2015-08-02, 19:56
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Synd att inte frågan om eventuell gangstalking kan diskuteras mer förutsättningslöst med resonemang om vad som skulle kunna förekomma. Det är ett misstag att tro att man har någon överblick värd namnet över trakasseri- och härskarverksamheter som man inte ens har någon tillförlitlig information om.

Om man gör sig en förenklad mekanisk bild av samhället enligt någon princip av typen "allting är vad det synes vara" så är risken mycket stor att man vilseleder sig själv och andra. Maktelitens organisationer är inte uppbyggda av välkända byggelement utan är snarare en okänd kultur vilken odlas och ympas i det fördolda. Verksamheten är kanske dold bakom mer traditionella verksamheter men inblicken från utomstående är minimal. Det ligger i företeelsens natur att inte bifoga en introduktionsmanual.

Så varför skulle det inte kunna förekomma sådan gangstalking som är svår att bevisa och lätt att förneka i experimentsyfte? När metoderna är mer utvecklade kan de börja tillämpas i mer skarpa situationer.

Att inte all information om förföljelse är välartikulerad är inte så märkligt och falsarier är säkert betydligt vanligare än de verkliga fallen.
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du kanske inte har noterat att detta inte är en tråd för att diskutera vilka metoder som skulle kunna användas, det är en tråd som handlar om huruvida Gang Stalking överhuvudtaget finns.. Så om vi skulle försöka börja med att bevisa att folk faktiskt blir gang stalkade i mängder helt utan anledning, så kan vi nog starta en tråd för att diskutera vilka tekniker de använder sen.
Detta är varken en tråd för att bevisa gs eller för att trakassera dem som känner sig utsatta. Det är en tråd för diskussioner om huruvida gangstalking möjligen förekommer. Det finns ingenting objektivt som motsäger att det förekommer, men subjektivt så tror väl många att det finns en hel del otillförlitlig information om påstådd gs.

Varför inte följa antropologens förslag att börja diskutera mer förutsättningslöst? Trots allt, om tekniken skulle kunna fungera så vore den ett effektivt vapen mot politiker, militärer, finansmän och dylika - vilka skulle kunna tänkas som målgrupper i det verkliga livet.
Citera
2015-08-02, 20:28
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Du kanske inte har noterat att detta inte är en tråd för att diskutera vilka metoder som skulle kunna användas, det är en tråd som handlar om huruvida Gang Stalking överhuvudtaget finns.. Så om vi skulle försöka börja med att bevisa att folk faktiskt blir gang stalkade i mängder helt utan anledning, så kan vi nog starta en tråd för att diskutera vilka tekniker de använder sen.

För att kunna diskutera tekniken zersetzung, GS etc så måste man få hänvisa till hur det som vissa säger tillhör tortyrmetoden , kan gått till. Att hävda att någon planterar mikrochipp i folk där det egentligen kan röra sig om betydlig enklare metoder stör bara debatten (om det inte finns länkar på detta och på vilket sätt detta chipp skulle styra , är det smärta då personen tänkte svänga höger eller ser på ett tv program eller hävdar de att den styr tanken ?) och om man med en enklare förklaring lite kort kan föra saken framåt.
Citera
2015-08-02, 20:31
Bannlyst
Citat:
Du kanske inte har noterat att detta inte är en tråd för att diskutera vilka metoder som skulle kunna användas, det är en tråd som handlar om huruvida Gang Stalking överhuvudtaget finns.

Citat:
Det finns inga födelseattest i Sverige, vi har personnummer.

Men ... fick du plötsligt för dig att tråden handlar om personnummer/födelseattest?
Citera
2015-08-02, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesuischarlie
Men ... fick du plötsligt för dig att tråden handlar om personnummer/födelseattest?

Det var en kommentar på konversationen. Kan du inte hänga med i samtalet rekommenderas långsam läsning.
Citera
2015-08-02, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Då skulle domstolarna sluta med vittnesförhören?
Försöker du leka djävulens advokat eller förstår du bara inte? Vittnesmål är viktigt, men det i kombination med teknisk bevisning och andra vittnesmål. De värderas även utifrån vittnets trovärdighet. Ett enstaka vittne med en otrolig berättelse utan någon annan bevisning bör inte vara tillräckligt för en dom i ett rättssäkert samhälle.
Senast redigerad av erak 2015-08-02 kl. 20:35.
Citera
2015-08-02, 20:42
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erak
Försöker du leka djävulens advokat eller förstår du bara inte? Vittnesmål är viktigt, men det i kombination med teknisk bevisning och andra vittnesmål. De värderas även utifrån vittnets trovärdighet. Ett enstaka vittne med en otrolig berättelse utan någon annan bevisning bör inte vara tillräckligt för en dom i ett rättssäkert samhälle.

Otrolig berättelse? Personligen har jag alla de bitar som behövs för en fällande dom , sedan att jag inte kan sätta alla om de inte börjar snacka ned varandra är en annan femma.

Du får det att låta som science fiction detta som nästan vilken grupp byfånar som helst, med släktingar på vissa poster, kan utföra. Ingen rocket science eller kärnfysik detta , bara en massa folk som aldrig skulle klara ett vanligt jobb och hellre blev dessa utförare.
Senast redigerad av Harfager 2015-08-02 kl. 20:48.
Citera
2015-08-02, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag gissar då att du har få bevis på vad som har hänt i ditt liv, förutom din födelseattest.

