Citat:
Ursprungligen postat av
in84ever
Visst är det ett genombrott, men som Pung mycket förtjänstfullt poängterar har ju artiklarna utgångspunkt att problemställningen är att SD ökar och inte steget längre, över den politik som förs.
Vi är ett gäng killar med rätt blandad bakgrund som spelar innebandy om lördagarna. Nu i lördags började vi prata om jakt eftersom en av gubbarna jagar så var det någon som skämtade om jaga lejon. Då säger en av killarna som jag spelat med i över 10 år: att det var ett jäkla skrivande om ett lejon i Afrika, varför skriver man inte lika mycket om den tolvåriga flickan som blev våldtagen. Nu hörde inte de andra det men helt plötsligt blev hans och mitt samtal allvarligt. Det tog 10 sekunder av utbytta blickar så visste vi båda var vi hade varandra. Under de 15 år jag varit med i det gänget har det aldrig någonsin talats politik eller samhällsproblem.
Jag träffade en kille i tjugoårsåldern i förra veckan. Han mådde riktigt dåligt eftersom han fortfarande ofrivilligt bodde hemma och inte hade fast jobb utan var timanställd på ett bemanningsföretag. Utan att gå i detaljer så tog det under fem minuter så pratade vi om halalslakt och hur vidrigt det var och han utbrister deras jävla religion.
I förra veckan träffade jag också en man i 75 års åldern. Det tog ungefär 5-10 minuter av småprat som tog han upp "att det här (invandringen) går inte".
Man läser att invandringen är så positiv, men jag hör det nästan aldrig. Fler och fler upplever jag säger högt vad de tänker..
Så är det.
Var till ett läger i sydvästra Sverige i helgen och hämtade dottern.
Det tog inte ens en minut förrän en förälder jag småpratade med började ondgöra sig över hur invandringen förstört "hans" Göteborg.
De hade gjort "white-flight" till Alingsås men såg sig nu om efter tryggare miljöer för deras barn och undrade var jag bodde.
Allt fler föräldrar är skräckslagna eller åtminstone oroliga för vad det skall bli av deras barn. Den senaste artikeln i DN om skolresultatens störtdykning är en ögonöppnare.
http://www.dn.se/debatt/invandringens-effekt-pa-skolresultat-kraver-krafttag/
Kolla grafen, det är ett kraftigt sluttande plan, vi har bara sett början ännu!
Näst den egna plånboken, är de egna barnen en MYCKET stark faktor som gör att folk röstar på ett visst parti.
Till skolstarten kommer opinionsundersökningarna skjuta i höjden snabbare än tidigare.
Jag hoppas att SD´s taktiker följer tråden och tar tag i och marknadsför de områden som oroar folk, inte för provocerat eller angripande, utan fortsätter med att växa stadigt och bestämt. Det ger säkerhet i framtiden.