Citat:
Ursprungligen postat av
Sgt.Bland
Jag gör samma tolkning som du men lårstryparen gör ju inte det. Hon hävdar att hela Martorp är fyndplats och alltså drar hon då slutsatsen att mordplatsen är någon annanstans. Om man tolkar polisens uttalande bokstavligt så har hon ju faktiskt rätt. De säger att Martorp är fyndplats och att fyndplatsen inte är mordplatsen. Men sen är frågan om de verkligen menar exakt som de säger?
Fyndplatsen anser jag är
platsen som man hittade kvarlevorna på (dvs några kvadratmetrar), eller möjligen
hela byggnaden, men inte massa andra byggnader i närheten som kanske tom är låsta. Omkringliggande byggnader kanske man kan kalla
"fyndområde" eller omkringliggande områden men jag tycker inte det passar att kallas fyndplats då det blir för oprecist och luddigt.
Men du har rätt det är luddigt i informationen som har kommit ut. Nu kommer jag inte exakt ihåg vad de skrev om det och hittar ej något mer just nu än att LH hittades
vid Mantorp. De kanske har uttalat sig luddigt med flit för de inte vill avslöja för mycket. Men jag tänker ungefär så att polisen hittade LH och kunde se att hon var flyttad genom kriminalteknisk underökning och därför ansåg att platsen hon låg på (fyndplatsen) ej var platsen som hon blivit mördad på. Hur långt hon däremot har flyttats efter mordet är oklart.