Citat:
Ursprungligen postat av
cyberkalle
Har du missat att ta medicinen igår eller kan du utveckla lite vad du menar.
Ta gärna och redovisa hur försäsongen sett ut vad gäller spel och transfers för Stuttgart.
Det är alltid lika kul att se dig igen
Edit: ser att ni spöat City igår hur var den matchen?
Försäsongen har sett väldigt lovande ut. Vi har väldigt bra offensiva spelare i truppen och en tränare som vill ta vara på den och satsa på en offensiv fotboll. Därav 4-0 efter 45 minuter mot ett chockat Man City ^^
Det enda som gör mig orolig är mittbackssituationen. Typ sen Tasci lämnade så har det varit oroligt i försvaret och med Rüdiger skadad + diverse rykten så är det rätt så tunt. Baumgartl är väldigt bra men utöver det så känns det inte så tryggt. Niedermeier är ojämn, Sama är oerfaren och Schwaab är bättre som högerback... Och där var det slut på mittbackar

Så en mittback hade varit varmt välkommen till truppen.
Hlousek som var totalt urusel förra säsongen som vänsterback och vänstermittfältare har under försäsongen fått gå ner på mittbacken pga bristen på mittbackar. Dock så var han väldigt bra som mittback mot City... Så man vet aldrig, han kanske har slösat 26 år på vänsterkanten och egentligen är en ny Cannavaro? Men det tror jag ej...

Några av hans insatser förra säsongen är oförglömliga.
En ny mittback behövs och sedan är truppen komplett och mycket kapabel till att ta en Europaplats.
Citat:
Ursprungligen postat av
radiopanna
Hur bra koll har ni på ryktesomsusade Timo Werner och vad tror ni om hans utvecklingspotential?
Supertalang. Är väldigt nyfiken på vad han kan göra denna säsong i en 4-4-2 uppställning som striker. Tidigare har han fått spendera 90% av tiden på vänsterkanten i en 4-2-3-1. Jag tror dock att han kan ta mycket stora kliv i utvecklingen i sin naturliga position som striker i ett tvåmannaanfall.
Att gå till Spurs tror jag ej är bra för hans utveckling. Nu har han äntligen chansen att få spela på sin riktiga position och få mycket speltid. Att sitta på bänken i Spurs kommer varken gynna honom eller er. Bättre att satsa på Austin/Berahino och låta Werner utvecklas i sin egen takt i Bundesliga och bli en världsklass striker om några år