade fattighus etc men det var >80år sedan...

Förbjudet att vara fattig????! Ja det vore en minst sagt intressant lag... (är du infantil?) Jag gissar du menar lag mot tiggeri?? Har du hört talas om dagdriverilagen etc?

Inte en skam!? Är du på riktigt? Vart får du dina idiotier ifrån? Tror du folk förr i tiden hurrade för att de var fattiga? Tror du folk tänkte "åh kolla en tiggare, vilken lycklig jävel" ?!
Senast redigerad av pex666 2015-08-05 kl. 00:53.
2015-08-05, 01:01
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
Många i denna forumdel verkar tycka att SD:s senaste kampanj är fenomenal och att den måste ha satts ihop av ett antal politiska PR-genier. Jag delar inte den uppfattningen. Jag tycker det är bra att SD satsar på reklam i tunnelbanan, men det är idiotiskt att rikta in sig på just tiggeriet.

För det första är tiggeriet ett av de minsta problemen som Sverige har just nu. Visst, det skapar irritation och missnöje, men det är knappast något som kommer välta skutan Sverige. Allt fler håller redan på att tröttna på politikernas oförmåga att hantera det här. För det andra vet alla redan var SD står i tiggerifrågan. Att de tog upp frågan inför EU-valet är en sak, men nu tjänar det ingenting till.

Allt fokus borde istället ägnas åt att skapa en ännu tydligare bild om det ensamma oppositionspartiet. Det var ena halvan av den här kampanjen, men sedan gick det snett. Det är som ett tydligt oppositionsparti som SD har störst möjligheter att bygga upp en trovärdig politisk roll och därigenom locka till sig fler väljare. Då duger det inte att håller på att fokusera på en marginell struntfråga. Visst, kampanjen lyckades provocera lite vänstermänniskor och fick därmed uppmärksamhet. Det tilltalar knappast de människor som SD är i behov av att knyta till sig just nu, nämligen etablerade borgerliga DÖ-motståndare. De kommer inte imponeras av denna typ av kampanjer.

SD glider på en våg av framgång just nu, och då är det väldigt väldigt lätt att bli fartblind. I slutändan krävs seriös politik som kan möta Sveriges verkliga utmaningar, och då räcker det inte med en lagstiftning som förbjuder tiggeri. Oavsett om SD ökar eller minskar i opinionsstöd efter den här händelsen kan den här typen av kampanjer inte utgöra kärnan i det politiska arbetet för att i slutändan påverka politiken.

Citat:
Jag har också tyckt att detta med tiggeriet är snudd på idiotiskt av sd. För det första är det en struntfråga, det är av minimal ekonomiskt statsfinansiellt om det sitter tiggare utanför ica. För det andra vittnar det om någon slags "rör inte min elfenbensvärlds" tänk. Ojoj, vad hemskt, jag kan inte gå till ica "ofredad" va.

Tiggarna ärr inte någon stor flyktingström det är några busslaster rumänier oftast som kommit hit och om det är "organiserat" eller ej so what. De kan säkert ha någon sorts nätverk men de är fortfarande tiggare som tigger.
Vi hade tidigare i Sverige tigger i vår historia, då var det inte förbjudet att vara fattig det var inte ens eh en "skam".

Citat:
Ursprungligen postat av Sisoedaersoet
Är också på detta tåget. Zigenartiggeriet kostar en femma eller tia här och där. Inte direkt förödande för svensk ekonomi. Det på riktigt organiserade tiggeriet i Sverige dvs invandringen kostar däremot svenskar flera hundra miljarder i skattepengar. Jämfört med det är det rumänska tiggeriet en piss i Nilen.

Men om det ena hjälper det andra får man väl bara tacka och ta emot?

Var bor ni? Ystad? För det är en av de få orter i Sverige där tiggarna ännu inte har förstört allt.
Hur kan ni tycka att tiggeriet är ett litet problem när de sitter utanför varenda djävla matbutik och drar i en. Har ni sett kåkstäderna som växer upp både på industritomter och i parker, och när jag säger kåkstäder så menar jag kåkstäder på u-landsnivå. Här är några bilder från Malmö, de ligger vid industrigatan ifall ni skulle kunna tänka er en sightseeing vilket ni verkar behöva:

https://www.google.se/search?q=k%C3%A5kstad+malm%C3%B6&newwindow=1&tbm=i sch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0CCAQsARqFQoTCMjaze rEkMcCFQT0cgodltAF4Q&biw=1366&bih=620

Ni verkar sannerligen sakna pretentioner när det gäller stadsmiljö eller så bor ni i områden som ännu inte är förstörda av romerna. Detta är verkligen ingen liten fråga, detta är en sanitär olägenhet och ett stadmiljöproblem som går långt utöver vad man kan acceptera.

