2015-08-02, 20:13
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Jag såg det du skriver i ditt första stycke redan igår och kanske borde ha smällt till dig på fingrarna igår Det gör inget, min egna bild av vad som hände känns samständig med hur Fredman redogjort vad som hände på fredagen, så den rubbades inte igår och det var det jag menade med att jag inte varit ute och svängt som det kanske lät. Det var på nåt försynt sätt att ge dig klarhet, vad som inte riktigt stämde med Siamagro's inlägg tex..

Om huset hyrts ut till den yngre brodern och om det då ger förklaringen till varför litauerna var där dom var, hur tänker du vidare om det?

Du borde definitivt smällt till, men budskapet gick till slut fram iaf. Båda sätt biter på mig iaf

Hur jag tänker vidare om det blir ju en förlängning av spekulationen, för jag ser inget bekräftat i tråden ännu, ang om detta mindre torp kan ha funnits tillgång till.
Men vad som snabbt går att konstatera är att det skulle rimma bra med att det funnits tillgång till fler bilar..

Om jag spelar lite ful en för en stund, skulle jag även kunna säga att det var detta "siamgaro" pratat om i inläggen när litauernas bostad och gård nämndes ihop, men jag undviker att spela så ful, och vidhåller att jag helt enkelt misstolkat dennes inlägg, och att det faktiskt avsåg bostaden dom plockades ut ifrån.

Om detta mindre torp varit en fastighet tillräknad den yngre brodern, så kanske dom har litet mer legitima skäl att befinna sig här under tidpunkten MPS gjorde fyndet.
Deras tråduppgivna reaktion är dock raka motsatsen till legitim.

Det blir väldigt spekulativt, men har du som färdats på en lite rakare väg än mig (utan svängar) någon vidare fundering?
2015-08-02, 20:14
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monedika
När jag läser denna artikel får jag en uppfattning att journalisten översätter från svenska till litauiska trots att hon inte hänvisar till ngn svensk portal. Artikels still låter som ren översättning med "lite fakta från här och där" och då känns det att jag läser ngn återberättelse med kreativa inslag. Det som skrivs i denna artikel utan att träffas i någon svensk artikel på Aftonbladet, Expressen, GP är:

1. DNA spår på BO kläder och föremål som hittats i MGM's hus
2. det spekuleras att BO blev våldtagen
3. Bilen är fortfarande under utredning och svar på denna analys förväntas inom 2 uppkommande veckorna.

Den här journalisten som skrivit artikel har dålig reputation som ofta glömmer om professionell etik och vad det är för skillnad mellan fakta och egna åsikter. Så man får acceptera denna info med viss kriticitet.
Här är info i "gula" portalen: http://www.15min.lt/naujiena/aktualu/emigrantai/svedes-lisos-holm-byla-irodymai-pries-lietuvi-stipreja-592-518781. Där hänvisar man till aftonbladet.se och info stämmer med den som finns på Aftonbladet el ngn annan svensk portal helt.

Tack för hjälpen du gett oss med tolkning från litauiska. Jag tror som du att den här journalisten inte är mycket att bry sig om. Hon kollar svenska tidningar och spekulerar lite själv. Det är inte troligt att någon svensk polis eller åklagare skulle ge information till någon utländsk journalist men inte berätta för de svenska tidningarna.
2015-08-02, 20:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
En sak som förbryllar mig lite är att polisen sa att fyndplatsen inte är mordplatsen. Alltså måste ju mordplatsen vara fastställd. Och då kan man ju fråga sig hur fan polisen kan vara så säkra på vilken som är mordplatsen? Det måste ju finnas riktigt bra spår för att kunna uttala sig så självsäkert. Och då kan det ju vara så att kvarlevorna har fraktats från mordplatsen till fyndplatsen emballerade. Om mordplatsen är ladan vid kafeet så är ju gåtan löst. Men om BO har fraktats levande i fordon till mordplatsen så blir det ju genast en lite mer komplicerad operation som har större chans att lämna spår efter sig.

