Citat:
Jag såg det du skriver i ditt första stycke redan igår och kanske borde ha smällt till dig på fingrarna igår
Det gör inget, min egna bild av vad som hände känns samständig med hur Fredman redogjort vad som hände på fredagen, så den rubbades inte igår och det var det jag menade med att jag inte varit ute och svängt som det kanske lät. Det var på nåt försynt sätt att ge dig klarhet, vad som inte riktigt stämde med Siamagro's inlägg tex..
Om huset hyrts ut till den yngre brodern och om det då ger förklaringen till varför litauerna var där dom var, hur tänker du vidare om det?
Det gör inget, min egna bild av vad som hände känns samständig med hur Fredman redogjort vad som hände på fredagen, så den rubbades inte igår och det var det jag menade med att jag inte varit ute och svängt som det kanske lät. Det var på nåt försynt sätt att ge dig klarhet, vad som inte riktigt stämde med Siamagro's inlägg tex..Om huset hyrts ut till den yngre brodern och om det då ger förklaringen till varför litauerna var där dom var, hur tänker du vidare om det?
Du borde definitivt smällt till, men budskapet gick till slut fram iaf. Båda sätt biter på mig iaf

Hur jag tänker vidare om det blir ju en förlängning av spekulationen, för jag ser inget bekräftat i tråden ännu, ang om detta mindre torp kan ha funnits tillgång till.
Men vad som snabbt går att konstatera är att det skulle rimma bra med att det funnits tillgång till fler bilar..
Om jag spelar lite ful en för en stund, skulle jag även kunna säga att det var detta "siamgaro" pratat om i inläggen när litauernas bostad och gård nämndes ihop, men jag undviker att spela så ful, och vidhåller att jag helt enkelt misstolkat dennes inlägg, och att det faktiskt avsåg bostaden dom plockades ut ifrån.
Om detta mindre torp varit en fastighet tillräknad den yngre brodern, så kanske dom har litet mer legitima skäl att befinna sig här under tidpunkten MPS gjorde fyndet.
Deras tråduppgivna reaktion är dock raka motsatsen till legitim.
Det blir väldigt spekulativt, men har du som färdats på en lite rakare väg än mig (utan svängar) någon vidare fundering?