2015-08-03, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Hon kördes runt i GMs bil

Och satt med nedvevad ruta och t.o.m gick ut en bit på åkern ibland för att lägga spår
2015-08-03, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Om man ska tro Expr (och artiklarna inte publiceras långt efter det att man hört sig för hos uppgiftslämnarna) så bör hjälmen fortfarande vara saknad fredagen den 12 juni, rel. kort tid före kl. 15.25:
http://www.expressen.se/gt/polisen-angelagen-var-ar-mopedhjalmen/

Bröderna togs in för förhör torsdag 11 juni em/kväll, och strax därefter bärgades deras bil för undersökning. De anhölls sedan kort tid efter midnatt, 01:15; kvinnan 01:20, fredag 12 juni (efter att LH återfunnits i Martorp). Dessförinnan hade MPS gjort ett fynd i Martorpsladan som polisen därefter genomsökte - innan de kom till den lilla byggboden. - Efter byggboden övergick man till den norra delen av ladan.

Inte förrän sent under lördagskvällen den 13 juni bekräftades att hjälmen hittats.
Dina tider är fel
2015-08-03, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Japp. Lite sightseeing innan hon mördades och pizzainköpet.

Oja, med det blev tyvärr ett dyrt pris
2015-08-03, 22:10
Medlem
Citat:
Rättelse: sista versionen MGM -> LÅ -> AJ -> polisen.

Vad??
2015-08-03, 22:12
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Vad??
Enligt AJ:s senare version var det en anställd som plockade upp handsken, inte affärspartnern.
2015-08-03, 22:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Kvittot var också LH , något hon köpt på sitt kort !

Om det stämmer så bör även kvittot vara planterat av NB om handsken är det. Jag undrar vad planteringsteoretikerna har att säga om den saken, varför plockade inte NB upp även kvittot för att ha en förklaring till ett eventuellt DNA spår på kvittot?
2015-08-03, 22:13
Medlem
Citat:
Enligt AJ:s senare version var det en anställd som plockade upp handsken, inte affärspartnern.

Det är ju ett tecken på att han ljuger, varför sa han i den första versionen att det bara var han som omedelbart tog upp den
2015-08-03, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om det stämmer så bör även kvittot vara planterat av NB om handsken är det. Jag undrar vad planteringsteoretikerna har att säga om den saken, varför plockade inte NB upp även kvittot för att ha en förklaring till ett eventuellt DNA spår på kvittot?

Det kanske LH hade stoppat i handsken när hon handlade
2015-08-03, 22:17
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Istället för att göra lösa påståenden till någon slags sanning kanske du kan komma med något bättre? Nå?
2015-08-03, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Det har även sagts att detta gjordes strax före 19.00, så angående detta kan vi inte vara helt säkra.
Men i Letsdoits länkade artikel fanns ju ytterligare ett uppgift angående vilken tid som bör ha varit den korrekta:

Det har varit lite luddiga tidsangivelse för det avgörande fyndet (typ straxt före 19.00). Det mest exakta (alltså med minuter angivna) tidsangivelse jag hittat är 18.20, från denna artikel (högerspalten, ganska långt ned i texten)

http://www.expressen.se/gt/fyndet-som-ledde-till-lisa-holm-17/
2015-08-03, 22:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det kanske LH hade stoppat i handsken när hon handlade

Det går ju alltid att hitta möjliga förklaringar, eller snarare bortförklaringar. Egentligen så kan ju kvittot ha blåst in i ladan, större sannolikhet än att handsken gjorde det, och en naturligare förklaring än att Lisa förvarade inköpskvitton i handsken.
2015-08-03, 22:20
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Från det ena till det andra är det fler än jag som finner den osannolikt precisa tillfälligheten om att mamman sitter i ett annat land och ger precisa uppgifter om när andra råkar ha sett sönerna, vilket av en intressant händelse också råkar vara exakt den tidpunkt som Lisa sågs senast i livet?

Fullständigt jätte bra att mamman därför kan ge bröderna åtminstonde ett försök till alibi för en viss tidpunkt tack vare sina goda kontakter i främmande land vilka dessutom råkar pricka in en exakt tidpunkt som hon sågs senast, det är en extremt osannolik precision i det hela tycker jag nog ändå.
Fantastisk precision från ett hus i Krekenava i Litauen till Blomberg, vilken osannolik tur! Precis på klockslaget.

Det krävs en hel del för att veta exakt när alibit kan ha som bäst verkan och vem kan veta allt detta med en så helvetes exakthet dåråh? Kontra, oj vilken tur här sitter jag i ett helt annat land och råkar av en ren händelse veta exakt när andra sett mina kära fridsamma söner dricka kaffe på den vackra verandan... Vilket också av en ren händelse råkar vara då den mördade senast sågs i livet.

Ren otur att den älskvärda sonen också gillar fb grupper med bilder som denna där en liten tejpad flicka "Först jobba hela dagen och sedan få undervisning i sex" ... Vad säger alla hennes allvetande vänner om det?
Ja, en mamma som minsann har reda på tiderna...en morsa att lita på i alla väder. Även
när det stormar som värst.

Bilden där är ju hyperintressant. Kanske vederbörande gick tillväga likadant med Lisa?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in