2015-08-02, 12:04
Medlem
yournotlikemes avatar
Funderar på att uppdatera, har några frågor dock som säkert besvarats innan men jag orkar inte nu läsa igenom allt.

Är alla program och spel man har idag Windows 10 kompatibla?

Finns det något sätt att föra över "savegames" då man har några spel installerade där man är precis i slutet bla.?

Om jag har en "inte helt legit" version av 7:an men fortfarande står det att jag kan installera windows 10, fungerar det?

Vad exakt är det som är "skitbra" jäntemot 7:an?
Citera
2015-08-02, 12:12
Medlem
Kör du en uppgrade så funkar alla dina spel/program och savegame funkar med!

När det gäller piratversionen av Windows 7 så går det bra att uppgradera det med.

Windows 10 är så jävla bra så tveka inte att uppgradera.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elyson
Vad händer när du klickar på den då?

Kommer upp ett fönster om att jag kan reservera en kostnadsfri uppdatering.
Citera
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sikkinikk
Trams!
Kan du påvisa en källa som stöder ditt påstående. Dvs att Windows sekretessinställningar är en dimridå?

Eftersom att du glider runt i dessa trådar och hävdar att Microsoft ljuger i sina villkor så kan du väl visa ett urval av din loggar där det framgår att din dator delar med sig av data som du har valt att blockera via dina sekretessinställningar.

Det är dags att sluta tramsa och börja visa upp rena fakta nu Spirituality. Har du inga fakta så är det nog läge att knipa igen, då det börjar bli rätt tröttsamt/pinsamt...

Människan vet ingenting och det är inte förrän man accepterar att ingen vet någonting som man börjar veta någonting. Jag kan inte lägga fram belägg för mina anspråk, tyvärr, men efter all information som finns att tillgå över hur NSA arbetade och så vidare så är det enkelt att koppla någonting; det är att vi ges ett illusoriskt övertag, att vi kan stänga av oss ifrån detta. Vi kan aldrig.
Citera
2015-08-02, 12:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spirituality
Människan vet ingenting och det är inte förrän man accepterar att ingen vet någonting som man börjar veta någonting. Jag kan inte lägga fram belägg för mina anspråk, tyvärr, men efter all information som finns att tillgå över hur NSA arbetade och så vidare så är det enkelt att koppla någonting; det är att vi ges ett illusoriskt övertag, att vi kan stänga av oss ifrån detta. Vi kan aldrig.

Nu avlyssnade väl NSA amerikanska medborgare? Sen är väl "projektet" på is ett tag framöver antar jag efter Snowden-skandalen.
Citera
2015-08-02, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Du kan stänga av alla dessa alternativ så ingenting lagras.

Bara om man har enterprise versionen kan man stänga av uppdateringen och kontrollen av datorn.
Citera
2015-08-02, 12:28
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grinchen2014
Bara om man har enterprise versionen kan man stänga av uppdateringen och kontrollen av datorn.

Vad menar du med kontrollen av datorn?
Citera
2015-08-02, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Vad menar du med kontrollen av datorn?

Med uppdateringsfunktionen kan de lägga in vilket skitsomhelst som gör vad de vill.
Citera
2015-08-02, 12:35
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grinchen2014
Med uppdateringsfunktionen kan de lägga in vilket skitsomhelst som gör vad de vill.

Vilka är de? Microsoft? NSA?
Citera
2015-08-02, 12:38
Avslutad
Citat:
Varför skulle jag vilja gå ifrån 7an till NSA spionage 10an där cortana spelar in dig och all data lagras. Jag är mån om integritet och privatliv, även om man inte har något att dölja borde man vara det annars anser jag att det är jämförbart med jag skiter i yttrandefrihet eftersom att jag inte har någonting att säga. Det finns inget som lockar mig till att uppdatera, sluta använda Flashback som en jävla propagandblogg där du ber människor uppdatera, var och en tar det beslutet själv.

Synd hörrö. Nu kan du inte ägna dig åt barnporr längre..
Citera
2015-08-02, 12:55
Medlem
SiSeniors avatar
Har testat det på jobbdatorn. Gillar det i stora drag men det finns helt klart brister. Jag kommer inte installera det på min hemdator ännu då delar jag använder mest när jag sitter hemma fortfarande har sina brister. Den här previewn är kort, sammanfattande samt tar upp både de dåliga och bra sidorna: https://www.youtube.com/watch?v=xyvQaVUeu90
Jag håller med om det han säger i slutet. Ge det några månader till innan du installerar det då det inte är komplett i dagsläget. Windows 10 är här för att stanna.
Citera
2015-08-02, 13:04
Medlem
sikkinikks avatar
Citat:

Som sagt var, trams.

Du baserar dina inlägg på rena känslor helt utan verklighetsanknytning. När du lägger fram fakta på att NSA kunnat övervaka Windowsanvändare trots blockeringar i deras sekretessinställningar och utan att annan hårdvara eller mjukvara varit installerad så ska jag ta dig på allvar igen.

Tills dess så bör du lämna IT-trådarna och besöka någon filosofitråd för att bättre förstå vad Sokrates menade med sin tes, för inte heller den tolkar du rätt om du vill applicera den på detta ämne...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in