Nej, mordplatsen måste inte vara känd bara för att man har uteslutit fyndplats som mordplats, tänk nu lite.
2015-08-02, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokaboy
Det kändes som att han menade att det finns olika grader av styckning.. och att det här var väldigt grovt. Men det är bara spekulationer från min sida.
Ska tydligen varit mycket mycket grovt :-(
Har inga 110 % källor, men hört samma från 3 olika håll och oberoende av varandra.
2015-08-02, 20:18
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
En sak som förbryllar mig lite är att polisen sa att fyndplatsen inte är mordplatsen. Alltså måste ju mordplatsen vara fastställd. Och då kan man ju fråga sig hur fan polisen kan vara så säkra på vilken som är mordplatsen? Det måste ju finnas riktigt bra spår för att kunna uttala sig så självsäkert. Och då kan det ju vara så att kvarlevorna har fraktats från mordplatsen till fyndplatsen emballerade. Om mordplatsen är ladan vid kafeet så är ju gåtan löst. Men om BO har fraktats levande i fordon till mordplatsen så blir det ju genast en lite mer komplicerad operation som har större chans att lämna spår efter sig.
Bra tänkt! En rimlig hypotes kan vara blodspår från offret på annan plats. Men jag skulle heller inte utesluta att det kan röra sig om att fyndplatsen i övrigt saknar spår från offret och samtidigt uppenbart inte blivit städad på länge. Risken finns nog tyvärr att mordplatsen är och kommer att förbli okänd
2015-08-02, 20:23
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Mordplatsen är säkert fastställd, troligen blodigt o ev mordvapen funnit där
Slaktrummet på ladan mitt emot caféet är fortfarande avspärrat, eller har iaf varit fram till för nån vecka sen. Men det är inte säkert det finns så mkt blod just där, eller något alls, även om det skulle vara MP.
2015-08-02, 20:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pendal
Ska tydligen varit mycket mycket grovt :-(
Har inga 110 % källor, men hört samma från 3 olika håll och oberoende av varandra.

Ja, det finns en risk för att det kommer vara det. Ingen av oss vet säkert såklart, men det är för må gå källor som påpekar att det är ett fruktansvärt brott som har begåtts, alltså inte bara en våldtäkt och sen har MGM strupit BO till döds i ren panik, vi kan nog utesluta den teorin.

Jag tror yppandeförbudet dels har med faderns jobb att göra men även för att brottet är så pass brutalt att svenska folket skulle gå man ur huset pga begågna.
2015-08-02, 20:41
Medlem
Fast det där med eventuell styckning. Visst det är ju nasty, men spelar det egentligen nån roll om styckningen är vulgär eller "enkel"? Om offret väl är död, så kan det väl knappast spela nån roll hur själva styckningen gått till. Vill man dölja sitt brott gäller det nog att ligga i. Eller tänker jag fel?
(vidrigt är det under alla omständigheter)
2015-08-02, 20:46
Medlem
Citat:

Blodfattig kropp, inga mängder blod på fyndplatsen.
2015-08-02, 20:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Fast det där med eventuell styckning. Visst det är ju nasty, men spelar det egentligen nån roll om styckningen är vulgär eller "enkel"? Om offret väl är död, så kan det väl knappast spela nån roll hur själva styckningen gått till. Vill man dölja sitt brott gäller det nog att ligga i. Eller tänker jag fel?
(vidrigt är det under alla omständigheter)

Hur styckningen har utförts kan ha med påföljden att göra, ponera att det handlar om ett sexualsadistiskt styckmord där gärningspersonen har påbörjat styckningen innan offret har avlidit, för att nämna ett exempel på att utförandet kan ha betydelse.
2015-08-02, 20:52
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:

Men är det verkligen bekräftat att man sagt att fyndplatsen inte är mordplatsen?
Det jag minns från intervjuer med poliser är att de, apropå just den frågan, svarade: "Det kommenterar vi inte".
Men jag kan minnas fel iofs.
2015-08-02, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Men är det verkligen bekräftat att man sagt att fyndplatsen inte är mordplatsen?
Det jag minns från intervjuer med poliser är att de, apropå just den frågan, svarade: "Det kommenterar vi inte".
Men jag kan minnas fel iofs.
Du minns fel

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in