2015-08-03, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det är inte slarv från media, det är filmade intervjuer.

Här är en av dom:

http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/mark%C3%A4garen-ber%C3%A4ttar-var-med-och-hittade-handsken-3185133
2015-08-03, 18:17
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja det är sant att solen knappt gick ned på hela dygnet men ladan ser jäkligt mörk ut. Och att där är fullt med bråte, maskiner, uppgrävda hål etc.

Syftade till att det var tillräckligt ljust för att pappan skulle gå in och se efter om hon var där utan att behöva lampljus. Och att det var ljust nog för att pappan skulle kunna slå fast att hon inte var där utan någon annanstans.
2015-08-03, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
AJ benar i två intervjuer. I första plockar han upp den och lämnar den till polisen. I andra plockar en anställd upp den, ger den till LÅ som i sin tur ger den till AJ som går till polisen med den.

Då är det väl så att någon ( inte AJ) hittar handsken ,han har väl svårt formulera sig rätt för tillfället.
Det är ju lättare när han själv har kontroll över Situatinen om det gällt ge en order på säteriet
2015-08-03, 18:19
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Är det verkligen orimligt både att den blåst in och att den kan ha legat på samma plats hela natten? Har pappan och poliser sagt att de letat exakt där handsken hittades?
Finns många skrymslen och vrår i en gammal lagård som dessutom håller på att byggas om så jag tror mest att den legat kvar där hela natten.

Om vi väger in att ladan var öppen på både fram och baksida (rakt igenom) och att det blåst ordentligt – så är det ju inget som säger att handsken låg på samma ställe på måndag morgon som vid söndagens genomsök – även om den vid båda tillfällen fanns inom ladan.
2015-08-03, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zezo
Kan Polisen lagt handsken i ladan för att se om det blir någon reaktion? Eller blir det för mycket "Morden i Midsomer" över det hela.

Detta är ingen krimhistoria på tv...ge dig
2015-08-03, 18:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Fick på huvudet av någon i ett pm tidigare i somras när jag påstod att katter inte flyttar saker på det viset. Men jag gör det igen och påstår att en ung katt kanske kan leka med saker så att flyttar sig ett par meter, men att de inte regelrätt transporterar dem tiotals meter.

Med tanke på att Blomberg verkar vara ett näste för tjuvar och andra kriminella så är det väl inte osannolikt att det även finns en katt där som flyttar på människors ägodelar. Bevisligen så finns det vissa katter som flyttar på andras pinaler, även handskar.

https://www.youtube.com/watch?v=2qSLvkskXFA

Därmed bör frågan vara utredd, Letsdoit, lägg till katt som flyttar handskar som nummer fyra på listan över hypoteser om hur handsken hamnade i ladan.
2015-08-03, 18:20
Medlem
Om AJ och litauerna såg handsken direkt mitt på golvet i ladan borde väl pappan eller någon annan ha sett den redan på söndagen?
2015-08-03, 18:22
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Önskar bara att påminna os all om:

"Att alla åtalade är oskyldiga till motsatsen är bevisad
och att det är en mycket grundläggande princip i det svenska rättsväsende"

OCH...kom ihåg att MGM inte ens är åtalad ändnu !!!

Du av alla har väl den minsta rätten av alla att sitta och peka finger åt andra. Litauern är åtminstone misstänkt för mordet PÅ SANNOLIKA SKÄL. Det är lite annorlunda jämfört med de personer som inte anklagats för något och som med all säkerhet är oskyldiga PÅ RIKTIGT men som du sitter och hänger ut i både den här och andra trådar när du fantiserat ihop något nytt scenario du tycker verkar troligt (Enda krav: Får inte överensstämma med åklagarens)

Jag behöver f ö ingen undervisning om det svenska rättsväsendet av någon halvtokig dansk sjuksköterska som tror hon kan ställa fjärrdiagnoser på folk genom att läsa en artikel i kvällspressen. Detsamma gäller nog de flesta andra som är så tråkiga att de tror mer på en häktad vars DNA finns på den mördades tillhörigheter som skyldig än en cafeägare där enda "beviset" är att ett antal amatörpsykologer inkl du tycker att hon ser och låter konstig ut i en intervju på några minuter i TV.
2015-08-03, 18:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zezo
Om AJ och litauerna såg handsken direkt mitt på golvet i ladan borde väl pappan eller någon annan ha sett den redan på söndagen?

Det tycker jag är en rimlig bedömning, dock vet vi inte exakt var pappan letade, inte heller exakt var i ladan som handsken hittades.
2015-08-03, 18:25
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Här är en av dom:

http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/mark%C3%A4garen-ber%C3%A4ttar-var-med-och-hittade-handsken-3185133

Efter allt ont man hört om honom här tråden så är det här det första jag sett och hört av AJ, och han verkar riktigt sympatisk och inte ond alls. Påminner dessutom om skådisen Sten Ljunggren, om än lite nedtonad.
2015-08-03, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Om GM till fots dragit in LH mot mjölkrummet, så är troligtvis sträckan som användes, genom ladugårdsöppningen/spannmåls-delen.
LH kan då ha tappat handsken på väg genom ladan..
Men den borde hittats redan på Söndagen då?
Jag ser ärligt talat ingen möjlig chans att handsken ska ha blåst in, eller att det ens undersökts av en seriös polis.

Såvida handsken inte är tillverkad i godispapper, eller det blåste rejäl orkan, så lyfter inte ett sådan förhållandevis tungt föremål från marken, blåser över vägen, eller ur handen, prickar in i ladugårdsöppningen, vilken är att betrakta som ett nålsöga i sammanhanget, för att därefter landa så att den inte upptäcks av vad inledningsvis förmodas vara pappan+kollegor, samt sedan polis.
No way José...

Jag var lite öppen för frågan först, vilket jag alltid är innan jag bildat mig en egen uppfattning, men detta kändes klart orimligt redan i media-artiklar.
Jag vet ju att poliser meddelar detaljer till journalister, ibland helt utan sanningshalt.

Sen besökte jag platsen,, och jag kom på mig själv att stå och skaka på huvudet över tråd-diskussionen och mediauppgiften om att handsken ska ha blåst in i ladan, samt att detta scenariot undersökts av polisen.
Journalisten som tog upp den infon, hade nog skrivit ut detsamma - även om handsken så hade hittats i Vänern

Vidare finns ju möjligheten att handsken tappades av LH alldeles vid ladugårdsöppningen, och då närmar vi oss att blåst-möjligheten blir tydligare.
Men lik förbannat - En inblåst handske borde hittats. Den har ju förmodligen inte virvlat runt in absurdum inne i ladan, och landat på ett sådant vis att bara "morgonmötet" upptäcker den slumpmässigt.

Har också varit där även om det inte var nyligen och just därför kunde jag inte se ens då när teorin kom av polisen att dom menade att den blåst från caféet direkt. En del är utan sanningshalt, men jag håller det ändå öppet för att teorin uppstod när när polisen ställde sig genemot: "Frågan är hur den har kommit dit där man bygger en spannmålssilo". Men visst, tror man den är planterad så tror man inte heller att den har kunnat missats på söndagskvällen.
2015-08-03, 18:26
Medlem
Citat:
Efter allt ont man hört om honom här tråden så är det här det första jag sett och hört av AJ, och han verkar riktigt sympatisk och inte ond alls. Påminner dessutom om skådisen Sten Ljunggren, om än lite nedtonad.

Ja, jag fattar inte vart all skit som skrivits här kommer ifrån.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in