Citat:
Det finns inga födelseattest i Sverige, vi har personnummer.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Det var en kommentar på konversationen. Kan du inte hänga med i samtalet rekommenderas långsam läsning.

En saklig kommentar på konversationen hade handlat om bevis på vad som hänt i Slisskens liv, inte fjantigt ordmärkeri om det skall kallas födelseattest eller personnummer.

Du har uppenbara problem med läsförståelsen vilket är förståeligt mot bakgrund av din brådska att rycka ut till försvar för din stasikompis.
Citera
2015-08-02, 20:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
En saklig kommentar på konversationen hade handlat om bevis på vad som hänt i Slisskens liv, inte fjantigt ordmärkeri om det skall kallas födelseattest eller personnummer.

Vad skulle kommentarer/bevis om vad som hänt i mitt liv ha med Gang Stalking att göra?
Jag tror inte att jag är stalkad.
Citera
2015-08-02, 20:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Otrolig berättelse? Personligen har jag alla de bitar som behövs för en fällande dom , sedan att jag inte kan sätta alla om de inte börjar snacka ned varandra är en annan femma.

Du får det att låta som science fiction detta som nästan vilken grupp byfånar som helst, med släktingar på vissa poster, kan utföra. Ingen rocket science eller kärnfysik detta , bara en massa folk som aldrig skulle klara ett vanligt jobb och hellre blev dessa utförare.

"Utförare"? Menar du alltså att de har fått ett uppdrag?
Då är vi tillbaks på noll igen eftersom du/ni aldrig vill visa era påstådda bevis...

Vilka är det som utför stalkingen?
Vilka har gett dem uppdraget att utföra stalkingen?
Vem betalar för stalkingen?
Varför utförs stalkingen?
Vad har du för bevis..?
Kan du inte svara övertygande på åtminstonde någon av dessa frågor så får du nog acceptera att betraktas som byfåne. Om du å andra sidan har bevis, som du påstår, så är det ett ypperligt tillfälle att visa att du har rätt och vi skeptiker är fåntrattarna - dessutom kan du säkerligen räkna med massiv support och hjälp att sätta dit dina stalkers riktigt ordentligt och samtidigt belysa GS-frågan, det är ju bara att titta på valfri tråd under Aktuella brott och Kriminalfall för att se vilken backning utsatta kan räkna med härifrån.
Citera
2015-08-02, 21:06
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
"Utförare"? Menar du alltså att de har fått ett uppdrag?
Då är vi tillbaks på noll igen eftersom du/ni aldrig vill visa era påstådda bevis...

Vilka är det som utför stalkingen?
Vilka har gett dem uppdraget att utföra stalkingen?
Vem betalar för stalkingen?
Varför utförs stalkingen?
Vad har du för bevis..?
Kan du inte svara övertygande på åtminstonde någon av dessa frågor så får du nog acceptera att betraktas som byfåne. Om du å andra sidan har bevis, som du påstår, så är det ett ypperligt tillfälle att visa att du har rätt och vi skeptiker är fåntrattarna - dessutom kan du säkerligen räkna med massiv support och hjälp att sätta dit dina stalkers riktigt ordentligt och samtidigt belysa GS-frågan, det är ju bara att titta på valfri tråd under Aktuella brott och Kriminalfall för att se vilken backning utsatta kan räkna med härifrån.

Jag är inte ute efter att kalla skeptiker fåntrattar. Acceptera att det kan vara väldigt farligt att lägga ut spårbara bevis här innan det är förankrat med ett gäng jurister, journalister . En olycka händer så lätt och mitt uppdrag är att sätta dessa och rentvå mig själv på ett par punkter innan jag trillar av pinn
Citera
2015-08-02, 21:08
Medlem
Citat:
Otrolig berättelse? Personligen har jag alla de bitar som behövs för en fällande dom
Jag kommenterade inte din bevisning då jag inte känner till den, bara det du yrade om att domstolar skulle sluta med vittnesförhören.
Citat:
Du får det att låta som science fiction detta som nästan vilken grupp byfånar som helst, med släktingar på vissa poster, kan utföra. Ingen rocket science eller kärnfysik detta, bara en massa folk som aldrig skulle klara ett vanligt jobb och hellre blev dessa utförare.
Att något är möjligt att utföra är fortfarande inte ett bevis för att det utförs, som är trådens ämne. Vad i det jag skrev får det att låta som sci-fi? "folk som aldrig skulle klara ett vanligt jobb" låter snarare som de TI:s här som tyvärr varken verkar ha jobb eller vänner.
Citera
2015-08-02, 21:13
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erak
Jag kommenterade inte din bevisning då jag inte känner till den, bara det du yrade om att domstolar skulle sluta med vittnesförhören.

Att något är möjligt att utföra är fortfarande inte ett bevis för att det utförs, som är trådens ämne. Vad i det jag skrev får det att låta som sci-fi? "folk som aldrig skulle klara ett vanligt jobb" låter snarare som de TI:s här som tyvärr varken verkar ha jobb eller vänner.

Det var det svaret du fick på de två sista raderna på dit inlägg till mig, håll till godo.
Senast redigerad av Harfager 2015-08-02 kl. 21:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in