2015-08-04, 18:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Jag ser det här som den bästa kampanjen SD gjort någonsin.
Invandringen har klarat av att ta SD upp till att bli ett 20% parti. Tiggeriet är det som ska ta upp SD till egen majoritet.
Att då göra en sådan här lokal(=billig) kampanj i Stockholm just när semestrarna är slut är totalt optimalt.
Att vänstern inte begriper att dom agerar valarbetare åt SD är extremt underhållande,speciellt som tiggeriet retar befolkningen något enormt.
Sjuklövern kan fördöma ,men då retar man istället befolkningen
Om vänstern knorrat lite internt hade folk ute i landet inte ens fått reda på kampanjen,men nu har man spridit SD argument runt hela världen.
Jag håller med & det skall bli intressant att följa upp effekterna i kommande OU.
Förhoppningsvis följer man upp med fler kampanjer framöver.
2015-08-04, 18:03
Medlem
LucNNs avatar
Ursäkta, men det jag har läst av kampanjen verkar som så att SD kritiserar:

1) Att inget görs, eftersom folk inte ska behöva tigga.
2) Att det är ett problem bl.a. för att folk används som slavar, s.k. människohandel.
3) Att avsaknaden av politik stör offentligheten som helhet.

Vad är avhumaniserande? Om barn lå och dog av sult, skulle man inte då kunna be om ursäkt för regeringens ansvarslöshet och ondska? Här rör det sig om stora grupper av folk som överlämnats av sina hemländer till hemska liv, där många är i klorna på kriminella grupper. Enbart dessa kriminella gynnas av att svensk feghet blokerar genuin social utveckling och hantering av rodproblemet. Folk får leva som djur i andra människors tjänst. Det är ganska humant att kritisera en politik som skyddar ett sånt set-up!

2015-08-04, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Jag ser det här som den bästa kampanjen SD gjort någonsin.
Invandringen har klarat av att ta SD upp till att bli ett 20% parti. Tiggeriet är det som ska ta upp SD till egen majoritet.
Att då göra en sådan här lokal(=billig) kampanj i Stockholm just när semestrarna är slut är totalt optimalt.
Att vänstern inte begriper att dom agerar valarbetare åt SD är extremt underhållande,speciellt som tiggeriet retar befolkningen något enormt.
Sjuklövern kan fördöma ,men då retar man istället befolkningen
Om vänstern knorrat lite internt hade folk ute i landet inte ens fått reda på kampanjen,men nu har man spridit SD argument runt hela världen.

Inte mycket till argument har spridits enligt mig.
Däremot har vänsteretablissemanget klargjort inför framtiden för befolkningen att det enda valet Svensson hädanefter har för att hindra resandefolkexplosionen är att lämna åsiktskorridoren och bli 100% "rasist" eftersom 7K efter detta troligtvis kommer att gå från ambivalens till att vara totalt handlingsförlamade i frågan.

Möjligtvis kommer KD eller M att vara ett alternativ, men SVMP får ett snävare och snävare handlingsutrymme allteftersom SD ger vänsteraktivisterna spikarna till sina partiers kistor.
Senast redigerad av Reflector 2015-08-04 kl. 18:11.
2015-08-04, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
Jag tror också att det är som du skriver.
Jag skulle vilja se att de någon gång följer upp med seriösare reklam i större omfång som inte går att protestera mot, som tar upp övriga världens fattiga och jämför det med migranterna från rumänien och ställer frågan om vi verkligen gör världen till en bättre plats genom dagens tillstånd.

Rent maktstrategiskt är det förstås möjligt att det är ganska smart att fortsätta provocera ett tag till och låta den värsta motståndaren måla in sig själv mer och mer i lögner tills de blir helt utan möjlighet till egna lösningar och därefter visa för världen vad de har ställt till med och hur deras godhet de facto har varit kontraproduktiv.
Men det är inte det bästa för att minska stigmatiseringen eller åsiktspolariseringen i samhället, på arbetsplatser etc. Iallafall inte på kort sikt.

Nästa gång borde SD släppa smiliesarna och gå serious shit och verkligen visa att dagens flyktingpolitik är inhuman och ohållbar.

