Citat:
Ursprungligen postat av
Pung
Det får väl moderatbroilerserna att känna sig mäktiga. Leka lite NWO och Bilderberg. Någon världselit tillhör de ju inte, de får inte sitta med Rotchild och planera proxykrig. Men de kan leka lite här hemma...
Tillvägagångssättet är precis likt det som kallas "problem-reaction-solution", att man skapar ett problem och det kan vara en terrorattack, invandring eller ett avrustat försvar, som man sen använder för att implementera en lösning som är mer långtgående än den som varit möjlig utan att man först skapat katalysatorproblemet.
När NWO målar med penseln är det en global kontrollstat som skall införas, när moderaterna leker NWO så är det välfärden som skall bort. Vi har alltså mallen:
1. Skapa ett jävligt stort problem.
2. Få ut ditt narrativ i media (fearmonging, terrorism, invandring är lönsamt på sikt etc.)
3. Låt 2 krascha och föreslå din egen fina lösning på problemet du skapat i 1.
NWO
-----
1. 9/11
2. Terrorism, Bin Laden, Terrorism, Terrorism, War on Terror, Terrorism.
3. Global kontrollstat för din och din familjs trygghet. Vi skyddar dig från terrorn.
Moderaterna
--------------
1. Invandring, our goes to eleven, tack MP.
2. Invandring är lönsamt. Sverige finns inte. Lönsamt. 900 miljarder. På sikt. Rasism.
3. Nyliberalt mini-USA samhälle utan allmän välfärd.
Citat:
Nu funkar ju aldrig dessa planer. Att vara beredd att förstöra ett land som en del av en plan gör personen till psykopat, cynisk, egoist. Men inte nödvändigtvis smart. Moderatbroilerserna har inte lyckats efterapa just den egenskapen av sina förebilder i NWO.
Spot on! Moderaterna kunde inte implementera sin lösning, utan det blev såhär istället:
1. Invandring, our goes to eleven, tack MP.
2. Invandring är lönsamt. Sverige finns inte. Lönsamt. 900 miljarder. På sikt. Rasism.
3. Det blev dyrt det här. Öppna era hjärtan.
Och så ut bakvägen på valnatten med svansen mellan benen, never to be seen again. Hej då och tack Reinfeldt. Men han ersatte sig själv med nästa för lågt bildade och för korkade globalistklon Anna Kindberg Batra. Jag skrev ett inlägg om "problem-reaction-solution" här:
(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?
Dagen efter mitt inlägg kom detta svar, och en länk till Tove Lifvendal i Svd:
Citat:
Nostradumbass, ditt inlägg om "Problem - Reaction - Solution", avseende Moderaternas gärning och deras "nästa steg" kunde inte ha varit bättre tajmat. Under den förskönande omskrivningen "Den nya klassresan" börjar Tove Lifvendal att formulera "Lösningen" som Moderaterna ska lansera för att lösa "Problemen".
http://www.svd.se/den-nya-klassresan...alsveckan-2015
Så det är för den här debattens syften ställt bortom allt rimligt tvivel att de "Nya Moderaterna" följer NWO-handboken, men misslyckas att införa det sista steget. Anledningen till att detta misslyckas och alltid kommer att misslyckas beskrivs i detta inlägg:
(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?
Läs inlägget i i sin helhet för att förstå bilden.
Citat:
Den traditionella svenska kulturen är en konsensuskultur i vilken individernas motivation bygger på en oerhörd respekt för ”vad alla andra skall tro”. Detta har varit kärnan inte bara i den svenska arbetsmoralen utan hela det svenska samhällsbygget. //..// Detta i sin tur har lett till att chefspositioner är något som attraherar de lågbegåvade. Intelligenta och driftiga individer få gruppens respekt (och därmed sin persoliga tillfredställelse) genom att vara framstående i det fält de arbetar. Ledarskap i en sådan kultur är något ganska överflödigt. //..// Samhället och dess individer förväntas vara självgående och det enda styrmedlet som en politiker har att tillgå är modifikation av konsensus i samhällskroppen.
Här är förklaringen till varför Reinfeldt misslyckades, och att AKB och alla andra nymoderater kommer att misslyckas. Det går inte att köra NWO i Sverige. Det är svensken generellt för smart för. Det är många i USA som är för smarta för det också - men det är en gammal sanning att precis allt är större i USA än i Sverige - även dumhuvudena är större. Och fler.
Det är ett faktum som många känner till att man kan inte ha "svensk personal under amerikanskt management, och inte amerikansk personal under svenskt management". Reinfeldt och alla politiker som gått "ledarskapsutbildningar" har gått
svenska ledarskapsutbildningar, så det politiska resultatet blir lite som
Underwear Gnomes
1. Massinvandring
2. Öpnna era hjärtan
3. ?????????
4. Profit.
Svenska politiker med i bästa fall mediokra intellekt, som med sina svenska ledarskapsutbildningar öppnar det lyssnande örat till EU-federalister och NWO-globalister istället för att öppna det lyssnande örat mot sin egen befolkning. Då blir det så här. Det blir också tyst revolution. För nån jävla måtta får det ta mig fan lov att vara!
När jag såg detta mönstret blev jag först uppgiven och ledsen. Det är en jobbig insikt. Men viktig. Och det viktigaste av allt, är efter ett tag kände jag mig tillfreds. Det går att vända detta.
Sverigedemokraterna är det enda parti som har sitt lyssnande öra mot befolkningen och inte EU eller USA (federalister & globalister). Det enda SD behöver göra är att forsätta lyssna på den självgående delen av befolkningen (den arbetande delen, och det är dom som nu flyr en-masse till SD), så kan det här repareras underifrån. Vi svenskar som kommer ihåg ett bättre fungerande Sverige kan ta tillbaka vår självgående och välfungerande nation. Det har blivit stor skada, men det är långt ifrån hopplöst. Så länge "Nya Moderaterna" och S har örat mot EU och USA kommer SD vara ohotade.
Och jag ser ingenting i den nu sittande politikergenerationen som skulle tyda på att dom gamla partierna kommer att ändra sig. Grattis Åkesson och co. Nu jävar åker vi. Mot regeringsställning 2018. Det är det enda resultatet som kommer ske.
Folkrörelse-grejen som så många har tyckt sig se gör mig glad, då förändringen på svenskt manér och början på en lång väg tillbaka kommer underifrån och inte i från toppen som i resten av världen.
Fasten seatbelts!