2015-08-04, 23:36
Medlem
En liten påminnelse till antidemokratiska våldsvänstern. Denna bild stämmer inte längre, siffrorna är lite låga ;-).
Retweetat av Sven Olof sällström ang siffrorna på 23,3% alldeles nyss. Inte kan det väl vara en ny Sentio på gång redan?
Bara snack eller substans bakom?
2015-08-04, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
Många i denna forumdel verkar tycka att SD:s senaste kampanj är fenomenal och att den måste ha satts ihop av ett antal politiska PR-genier. Jag delar inte den uppfattningen. Jag tycker det är bra att SD satsar på reklam i tunnelbanan, men det är idiotiskt att rikta in sig på just tiggeriet.

För det första är tiggeriet ett av de minsta problemen som Sverige har just nu. Visst, det skapar irritation och missnöje, men det är knappast något som kommer välta skutan Sverige. Allt fler håller redan på att tröttna på politikernas oförmåga att hantera det här. För det andra vet alla redan var SD står i tiggerifrågan. Att de tog upp frågan inför EU-valet är en sak, men nu tjänar det ingenting till.

Allt fokus borde istället ägnas åt att skapa en ännu tydligare bild om det ensamma oppositionspartiet. Det var ena halvan av den här kampanjen, men sedan gick det snett. Det är som ett tydligt oppositionsparti som SD har störst möjligheter att bygga upp en trovärdig politisk roll och därigenom locka till sig fler väljare. Då duger det inte att håller på att fokusera på en marginell struntfråga. Visst, kampanjen lyckades provocera lite vänstermänniskor och fick därmed uppmärksamhet. Det tilltalar knappast de människor som SD är i behov av att knyta till sig just nu, nämligen etablerade borgerliga DÖ-motståndare. De kommer inte imponeras av denna typ av kampanjer.

SD glider på en våg av framgång just nu, och då är det väldigt väldigt lätt att bli fartblind. I slutändan krävs seriös politik som kan möta Sveriges verkliga utmaningar, då räcker det inte med en lagstiftning som förbjuder tiggeri. Oavsett om SD ökar eller minskar i opinionsstöd efter den här händelsen kan den här typen av kampanjer inte utgöra kärnan i det politiska arbetet för att i slutändan påverka politiken.

Tycker snarare tiggarna är ett verktyg för att nå allt fler svenskar att rösta för SD, inte för att tiggarna i sig är ett problem kostnadsmässigt utan för att SD vill minska det enorma migrationsberget som Sverige tar emot årligen. Därför används och utnyttjas tiggarna till SDs fördel.
2015-08-04, 23:41
Medlem
Citat:
Många i denna forumdel verkar tycka att SD:s senaste kampanj är fenomenal och att den måste ha satts ihop av ett antal politiska PR-genier. Jag delar inte den uppfattningen. Jag tycker det är bra att SD satsar på reklam i tunnelbanan, men det är idiotiskt att rikta in sig på just tiggeriet.

För det första är tiggeriet ett av de minsta problemen som Sverige har just nu. Visst, det skapar irritation och missnöje, men det är knappast något som kommer välta skutan Sverige. Allt fler håller redan på att tröttna på politikernas oförmåga att hantera det här. För det andra vet alla redan var SD står i tiggerifrågan. Att de tog upp frågan inför EU-valet är en sak, men nu tjänar det ingenting till.

Allt fokus borde istället ägnas åt att skapa en ännu tydligare bild om det ensamma oppositionspartiet. Det var en halvan av den här kampanjen, men sedan gick det snett. Det är som ett tydligt oppositionsparti som SD har störst möjligheter att bygga upp en trovärdig politisk roll och därigenom locka till sig fler väljare. Då duger det inte att håller på att fokusera på en marginell struntfråga. Visst, kampanjen lyckades provocera lite vänstermänniskor och fick därmed uppmärksamhet. Det tilltalar knappast de människor som SD är i behov av att knyta till sig just nu, nämligen etablerade borgerliga DÖ-motståndare. De kommer inte imponeras av denna typ av kampanjer.

