Citat:
Ursprungligen postat av
Pumpzor
Tappar hopp om mänskligheten. Tandläkare skjuter och dödar ett lejon. Jaha och? Ska han bli hotad och förföljd av hela världen för detta? Ni är sjuka i huvudet på riktigt.
Tror ni jägare i våra skogar gör det dör som tycker det är livssviktigt och inte en rolig hobby? Älgar skadskjuts även här dagligen så dom måste spåra upp älgen. Varför skriver ingen om detta? Sånt som händer. Denna tandläkare blir mer hatad av hagamannen och då är det något riktigt sjukt i denna värld när det är såhär!
Jag ser inge nöje med att döda djur överhuvudtaget. Gillar djur. Men man måste acceptera att alla har olika intressen.
Är det någon ni ska hata är det arrangörerna och lagarna inte tandläkaren han har inte gjort ett enda fel här. Men ni kanske är avundsjuka för att han har mycket pengar kanske?
Återigen visar aftonbladet upp deras goda sida där dom hänger ut folk och vill att läsaren ska hata denna person.
Tandläkarjäven har gjort flera stora fel här:
1. Har har åkt dit för tjuvskytte tidigare i USA och fått vilkorligt för det.
2. Han jagar med pilbåge, och givetvis skadeskjuter han.
3. Han borde noga kontrolerat om det var lagligt det han tänkt ta sig för.
4. Han funderade inte på varför de måste släpa runt åtelkadavret och locka lejonen med sig, varför inte bara dumpa kadavret och väntat på lejonen?
5. Till sist, inte alls olagligt, men ett jävla äckelbetende att jaga djur man inte tänkt äta och inte utövar skyddsjakt på, jaga för att ta hem ett huvud.
Vare sig det är tandläkarjäveln, Jan Guillou, eller nån annan så är det ett äckelbetende.
Någon skrev tidigare i tråden att om Sven Svennson skjuter en älg på "fel" område så händer inget.
Då föreslår jag, pröva själv att bli påkommen att jaga vid fel årstid eller på fel mark.
I min värld kallas det jaktbrott eller grovt jaktbrott, även i Sverige.