Jag fattar inte varför antirasisterna vill bevara tiggarpolitiken i status quo med tanke på hur djävligt det ser ut
Senast redigerad av thewellovedone 2015-08-05 kl. 01:04.
2015-08-05, 01:01
Medlem
Frk.Lindholms avatar
Att SD går som tåget i olika opinionsundersökningar är inte speciellt förvånande. Så länge de agerar i fas med folkets vilja till skillnad mot pseudopolitiker kommer de att växa. Gemene man är urbota trött på de sedvanliga partiernas handlingsförlamning. Det är inte brist på pengar i samhället utan stöd för nya innovationer, förbättrad sjukvård, ny energiteknik, smidigare arbetsmarknad och byggande av billiga bostäder osv. Att även invandrare börjar se igenom ett havererat asylsystem stärker SD i väljaropinionen.

http://www.exponerat.net/video-asylsystemet-har-kraschat-3-manader-efter-do/
2015-08-05, 01:04
Medlem
Vad är det för tomtar som river ned reklamen? Tror de inte folk själva kan ta ställning? Behöver folket verkligen en förmyndare som avgör vad de får läsa eller inte? Jag gissar de vill ha det som i gamla Sovjet?
2015-08-05, 01:05
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankBuck
När publiceras nästa opinionsmätning som medierna "måste" publicera? Antar att ni förstår vad jag menar.
Söndagen om två veckor, 16 augusti publiceras förmodligen Sifo. Det är antagligen den första opinionsmätning vi får se.
2015-08-05, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
T-banekampanjen är ett misstag. SD har växt månad för månad utan att behöva anstränga sig eller konfronteras med någon eller något. Det har räckt med verkligheten. Men T-kampanjen och den uppståndelse den gett är en konfrontation med de oskrivna normer som säger att man inte ska sparka på den som ligger, dvs i det här fallet fattiga romer.

Förutom då det faktum att alla svenska elever med läsförståelse nog för att klara kraven i engelska i årskurs 8 inte har några som helst problem att fatta att det man går emot är det organiserade tiggeriet, d.v.s. maffiabossarna som utnyttjar tiggarna (=koppleri). Men det kanske var aningen krångligt för dig?

Vi får väl se den allmänna läsförståelsen bland svenskarna i nästa OU helt enkelt.
2015-08-05, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pex666
Vad är det för tomtar som river ned reklamen? Tror de inte folk själva kan ta ställning? Behöver folket verkligen en förmyndare som avgör vad de får läsa eller inte? Jag gissar de vill ha det som i gamla Sovjet?

Så är det. Uppenbart var texten så farlig att vi dumma svenskar måste skyddas från den, annars kan vi bli rasister. Eller värre.

Jag tror inte det här kommer öka SD:s stöd särskilt mycket, men jag har haft fel förut... Ett bra sätt att få SD i nyheterna och samtidigt visa hur motståndarna ser ut och beter sig. Vilka är de farliga egentligen? Det är lätt att se att vänsterextremisterna är de farliga som måste stoppas.
2015-08-05, 01:39
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Det är svårt att veta hur folks sympatier påverkas av det här men om hälften påverkas positivt och hälften negativt till SD för det här så kommer det gynna SD. Detta eftersom SD har lägre stöd än 50% nu.
2015-08-05, 02:52
Medlem
Aja Bajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det är svårt att veta hur folks sympatier påverkas av det här men om hälften påverkas positivt och hälften negativt till SD för det här så kommer det gynna SD. Detta eftersom SD har lägre stöd än 50% nu.
Dag 1 tror jag det var ganska jämnt mellan de som tyckte att det var en bra kampanj och de som tyckte illa om den.
Dag 2 har det nog definitivt svängt över till SD's fördel när det inte längre handlar om innehållet i kampanjen utan mer om vänsterpöbeln som vandaliserade reklamen och visade sin antidemokratiska sida.

Det var för övrigt den här sortens vänstervåld som gjorde att jag gick över till den nationalistiska sidan någon gång på 90-talet i och med demonstrationerna kring Karl XII. Välordnade, tillståndsgivna och stillsamma demonstrationer möttes av mångfalt större pöbel som polisen fick hålla tillbaka. Den som gillar lag och ordning har inte svårt att välja sida i sådana här lägen.
2015-08-05, 03:12
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Stora bussar i så fall. Närmare 10.000 idag.

