2012-08-05, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooki
slippa få N-word på sig.

N-word? Menar du nigger då eller? För neger har INTE samma innebörd. Hur vore det att lära dig det språk som talas i landet du bor i?

Och du, det finns inte en enda etnisk svensk som skriker neger eller drar någon någoinstans. Tyvärr får man väl säga. Men reta oss tillräckligt och vi slår ihjäl varenda djävul. Men att tända den gnistan numer tar nog en evinerlig tid, men den genen finns också. Det skall du vara säker på. Men vi skriker inte efter folk.
Citera
2012-08-05, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Jag undrar en sak om de förtryckta polackerna, finnarna, juggarna och mindre bemedlade svenskar som bodde i Rinkeby och Rosengård på 70-talet:

Var dom också tvungna att kasta sten och fyrverkerier på ambulanspersonal, brandmän och poliser när dom kom för att reda upp sakerna? Alltså som kurder, araber, afganer och somalier hållit på med senaste åren i Rinkeby, Alby, Skärholmen, Hässelby och what ever med Stockholms polischefs goda minne.

Nej, jag tror inte att dom var det. Dom gick vidare i livet. Men hur många tror att dagens ”synd-om-invandrare” är kapabla till det?

När får vi in action se den förste somaliske hjärnkirurg som inte kör taxi mellan Arlanda och Centralen? Det vore väl trevligt. Skulle bli en otroligt positiv negerchock…

Det beror väl på att de invandrarna kom hit för att bidra till samhället i det flesta fallen. Dagens mångkultur består av parasiter till stor del. De har kommit hit för att få ett bra liv i första hand, inte att jobba i första hand för att skapa sig ett liv. Det är skillnad.
Citera
2012-08-06, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggSmartochLat
Kan man fp å veta adress och fullständiga namn så man kan kolla upp om hon har taxerat inkomst? Jag menar hur vet du att hon är i Dubai och varför skulle soc betala?

Jag antar att det bryter mot någon regel på flashback att ge ut hennes fullständiga namn och adress?!
Hon skryter rätt rejält om att hon ska till Dubai och det är rena cirkusen när de ger sig iväg, så det går liksom inte att missa.
Att soc betalar är en gissning men eftersom hon är arbetslös och ensam med med sex barn så kan hon knappast sparat ihop pengarna själv. Att soc betalar är inte så ovanligt som man kan tro.

http://vgnt.se/fel-att-neka-flykting-bidrag-till-hemresa/

Citat:
Ursprungligen postat av SnyggSmartochLat
Hon kanske är i Zoomalia och hämtar hit fler flockmedlemmar? ?

Ja, kanske det. Det skulle inte förvåna mig.
Citera
2012-08-07, 16:26
Moderator
Diagorass avatar
länken funkar inte.

Detta var ju ett tråkigt inslag i den mångkulturella miljön. När kommer samma tidning belysa alla gånger svenskar och framförallt svenska tjejer blir utsatta för samma typ av trakasserier av den motsatta sidan?
Citera
2015-08-04, 07:06
Medlem
Ördögs avatar
SVT rapporterar ingående om den somaliska familjens fortsatta helvetestillvaro, och nämner som konsumentupplyning att det finns en hel flashback-diskussion som handlar om just denna familj. Man får intrycket att tråden ständigt påfylls med nya rasistiska vidrigheter, men det har ju varit tyst här i hela tre år.

Han har anmält rasistdåd 37 gånger
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/han-har-anmalt-rasistdad-37-gangeri
Senast redigerad av Ördög 2015-08-04 kl. 07:19.
Citera
2015-08-04, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonsoooda
Nu är det såhär att jag bor vägg i vägg med den här familjen. Och jag tycker det som mamman där har skrivit i Borås tidining om "trakaserier från grannarna" och att vi skulle ropa neger efter dem på gården! Det stämmer inte. Det enda problemet som finns är att dom är extremt högljudda. Dygnet runt, alla dagar så fort dom vaknar och kommer hem från skola, aldrig är det tyst, Gap och skrik, bråk och tjaffs. Man blir ganska knäpp i huvudet om man sitter i lägenheten brevid och deras röster överröstar ljudet på Tv:n eller blir väckt av att det gapas och skriks där inne!

Det här handlar inte om att vi på gården är rasister. Jag är det verkligen inte!
Det spelar ingen roll om de hade vart en svensk, turkisk, eller i dettafallet somalisk familj. Jag hade sagt till dem ändå och bett dem dämpat sig.
Men då ser mamman det som kränkningar. Och hennes barn är inte så vårdade i språket direkt,, Är det normalt att den liten 4 åring skall ropa " jävla hora" till en?!.

Jag vill ha en ursäkt av dem för att de spottade mig i ansiktet och håret och sen vill jag att de ska bli lite mindre gap och skrik och att dem ska sänka sina stämmor lite!

Vill bara klar göra det att har inget annat emot dem och folk här verkar tro att vi verkligen är elaka mot dem! :/

Tack för info.
Citera
2015-08-04, 07:38
Medlem
glimmandes avatar
Känns helt fel att kalla somalier för negrer. För om man hör ordet neger så tänker man automatiskt på bantufolken och dit hör ju inte dom.
Citera
2015-08-04, 08:28
Bannlyst
Läser man Flashback tråden och det vittne som finns, så är det en asociala familj med extremt vanartade barn som ställer till ett helvete för grannarna, men marxisterna på SVT gör om hela storyn till värsta Misspippi brinner story.

Jag tycker Hassan Saads skall be Svenska folket om ursäkt, att Svenska hårt arbetade människor måste lägga ner tid och pengar på försöka bli av med såna skräp människor som Hassan.

Nu är det så att våra politiker har valt bedriva skammens asylpolitik där även skräp människor med vanartade barn har rätt att få stanna i Sverige, det är inget vi skall belägga hassan för utan allas dessa äckliga MP politiker och VPK är utgör en cancerböld i moder sveas rövhål.
Citera
2015-08-04, 09:29
Medlem
Cronmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Känns helt fel att kalla somalier för negrer. För om man hör ordet neger så tänker man automatiskt på bantufolken och dit hör ju inte dom.

Vilka associationer du gör får stå för dig.
Jag tror de flesta som hör ordet neger tänker på just negrer. Som somalier t.ex.
Citera
2015-08-04, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280

Jag tycker Hassan Saads skall be Svenska folket om ursäkt, att Svenska hårt arbetade människor måste lägga ner tid och pengar på försöka bli av med såna skräp människor som Hassan.

Mer info om Hassan Saad:
http://www.exponerat.net/svensk-terrorist-forelaser-om-integration%E2%80%8F/
Citera
2015-08-04, 10:54
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande

Historien låter fabricerad och endast skapad i syfte att utmåla svensken som en hemsk rasist och somaliern som ett oskyldigt offer. Tänk på att offertänket är djupt integrerat i islam deras religion.
Citera
2015-08-04, 11:05
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Historien låter fabricerad och endast skapad i syfte att utmåla svensken som en hemsk rasist och somaliern som ett oskyldigt offer. Tänk på att offertänket är djupt integrerat i islam deras religion.
Tja ... att det förekommit inlägg på Flashback med exakt den ordalydelse som anges är ju sant så helt fabricerad är ju inte historien. Sedan kan man ifrågasätta syftet med att lyfta fram och påminna om gamla, bortglömda inlägg (det nyaste skrevs för tre(!) år sedan) och indirekt antyda att detta är allmänt förekommande när samtliga inlägg är skrivna av en och samma användare.
Senast redigerad av Tinuviel 2015-08-04 kl. 11:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in