Jag tror det är seriös fakta som sdmotståndarna är mest rädda för. Motreaktionerna till denna lilla kampanjen består troligtvis till stor del av en lättnadens suck över att reklamen var något som var emotionellt hanterbart och lätt att gå gruppbananza över.

En stor bild på skadade människor i flyktingläger eller en kämpande flicka i något bortregnat katastrofområde kommer däremot att vara rätt svårsmält att riva ner.

Därefter kan man följa upp det med text och bilder på Löfven, Bert Karlsson, något asylhotell, kostnadsberäkningar, sönderslagna utryckningsfordon eller i princip vad som helst.

Bert har ställt upp på bild för detsamma. 25 miljoner i vinst förra året, efter lite trixande...
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/11736856/298/normal/99b5c8e8c0d3e/15-bert-karlsson-809.jpg

Respekt alltså. Stekare vaskar Cristal för pappas pengar, men asylbaroner vaskar Ferraris på skattebetalarnas bekostnad.
https://www.facebook.com/197789956912394/photos/pb.197789956912394.-2207520000.1437331689./987626721262043/?type=3&theater
2015-08-04, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Bert har ställt upp på bild för detsamma. 25 miljoner i vinst förra året, efter lite trixande...
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/11736856/298/normal/99b5c8e8c0d3e/15-bert-karlsson-809.jpg

Respekt alltså. Stekare vaskar Cristal för pappas pengar, men asylbaroner vaskar Ferraris på skattebetalarnas bekostnad.
https://www.facebook.com/197789956912394/photos/pb.197789956912394.-2207520000.1437331689./987626721262043/?type=3&theater

Precis.
Tejpa upp beskrivningen av dagens flyktingindustri så att alla ser.
Sen gör hjälporganisationernas reklamfilmer om fattiga barn i tredje världen på TV resten.
2015-08-04, 21:45
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
Citat:
Under en längre tid har jag funderat på vad det är Sverigedemokraterna egentligen gör för att bli så framgångrika att de snart kan förväntas bli landets största parti.

erixon.com
2015-08-04, 22:00
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzLisztBlevEj75
Jag vet inte riktigt om det är möjligt, men jag ska iaf göra ett försök.

Huvudmomenten i arbetet med modellen kommer att vara dessa:
  1. Datainläsning och formatering
  2. Formulering av modell
  3. Kalman filter
  4. Parameterestimering
  5. Smoothing
  6. Visualisering

Arbetet med Partimodellen 2.0 har startat! Har ett utkast till 2, och en skräddarsydd, mycket snabb implementering av 3 är i princip klar.

Snart dags att ta tag i 1. Principiellt enkelt, men tråkigt och stor risk för fel. Jag kommer att utgå från den excel-fil som Novus tillhandahåller. Satt och browsade den lite nyss. Är den någon som vet hur det gick till när Synovate blev Ipsos? Var det bara ett namnbyte eller kan man misstänka större förändringar i metod?

Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Bara lite nyfiken, är det ingen media utanför detta forum som eftersökt dina tjänster rörande opinionsmätningar!?

Haha, nej, dom klarar sig nog bra utan mig.
2015-08-04, 22:06
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzLisztBlevEj75
erixon.com

Bra länk...

Det är så otroligt klantigt agerande av övriga partier/vänsterfolket/media att man blir mörkrädd. Sd är det enda parti som vågar vända sig till den stora massan, en rent skrämmande tillstånd i dagens Sverige.

Sd kommer givetvis fortsätta att växa så det knakar ändå tills övriga inser faktum och börjar tänka med hjärnan istället för lilltån.
2015-08-04, 22:47
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
Jag tror det är seriös fakta som sdmotståndarna är mest rädda för. Motreaktionerna till denna lilla kampanjen består troligtvis till stor del av en lättnadens suck över att reklamen var något som var emotionellt hanterbart och lätt att gå gruppbananza över.

En stor bild på skadade människor i flyktingläger eller en kämpande flicka i något bortregnat katastrofområde kommer däremot att vara rätt svårsmält att riva ner.