SD glider på en våg av framgång just nu, och då är det väldigt väldigt lätt att bli fartblind. I slutändan krävs seriös politik som kan möta Sveriges verkliga utmaningar, då räcker det inte med en lagstiftning som förbjuder tiggeri. Oavsett om SD ökar eller minskar i opinionsstöd efter den här händelsen kan den här typen av kampanjer inte utgöra kärnan i det politiska arbetet för att i slutändan påverka politiken.
De gör helt rätt. Genom att inte backa för ett enigt(?) hycklande etablissemang kommer man til slut att knäcka det. SD inser ju att när etablissemanget gjorde tiggeri till en fråga om "rasism" gav man SD en gyllene hävstång. Tiggeriet är besvärande, men för de allra flesta mer en estetisk fråga. Och det är inte fy skam. Ett land som ser ut som skit, är skit. Är det ingen ordning på tiggeriet är det inte ordning på någonting. Är det något som Svensken ogillar så är det oordning. Och SD har fått liberaler och sk borgare att gå i armtag med den sunkigaste vänstern. Till slut händer det som måste ske, vi ser sprickor i etablissemanget. SD tvingar alla att ta ställning och till slut rannsaka sitt samvete. Och det är det bästa som kan hända.
2015-08-04, 23:43
Medlem
Arthass avatar
Citat:
Txt.

De har redan en seriös politik. Överdriv inte nu. It'a Gold Jerry, Gold! Tiggeriet alltså.

Och de kommer återkomma en massa andra saker, så ingen orsak bli oroad.
2015-08-04, 23:51
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
"Första gången jag blivit glad över att se tiggare i tunnelbanan." skriver den här tjejen:
https://twitter.com/wallstam/status/628157414009782272

Då undrar man ju lite hur hon tänker, hon gillar alltså inte tiggare men är ändå emot att SD vill göra något åt det.

Edit: nej nu förstår jag att hon gillar kampanjen, hon har fler sköna kommentarer, t.ex. denna:
Året är 1933. Media är rädda att kritisera extremisterna när de tystar motståndare med våld.

Fel av mig, det var ikväll.
https://twitter.com/wallstam/status/628647262911074305

Har för mig att det där är Erik Almqvist trollkonto..
2015-08-05, 00:00
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorjävel
Tycker snarare tiggarna är ett verktyg för att nå allt fler svenskar att rösta för SD, inte för att tiggarna i sig är ett problem kostnadsmässigt utan för att SD vill minska det enorma migrationsberget som Sverige tar emot årligen. Därför används och utnyttjas tiggarna till SDs fördel.

Jag har också tyckt att detta med tiggeriet är snudd på idiotiskt av sd. För det första är det en struntfråga, det är av minimal ekonomiskt statsfinansiellt om det sitter tiggare utanför ica. För det andra vittnar det om någon slags "rör inte min elfenbensvärlds" tänk. Ojoj, vad hemskt, jag kan inte gå till ica "ofredad" va.

Tiggarna ärr inte någon stor flyktingström det är några busslaster rumänier oftast som kommit hit och om det är "organiserat" eller ej so what. De kan säkert ha någon sorts nätverk men de är fortfarande tiggare som tigger.
Vi hade tidigare i Sverige tigger i vår historia, då var det inte förbjudet att vara fattig det var inte ens eh en "skam".
2015-08-05, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elohir
Jag har också tyckt att detta med tiggeriet är snudd på idiotiskt av sd. För det första är det en struntfråga, det är av minimal ekonomiskt statsfinansiellt om det sitter tiggare utanför ica. För det andra vittnar det om någon slags "rör inte min elfenbensvärlds" tänk. Ojoj, vad hemskt, jag kan inte gå till ica "ofredad" va.

Tiggarna ärr inte någon stor flyktingström det är några busslaster rumänier oftast som kommit hit och om det är "organiserat" eller ej so what. De kan säkert ha någon sorts nätverk men de är fortfarande tiggare som tigger.
Vi hade tidigare i Sverige tigger i vår historia, då var det inte förbjudet att vara fattig det var inte ens eh en "skam".

Är också på detta tåget. Zigenartiggeriet kostar en femma eller tia här och där. Inte direkt förödande för svensk ekonomi. Det på riktigt organiserade tiggeriet i Sverige dvs invandringen kostar däremot svenskar flera hundra miljarder i skattepengar. Jämfört med det är det rumänska tiggeriet en piss i Nilen.

Men om det ena hjälper det andra får man väl bara tacka och ta emot?
2015-08-05, 00:22
Medlem
Citat:

Grejen med stort G är att sådant här ställer ett informellt ultimatum till den normalt politiskt ointresserade medelväljaren.Vi emot dem.Vi är riksdagspartiet SD som gör reklam i tuben och säger sådant som ofta sägs och tycks runt varje fikabord.Dem är pöbeln,hatvänstern och eller de självutnämnda goda som ALLTID uppför sig på sådant odemokratiskt sätt vid situationer såsom denna att Medelväljaren står inför en helt polariserad valsituation.

