Citat:
Ursprungligen postat av
hatasnigel
Vissa köpare verkar gå jätteoroliga hemma när leveranser dröjer över fyra dagar. Dessa fasar över att snuten kan ha tagit brevet eller att vendorn har försökt sig på en scam - I bästa fall har PostNord strulat till det. De paranoida tankarna och inläggen produceras i en lavinartad takt. När brevet sedan kommer fram (en vecka försenat),ja, då är det alltid "de jävla sommarjobbarna på PostNords fel".
Själv tycker jag att det är konstigt att alla personer jag känner som beställer på Flugsvamp 2.0 - och detta av väl utvalda vendors - alltid får leveransen 24-48 timmar efter varan markerats som skickad. Är det inte dags att inse att om ett brev är försenat så beror det helt enkelt på att vendorn inte postat det när han säger sig ha postat det? Det kan vara ett försök till att casha in autosläpp på en icke skickad vara. Det kan bero på att han är för lat för att skicka det i tid. Det kan ha fullt acceptabla orsaker också. Men inte fan är det snuten, PostNord eller din grannes fel att leveransen dröjer.
Det är ju inte så konstigt, det har ju hänt förr med husrannsakningar som följd. Ska vi istället skriva " blåsning av vendor x" efter fyra dagar?
Ska man ta det till dispyt istället och riskera att få sin köparstatus sänkt?
Jag hade hållt med dig fram till min senaste beställning, alltid fått allt inom 48 timmar, men nu efter en beställning av en väletablerad vendor så har jag väntat 3 veckor, nu väntar jag på reship. Att en sådan säljare fumlar till utskick för en tusenlapp i scamsyfte är ologiskt, att han glömmer att skicka verkar alldeles för oorganiserat och posten tar helt enkelt inte så lång tid. Då är det lätt att börja fundera på alternativa orsaker.
I vissa fall är det inte orimliga funderingar, även om det i allmänhet är det.
Dessutom ser jag ingen lavinartad takt. Några inlägg här och var som jag tycker är vettiga i syfte att vendors ska känna sig utvärderade i sin service.