Det tror inte jag. Fakta har visat sig verkningslös på känslostyrda människor.
Sdmotståndarna är mest rädda för att bli förlöjligade och hånade. Att folk skrattar åt deras tokiga idéer. Att inte vara sedd som en god person vars idéer är moderna och inne.
Det allra värsta är om SD samtidigt är självsäkert och vägrar be om ursäkt.
Det sämsta du kan göra i en debatt med vänstern är att visa svaghet, då vittrar de blod och hugger direkt.

Sedan så anser jag att man måste sluta upp med att föra sin politik med utgångspunkten i vad som är bäst för alla andra folk förutom svenskarna själva. Våra politiker är valda för att representera VÅRA intressen och inte övriga världen.
2015-08-04, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Sedan så anser jag att man måste sluta upp med att föra sin politik med utgångspunkten i vad som är bäst för alla andra folk förutom svenskarna själva. Våra politiker är valda för att representera VÅRA intressen och inte övriga världen.

Jag håller med. Det skulle vara intressant att se hur opinionen skulle reagera om äntligen någon sverigedemokrat sa rent ut:

"Om folk i andra länder bråkar med varandra är det inte vårt problem. De är vuxna nog att reda ut sina egna problem, inte komma hit. Vi bryr oss om de som bor här, det är vår enda uppgift som svenska politiker".

Rakt, enkelt och röstvinnande, tror jag.
2015-08-04, 23:05
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delernen
Röstade du verkligen på SD med flit? Du låter som någon som låtsas vara SD:are och som nu blivit "tveksam" till att rösta på SD. Ja ja, den tror vi på?

Kanske är det dags att kolla opinionen i Sverige. En klar majoritet av svenskarna vill inte ha tiggeriet. Vill du ha det så kanske det är dags att gå "tillbaka" till MP igen.

"Första gången jag blivit glad över att se tiggare i tunnelbanan." skriver den här tjejen:
https://twitter.com/wallstam/status/628157414009782272

Då undrar man ju lite hur hon tänker, hon gillar alltså inte tiggare men är ändå emot att SD vill göra något åt det.

Edit: nej nu förstår jag att hon gillar kampanjen, hon har fler sköna kommentarer, t.ex. denna:
Året är 1933. Media är rädda att kritisera extremisterna när de tystar motståndare med våld.

Fel av mig, det var ikväll.
https://twitter.com/wallstam/status/628647262911074305
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2015-08-04 kl. 23:09.
2015-08-04, 23:35
Medlem
Sixts avatar
Många i denna forumdel verkar tycka att SD:s senaste kampanj är fenomenal och att den måste ha satts ihop av ett antal politiska PR-genier. Jag delar inte den uppfattningen. Jag tycker det är bra att SD satsar på reklam i tunnelbanan, men det är idiotiskt att rikta in sig på just tiggeriet.

För det första är tiggeriet ett av de minsta problemen som Sverige har just nu. Visst, det skapar irritation och missnöje, men det är knappast något som kommer välta skutan Sverige. Allt fler håller redan på att tröttna på politikernas oförmåga att hantera det här. För det andra vet alla redan var SD står i tiggerifrågan. Att de tog upp frågan inför EU-valet är en sak, men nu tjänar det ingenting till.

Allt fokus borde istället ägnas åt att skapa en ännu tydligare bild om det ensamma oppositionspartiet. Det var ena halvan av den här kampanjen, men sedan gick det snett. Det är som ett tydligt oppositionsparti som SD har störst möjligheter att bygga upp en trovärdig politisk roll och därigenom locka till sig fler väljare. Då duger det inte att håller på att fokusera på en marginell struntfråga. Visst, kampanjen lyckades provocera lite vänstermänniskor och fick därmed uppmärksamhet. Det tilltalar knappast de människor som SD är i behov av att knyta till sig just nu, nämligen etablerade borgerliga DÖ-motståndare. De kommer inte imponeras av denna typ av kampanjer.

SD glider på en våg av framgång just nu, och då är det väldigt väldigt lätt att bli fartblind. I slutändan krävs seriös politik som kan möta Sveriges verkliga utmaningar, och då räcker det inte med en lagstiftning som förbjuder tiggeri. Oavsett om SD ökar eller minskar i opinionsstöd efter den här händelsen kan den här typen av kampanjer inte utgöra kärnan i det politiska arbetet för att i slutändan påverka politiken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in