Vilka väljer då denne en förkrossande majoritet av gångerna?

Vandalerna som sabbar i tuben eller SD?

INGET sker av slump inom politik.SD spelar spelet så oerhört mycket vassare än både pöbelvänster samt QuislingReinfeldt låsta borgare.

Tro f-n att SD kommer eller redan är Sveriges största parti.Vem behöver vänner med dylika politiska motståndare?
2015-08-05, 00:25
Medlem
Citat:

Allt fokus borde istället ägnas åt att skapa en ännu tydligare bild om det ensamma oppositionspartiet. Det var ena halvan av den här kampanjen, men sedan gick det snett. Det är som ett tydligt oppositionsparti som SD har störst möjligheter att bygga upp en trovärdig politisk roll och därigenom locka till sig fler väljare. Då duger det inte att håller på att fokusera på en marginell struntfråga. Visst, kampanjen lyckades provocera lite vänstermänniskor och fick därmed uppmärksamhet. Det tilltalar knappast de människor som SD är i behov av att knyta till sig just nu, nämligen etablerade borgerliga DÖ-motståndare. De kommer inte imponeras av denna typ av kampanjer.

SD glider på en våg av framgång just nu, och då är det väldigt väldigt lätt att bli fartblind. I slutändan krävs seriös politik som kan möta Sveriges verkliga utmaningar, och då räcker det inte med en lagstiftning som förbjuder tiggeri. Oavsett om SD ökar eller minskar i opinionsstöd efter den här händelsen kan den här typen av kampanjer inte utgöra kärnan i det politiska arbetet för att i slutändan påverka politiken.

Antar att du inte bor i Stockholm? Tiggeriet här skadar staden allvarligt, 10.000 zigenar ligger i högar efter gatorna, dem rycker i dig, bajsar på gator i buskar och parker.

Träffas 5 Stockholmare så glider samtalet in på tiggarna inom 2 minuter, alltid. Varje dag hör jag diskussioner om detta.

Men visst har du rätt i att zigenare är minsta problemet just nu, det är sorgligt att folk reagerar på tiggarna men inte på att hela nationen är påväg att raseras.

SD blev Sveriges största parti idag, minst 2-3 procentenheter fick nog. Det är inte bara här tiggarna flockas, även mindre städer och GBG/Malmö har problemen. Vänta och se, SD kommer vara största parti i Sentio denna månaden.
Frågan är glödhet och 90% vill sparka ut dem, de 10% som är emot reklamen kommer ändå aldrig rösta SD, så dem är oväsentliga.
2015-08-05, 00:26
Medlem
FrankBucks avatar
När publiceras nästa opinionsmätning som medierna "måste" publicera? Antar att ni förstår vad jag menar.
2015-08-05, 00:27
Medlem
Citat:

Jag är själv av åsikten att tiggeriet för närvarande gör mer nytta (för opinionen) än det har nackdelar. Men det är för att jag inte behöver bo i närheten av det. De är egentligen jävla förmätet av oss att sitta här och påstå det dock. Hur nära bor du och dina barn ett zigenarläger? Hur ofta har du och dina barn tvingats att ändra sitt leverne och rörelsemönster pga av att zigenarna olagligt har ockuperat tex skogsområdet där dina barn brukar leka eller gå förbi på vägen till kompisarna? Har dina mamma utsatts för påstridiga eller tom kriminella tiggare? Men SD tackar förstås för varje ny omvänd röst.
2015-08-05, 00:35
Medlem
Aja Bajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzLisztBlevEj75
Arbetet med Partimodellen 2.0 har startat!

Är det inte så att OI viktar både mot vad folk uppger att dom har röstat i senaste valet och även andra faktorer som kanske mer motsvarar att multiplicera hela resultatet med en faktor för att hamna på en mer rimlig nivå. Jag tänker då särskilt på Novus som säger att dom har börjat ställa följdfrågor som vad man tycker om invandring mm. för att fånga upp SD-röster.

Jag tänker det att om du utgår från att dom endast viktar upp dom som säger sig ha röstat på SD i senaste valet så kanske du hamnar fel i din modell 2.0.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in