Citat:
Ursprungligen postat av
LeeVan
OK, du har ju varit där – då förstår jag.
Ja, men förutsatt då att utgångspunkten varit vid mopeden... Vilket är ett scenario. Om handsken förlorades vid mopeden är det i mina ögon verkligen kass chans att en inblåsning ens behöver undersökas.
Kring alternativen kan man dock undra vad LH ska ha för frivilligt ärende på andra sidan vägen, nära eller i ladan?
(förlorat handsken nära gårdsöppningen.)
Självklart kan hon ha förlorat den i ett tumult med GM - i/vid ladan också.
Eller så är den planterad - Måndag.
Hela den norra delen av ladan är ju att betrakta som en "
spannmålstork"
Handsken blir svår att diskutera utan att veta var i ladan den hittades ,samt ett klart scenario.
Citat:
Ursprungligen postat av
helsan
Har också varit där även om det inte var nyligen och just därför kunde jag inte se ens då när teorin kom av polisen att dom menade att den blåst från caféet direkt. En del är utan sanningshalt, men jag håller det ändå öppet för att teorin uppstod när när polisen ställde sig genemot: "Frågan är hur den har kommit dit där man bygger en spannmålssilo". Men visst, tror man den är planterad så tror man inte heller att den har kunnat missats på söndagskvällen.
Jag är nog inte så låst heller, men jag
tror att själva brottets inledning startade vid mopeden eller den norra grusplanen.
I mina ögon har jag svårt att förstå vad som skulle fått LH att självmant förflytta sig tex in i ladan, med hjälm och handskar på sig. (övriga tillhörigheter kvar vi mopeden)
Den där handsken kommer dock ha viss betydelse när händelseförloppet sedan blir offentligt, tror jag.
Antingen förlorad i ett tumult i ladan, eller planterad dagen efter, tror jag mest på.