Jag tror SD gjorde helt rätt med senaste kampanjen. Kostade kanske 30k och gav exponering för miljoner (i dubbel bemärkelse) . Ogillades av 10k och gillades av hundratusentals om inte flera miljoner.
Bara att sippa på en god kall och se på hur stenkastarvänstern, rasisterna och andra sverigehatare jobbar åt oss.

Citat:
Ursprungligen postat av Sisoedaersoet
Är också på detta tåget. Zigenartiggeriet kostar en femma eller tia här och där. Inte direkt förödande för svensk ekonomi. Det på riktigt organiserade tiggeriet i Sverige dvs invandringen kostar däremot svenskar flera hundra miljarder i skattepengar. Jämfört med det är det rumänska tiggeriet en piss i Nilen.

Men om det ena hjälper det andra får man väl bara tacka och ta emot?

Njaa. I närheten av där jag bor i en förort till Stockholm så var det ett zigernarläger med ca 120 pers under vintern och frampå vårkanten. De hade svinat ned området så enormt på kort tid att det kostade mångmiljonbelopp att sanera.
Vart tog de vägen då?
Jo, de fick gratis boenden i ett sjukhus/sjukhem i närheten. Självklart fick de datorer, telefoner osv.
Vad hände sen då? Jo, stölder, rån osv exploderade i nya området.
Vad hände med denna plats som kommunen sanerade då? Jo, det tog några veckor så var där nya 100+ igen.
De kostar inte som invällningen av den nya adeln. Men nog fan kostar de flis. Pengar som inte finns.
Samtidigt idag så berättade de på nyheterna om en åldring som fick ligga 5 timmar på golvet då ingen kom trots att hon larmat. Hon dog på HS strax efteråt.
Sånt här gör svensken förbannad. Och när svensken blir riktigt förbannad (åtminstone de över 35 fyllda) så ska man passa sig. För nordmännens raseri, bevare oss o milde herre gud

Ingen Inizio heller. Blev riktigt snålt i Juli.
Senast redigerad av Kolgrill-ftw 2015-08-05 kl. 03:29.
2015-08-05, 03:13
Medlem
Citat:

För det första så utesluter inte denna kampanj att man kan driva andra kampanjer innan 2018.

För det andra är denna kampanj strategiskt så rätt som den kan bli.

Jämfört med alla andra problem som bidragsmassinvandringen medför för det svenska samhället är tiggeriet givetvis en minimal fråga och dessutom något som går att lösa väldigt enkelt. Och det är just det som är själva poängen!!!

Ett normalt land skulle kunna åtgärda tiggeriproblemet över en natt och utan problem. Att svenska samhället har varit oförmöget att göra det är extremt avslöljande när det gäller viljan och kapaciteten att lösa ödesfrågorna som landet står inför (dvs inte tiggeriet).

Det SD nu har gjort med alla Nyttiga Idioters hjälp inom media och vänstern, är att ha synliggjort hur defekt det svenska samhället är.

Vad tror du den som ännu inte sympatiserar med SD men som är oroliga över invandringspolitiken tänker när de se hur detta spektakel har utspelat sig?

De ser hur SD som enda parti försökt att försiktigt ta tag i tiggarfrågan och ser hur media och vänstern attackerat dem både bildligen och bokstavligen.

De ser något som liknar ett våldsamt upplopp och en ordningsmakt som inte kan förhindra skadegörelse.

De ser att de som är fascister är de som kallar sig för anti-fascister.

Det som har hänt dessa dagar är inget annat än en ren jackpot för SD.
2015-08-05, 03:30
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ddbb
Notera istället hur tysta elitpolitikerna i 7k varit, normalt hade även dem bajsat ner sig och sprungit runt bland mediahusen.

Ja, det har varit väldigt tyst ett bra tag nu. Det är rätt uppenbart att 7k inte vet vad de ska framföra utan att de förlorar på det och SD vinner på det. Ja, förutom att framföra rimliga problemformuleringar och tänkbara lösningar, men det är ju otänkbart. Regimens propagandakanaler må kanske övertyga någon om att Sentios senaste mätning inte skulle vara lika "tillförlitlig" eller "vetenskaplig" än de utförda av svenska företag, men jag tvivlar på att 7k-regimen köper det. Jag tror det är rimligt att hävda att det är svettigt nu för dem.

Sedan vet jag i och för sig inte om Löfven faktiskt fortfarande lever, då han inte verkar ha synts till alls efter sitt sjukhusbesök när jag googlade för ett par dagar sedan kring det, samt var borta från Pride utan att regeringens presskontakt kunde ange var han var, utom att han hade "rest bort" och "inte är i Stockholm".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in